Jam makan tengah hari di Amerika pada senarai terancam

Pekerja di daerah kewangan Hong Kong mengadakan protes minggu lalu kerana rehat makan tengah hari mereka selama 90 minit akan dipendekkan hanya sejam.

Di sini di Amerika Syarikat, jam makan tengah hari tidak pernah didengar oleh ramai pekerja A.S., namun tiada siapa yang berarak di jalanan di atasnya.

Orang Amerika nampaknya tidak mempunyai cukup masa untuk rehat makan tengah hari yang sebenar. Hanya 35 peratus pekerja di negara ini mengatakan bahawa mereka hampir selalu mengambil rehat makan tengah hari, menurut kaji selidik web pada tahun 2011 daripada kira-kira 750 responden oleh Pengurusan Kanan, firma perunding HR. Satu lagi tinjauan oleh syarikat yang diambil pada 2010 yang meninjau 2,300 mendapati hampir 50 peratus pekerja A.S. secara konsisten mengambil masa untuk makan tengah hari.

“Rangkaian makan tengah hari membolehkan kami menyimpulkan beberapa perkara mengenai tempat kerja di Amerika Utara; dan satu perkara yang sudah kita ketahui ialah tekanan untuk produktiviti dan prestasi boleh menjadi tidak henti-henti, “kata Michael Haid, naib presiden kanan pengurusan bakat di Pengurusan kanan. “Tekanan ini muncul dalam pelbagai cara seperti penemuan kami bahawa pekerja satu-dalam-tiga sangat mungkin sekarang dengan kebiasaan mengambil makan tengah hari di komputer dan telefon mereka dan dengan penyelia dan rakan sekerja.”

Kira-kira 65 peratus pekerja sama ada makan di meja mereka atau tidak mengambil rehat makan tengah hari sama sekali, menurut kaji selidik syarikat baru-baru ini.

Ia bukan hanya pangkat dan pekerja pekerja. Satu kajian oleh CareerBuilder mendapati bahawa kira-kira 40 peratus eksekutif korporat memasak makan tengah hari mereka, sementara hanya 19 peratus makan di restoran duduk dan 17 peratus mendapat makanan segera.

Dan ia adalah eksekutif wanita yang kelihatan paling buruk untuk makan tengah hari. Lebih separuh, atau 57 peratus, wanita yang ditinjau berkata mereka membawa makan tengahari mereka dari rumah, berbanding 36 peratus di kalangan rakan pengurus lelaki mereka.

Pasti, ia kelihatan baik jika anda busting pantat anda untuk mendapatkan kerja yang dilakukan, terutamanya dalam pasaran pekerjaan yang sukar ini, tetapi tidak mengambil masa untuk makan tengah hari yang sihat boleh membawa kesan yang meluas.

Jam makan tengah hari sentiasa dilihat sebagai masa untuk melarikan diri dari pejabat atau tingkat kilang, dan itu adalah apa yang dikatakan para pakar di tempat kerja pekerja perlu mendapat manfaat penuh dari rehat makan. 

Adalah penting bagi pekerja meninggalkan pejabat untuk makan tengah hari, kata jurulatih kerjaya dan eksekutif Rebecca Weingarten, agar “membersihkan kepala mereka dan mendapatkan perspektif mengenai apa yang mereka kerjakan.Juga sekiranya anda terpedaya dengan masalah, memikirkan sesuatu lain sebenarnya membantu proses otak dan menghasilkan penyelesaian. “

Dan Doug Wright, ketua perkembangan klinikal bagi firma insurans Eropah, Aviva Health, yang menerbitkan laporan mengenai tabiat makan pekerja akhir tahun lalu, menambah: “Telah didokumenkan dengan baik bahawa makan lebih sihat dapat meningkatkan kesejahteraan umum dan jangka hayat, sehingga terdapat banyak manfaat untuk menerima pendekatan ini di tempat kerja, Ia juga penting bagi orang untuk berehat dari meja mereka di mana mungkin kerana ini dapat membantu meningkatkan semangat dan kecekapan untuk pekerja. “

Tidak ada undang-undang persekutuan yang memberikan mandat makan tengah hari. “Ia sebenarnya sesuatu yang dikawal selia berdasarkan keadaan negara,” kata Marc Mandelman, seorang peguam pekerjaan untuk Proskauer di New York.

Photoblog: Adios a la siesta? Makan tengah hari di Sepanyol di bawah ancaman

Di New York, beliau menjelaskan, “anda perlu menyediakan sekurang-kurangnya setengah jam istirahat makan tengah hari kepada pekerja dalam kebanyakan situasi. Tetapi bergantung kepada industri, mungkin ada keperluan yang berbeza. “

Terdapat 22 buah negeri yang mempunyai mandat pemecatan pada buku, menurut data Jabatan Buruh. Lihat carta ini untuk mengetahui sama ada keadaan anda adalah salah satu daripada mereka.

Kebanyakan pekerjaan kolar putih, Mandelman berterusan, umumnya memberikan kira-kira sejam untuk rehat makan.

Walaupun begitu, itu tidak bermakna pekerja mengambil masa untuk mengunyah dengan selamat.

“Saya tertanya-tanya jika keengganan untuk berehat adalah ungkapan pengabdian atau akibat negatif dari tekanan yang tidak bertoleransi sesetengah organisasi menuntut tenaga kerja mereka untuk lebih banyak dilakukan dengan sumber yang lebih sedikit,” kata Haid. “Mengambil masa jauh dari meja makan untuk makan tengahari akan membantu mengurangkan ketegangan dan meningkatkan tenaga. Tetapi hasil penyelidikan kami mungkin membawa kita untuk bertanya adalah masih pilihan sebenar untuk orang sekarang? “