Keadaan melekit! Velcro mahu orang ramai berhenti menggunakan istilah ‘Velcro’ secara tidak betul

Syarikat Velcro mahu orang berhenti menggunakan perkataan “Velcro” apabila merujuk kepada teknologi Velcro-ish pada produk yang tidak sebenarnya dibuat oleh Velcro kerana ia melanggar pada cap dagang Velcro.

Mereka juga membuat lagu lucu mengenainya yang memaparkan pengacara dari pasukan undang-undang Velcro.

“Kami adalah sebuah syarikat yang sangat berjaya di mana-mana sahaja anda pergi, anda melihat pemintal berbulu, berbulu, dan anda mengatakan ‘Hei, itulah Velcro,'” lagu itu bermula. “Tetapi walaupun kami mencipta barang-barang ini, paten kami telah berlarutan 40 tahun yang lalu, tidak kira siapa lagi yang membuatnya, anda masih mahu memanggilnya Velcro, anda fikir ia hebat untuk kami, kami terkenal. menyebabkan kesedihan kita. ‘Sebab ada undang-undang tanda dagangan yang dipecahkan, semuanya di sini dalam ringkas ringkas undang-undang. “

Tulen palsu, aksesori Velcro dan gaya haute lain untuk rambut anda

Jun.01.201703:16

Velcro telah menjadi segelintir untuk segala-galanya dari tali pada kasut dan sarung tangan ke dompet yang menjadikan bunyi yang terkenal itu apabila dibukanya, yang nampaknya mengganggu syarikat dengan melanggar cap dagangannya.

Pasukan undang-undang di Velcro sebaliknya seperti orang menggunakan istilah “hook-and-loop” yang kurang menarik untuk merujuk kepada teknologi berputar yang digunakan oleh produk bukan Velcro.

“Apabila anda menggunakan ‘Velcro’ sebagai kata nama atau kata kerja (mis., Kasut Velcro), anda mengurangkan kepentingan jenama kami dan peguam kami kehilangan * mereka memasukkan bunyi pengikat, *” syarikat itu menulis dalam keterangan video itu. “Jadi tolong jangan katakan ‘kasut Velcro’ (atau ‘Velcro wallet’ atau sarung tangan Velcro ‘) – kita ulangi’ Velcro ‘bukan kata nama atau kata kerja VELCRO® adalah jenama kami.

Ia seperti memanggil setiap kertas yang datang dari sebuah mesin salinan Xerox, setiap tisu Kleenex dan setiap balsem bibir A Chapstick. Mungkin peguam mereka bekerja pada lagu seperti yang kita katakan.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.

Loading...