Recap finale Bachelorette: Becca Kufrin memilih Garrett Yrigoyen

Dan mawar terakhir pergi ke … Garrett!

Musim ke-14 “The Bachelorette” berakhir pada malam Isnin dengan satu episod tiga jam dramatik yang menyaksikan finalis Blake Horstmann dan Garrett Yrigoyen bersaing untuk kasih sayang Becca Kufrin.

BECCA KUFRIN
Becca Kufrin memilih di antara finalis Blake dan Garrett pada hari Isnin sebagai “The Bachelorette.”Paul Hebert / ABC

Akhirnya, pengumuman berusia 28 tahun dari Minnesota menerima cadangan dari Yrigoyen, wakil jualan perubatan berusia 29 tahun dari Reno, Nevada, dalam perjalanan ke Maladewa.

Horstmann dihantar ke rumah pada majlis mawar akhir, selepas Kufrin menerangkan, “Hanya ada satu dengan orang lain yang saya tidak bersedia mengucapkan selamat tinggal kepada.”

“Saya tidak mengharapkan ini,” kata Horstmann semasa pertukaran air mata. “Saya tidak fikir sesiapa sahaja boleh membuat anda gembira kerana saya boleh. Bagaimana saya boleh jadi salah?”

Kemudian di atas pentas, semasa bahagian hidup terakhir, Horstmann dengan ramah memberitahu Kufrin, “Saya sangat bernasib baik dan bernasib baik kerana anda adalah Sarjana Muda saya, kerana saya tidak boleh bayangkan orang lain dan saya tidak mahu ada orang lain.”

BECCA KUFRIN, GARRETT
Becca dan Garrett berkongsi ciuman dalam “Bachelorette” finale.Paul Hebert / ABC

Akhirnya sudah tiba masanya bagi Kufrin dan Yrigoyen untuk bertunang.

“Sejak hari pertama, saya melihat sesuatu dalam diri anda,” katanya kepada Yrigoyen, yang membawa pulang kesan pertama yang muncul awal musim ini. “Anda mengingatkan saya tentang rumah dan anda mengingatkan saya tentang lelaki yang paling penting dalam hidup saya, dan itu adalah ayah saya.”

“Kamu dunia saya,” kata Yrigoyen kepada Kufrin sebelum turun ke atas satu lutut dan mencadangkan dengan percikan Neil Lane.

BECCA KUFRIN, BLAKE
Becca dan Blake pergi untuk menaiki basikal dalam acara tiga jam “Bachelorette”.Paul Hebert / ABC

Kufrin sebelum ini bersaing untuk jantung Arie Luyendyk Jr pada musim ke-22 “Sarjana Muda.” Luyendyk muncul soalan kepada Kufrin, tetapi dalam pergerakan mengingatkan musim Jason Mesnick, berubah fikirannya dan mencadangkan kepada pelari Lauren Burnham sebaliknya. Luyendyk dan Burnham masih terlibat dan merancang untuk berkahwin di Hawaii.

Sean dan Catherine Lowe membuka kejayaan ‘Sarjana Muda’

Oktober.24.201703:39