Matt Lauer dan Al Roker menuju ke White Sands dan Taman Negara Carlsbad Caverns

Ia adalah ulang tahun centenial Perkhidmatan Taman Negara, dan untuk menandakan acara besar, sauh TODAY mengetengahkan pengembaraan luar biasa yang luar biasa.

Selepas Natalie dan Jenna melanda tiga taman Florida yang indah pada hari Isnin, Al dan Matt memulakan perjalanan mereka sendiri pada Selasa, menuju Monumen Nasional White Sands dan Taman Negara Carlsbad.

Matt dan Al meneroka Monumen Nasional White Sands yang menakjubkan

10.10.201605:09

Pada pandangan pertama, ia mungkin kelihatan seolah-olah mereka memulakan perjalanan mereka dengan lencongan ke lanskap yang diliputi salji – betapa putihnya pasir di taman gurun yang bernama tepat di New Mexico.

White Sands ‘bukit gipsum gipsum – yang tidak pernah kelihatan agak sama terima kasih kepada sifat peralihan yang sentiasa berubah-ubah – menarik setengah juta pelawat setiap tahun.

Sangat mudah untuk melihat mengapa.

Matt Lauer, Al Roker at White Sands
HARI INI

Berbeza dengan bukit-bukit pasir putih yang ditutupi matahari, perhentian seterusnya menunjukkan apa yang terletak di bawah.

Taman Negara Carlsbad Caverns terdiri daripada 118 gua di bawah padang gurun New Mexico.

Carlsbad Caverns: Al Roker membawa anda ke dalam keajaiban semula jadi

10.10.201605:27

Ia mengambil sifat beratus-ratus ribu tahun untuk membentuk stalaktit, stalagmit dan helictite – pembentukan-pembentukan yang melampau diukir ke bumi – dan ia menjadikan pemandangan yang benar-benar satu jenis.

Tune pada hari Rabu untuk melihat laporan Al dari San Francisco dan memberi kita melihat lebih dekat di Alcatraz Island dan Sequoia National Park.

Ikuti bersama dengan siri 100 Tahun Taman Negara dan sertai perbualan menggunakan #NationalParksToday.

Tonton Matt dan Al mengambil slaid (sangat curam) ke bawah bukit White Sands

10.10.201601:20