Permainan trivia ‘Google sehari’ membuat anda mencari jawapan

Sesetengah orang tidak boleh mendapatkan cukup banyak perkara, dan bagi orang-orang itu, Hari Google mungkin akan berasa seperti banyak keseronokan, terutamanya sejak permainan baru ini membuatkan anda menggunakan enjin carian untuk mencari jawapan.

Bagi kita yang memerlukan jawapan Google, dos harian trivia ini boleh menjadi cara yang baik untuk membunuh beberapa minit. (Bukannya kita tidak melakukannya setiap kali kita menggunakan Google untuk menjawab apa-apa rasa ingin tahu yang terbakar yang disampaikan dalam otak kita pada hari biasa.)

Secara twist, blog Google rasmi menyatakan bahawa versi cetakan soalan harian juga boleh didapati di atas yang paling konsisten dari pencakar kepala, teka-teki silang kata New York Times, dengan jawapan yang dinyatakan dalam kertas hari berikutnya. Dan, seperti teka-teki itu, persoalan akan semakin sengit seiring dengan kemajuan minggu ini.

Google akan memberi anda semua arahan yang anda perlukan jika carian anda sendiri terbukti sia-sia. Untuk soalan hari ini, “Nama saya adalah Robert. Satu hari sebelum ulang tahun ke 19 saudaraku Rohan, ayah kami mempunyai album di Billboard 200. Nama album itu,” memukul jawapan “Tunjukkan jawapan” di bawahnya menghasilkan pendekatan ini:

Bagaimana untuk mencari jawapan: Cari [Robert dan Rohan saudara]. Ketahui bahawa Robert sebenarnya Bob Marley Jr. Cari [Rohan Marley] dan mendapati dia dilahirkan pada 19 Mei 1972. Cari [Bob Marley album 18 Mei 1991]. Ketahui album itu adalah “Talkin ‘Blues.” 

Itulah yang saya buat pada dasarnya, kerana Rohan bukan nama yang paling biasa, Bob Marley datang dengan cepat, dan dari sana saya melihat bio Bob Marley untuk mencari tarikh lahir Rohan, tambah kira-kira 19 dan cari album Marley yang melanda Billboard 200 tahun itu. Dan saya juga datang dengan “Talkin ‘Blues.”

Saya berharap terdapat cara untuk benar-benar memasukkan jawapannya, dan membandingkannya dengan orang lain, untuk melihat berapa ramai yang bermain dan berapa lama ia mengambilnya untuk menggunakannya menggunakan Google.

Pada halaman permainan, gunakan anak panah untuk mundur dan ke hadapan dalam masa, untuk soalan yang berbeza sebelum atau selepas minggu, bergantung pada bila anda menyemak. Google juga telah mencipta versi khas enjin gelintarnya yang “tidak termasuk kemas kini masa nyata dan perkara lain yang mungkin termasuk spoiler apabila orang menghantar jawapan kepada teka-teki dalam talian.” Tetapi cukup mudah untuk melompat dari skrin itu dan masuk ke Google biasa, jadi kita tidak tahu betapa berkesan itu benar-benar akan menjadi, tetapi jalan yang setiap orang mengambil untuk mencari jawapan adalah mungkin data yang Google akan mencari berguna kerana ia terus untuk menguji algoritma cariannya. 

Tom Buredar VentureBeat bahawa pengumpulan data semacam itu adalah sebab sebenar di belakang Google a Day:

Mungkin sebab yang paling jelas untuk membuat permainan seperti ini ialah ia mendedahkan data baru tentang bagaimana pengguna mencari maklumat spesifik ultra tertentu, dan dengan cara yang sebelum ini hanya ditemui dengan potongan data apa pun yang tersedia. Mempunyai pengguna mencari keputusan yang telah ditetapkan (menggunakan alat carian pada masa lalu googleaday.com, yang tidak mengandungi hasil masa nyata yang mungkin menunjukkan jawapan dan merosakkan permainan) membolehkan Google untuk membalikkan jurutera bagaimana mereka sedang menjejaki dan mengevaluasi data.

Lebih banyak cerita Google:

  • Google mengetatkan reins pada Android
  • Prank Gangguan Gmail Google kini menjadi kenyataan
  • Apa yang seterusnya untuk Buku Google?

Lihat Technolog di Facebook, dan di Twitter, ikuti Athima Chansanchai, yang sudah melihat banyak maklumat yang tidak jelas di Google.

Loading...