Pengeboman mengintip boleh mengintip anda di rumah anda sendiri

Sama ada untuk polis menangkap suspek, responden kecemasan untuk menyelamatkan mangsa, atau wartawan untuk menangkap video, dron boleh menjadi rahmat. Tetapi satu tempat yang anda tidak mahu melihatnya berada di luar tingkap bilik tidur anda, mengintip anda.

Dapatkan buku baru Jeff Rossen, “Rossen untuk Penyelamat,” di sini.

Malangnya, semuanya sangat mudah bagi mereka untuk berbuat demikian. Untuk menunjukkan, wartawan penyiasat nasional HARI INI Jeff Rossen menyimulasikan aktiviti biasa baik di tingkat bawah dan tingkat atas di sebuah rumah biasa. Seorang pengebom dapat memantaunya di kedua-dua tingkat sambil mengalihkan pandangannya – walaupun ketika dia berada di dalam tab mandi. Lebih buruk lagi, pengendali drone juga tidak dapat dilihat.

Bagaimana mengintip drone boleh mengintip awak tanpa anda menyedarinya

09.09.201804:08

“Pengintipan pasti haram, sama ada anda seorang Tom yang mengintip dengan menggunakan teleskop atau drone yang menyalahi undang-undang sama ada cara,” kata Jeremy Gillula, pengarah dasar teknologi Electronic Frontier Foundation, tetapi ketika Rossen bertanya kepadanya apakah ia dianggap melanggar, dia berkata undang-undang lebih kompleks. “Ia bergantung pada betapa tingginya, apa yang anda nyatakan.”

Apabila anda membeli drone rekreasi, anda sepatutnya mendaftar dengan FAA, tetapi Gillula berkata kebanyakan orang tidak dan FAA tidak semestinya menyemak. Pasukan Rossen juga membeli beberapa dron dari rak, dibayar secara tunai, menjadikannya mustahil untuk mengesan siapa yang memiliki mereka.

Untuk mencadangkan topik untuk penyiasatan yang akan datang, lawati halaman Facebook Rossen Reports.