Usahawan lemonade ‘Shark Tank’, Mikaila Ulmer yang berusia 11 tahun, perjanjian pengembangan tanah

Berdiri lemon yang lucu, tetapi perjanjian pengembangan limun untuk Mikaila Ulmer yang berusia 11 tahun telah terbukti menjadi usaha yang jauh lebih menguntungkan.

Mikaila Ulmer
Mikaila Ulmer pada bulan Januari 2014Rodolfo Gonzalez / Austin American-Statesman melalui AP

Mengulas panel pelabur yang berpotensi pada “Shark Tank” ABC tahun lalu, Mikaila menyerupai BeeSweet, sebuah limun dengan resipi rahsia neneknya yang besar dan misi untuk membantu menyelamatkan penduduk lebah yang semakin berkurangan. Padang ini meyakinkan Ketua Pegawai Eksekutif Fubu, Daymond John untuk melabur $ 60,000 – dan buzz hanya semakin kuat dari situ.

BeeSweet kemudiannya menjaringkan kontrak dengan Whole Foods, yang pada mulanya bersetuju untuk menjual produk tersebut di kedai-kedai serantau. Berita itu lebih baik pada awal bulan ini di Selatan oleh Festival Barat Daya: Walaupun diberi penghormatan bersama para inovator hitam lain, graduan keenam mengumumkan perjanjian pengedaran yang diperluaskan melalui United Natural Foods, menurut NBC BLK. Dan perjanjian jutaan dolar itu, laporan TheGrio.

BERKAITAN: Bagaimana berdiri limun seorang gadis telah menaikkan $ 80 juta dan mengubah kehidupan

Selain meningkatkan lebah, Mikaila juga telah menemui masa untuk membantu rakan-rakannya. “Sekarang saya membantu rakan-rakan saya memulakan perniagaan mereka sendiri,” kata Mikaila kepada NBC BLK.

BeeSweet menjangkau pasaran di Texas, Oklahoma, Arkansas, Louisiana dan New York, menurut laman web syarikat itu. Tetapi platform itu juga telah mengambil Mikaila sepanjang jalan ke ibu negara, di mana dia berinteraksi dengan Presiden Barack Obama musim panas lalu di White House Kids ‘State Dinner.

https://www.instagram.com/p/BDZMOcGtGG5

“Presiden itu berkata, ‘Maaf untuk mengalahkan parti!'” Mikaila, yang menjangka akan kembali ke White House pada April, memberitahu NBC BLK. “Ia sangat keren.”

Ikuti penulis TODAY.com, Chris Serico di Twitter.

Buat lemon menjadi limun! Hoda, Leah Tetap berdiri lemonade

21.20.201500:58

Loading...