‘Terkadang saya mengalami krisis dada’: Lester Holt berkongsi rutin waktu pagi

Lester Holt on the TODAY show on March 6, 2014.
Hujung minggu hujung minggu HARI INI Lester Holt menjatuhkan pagi yang tipikal.Hari ini

Sebagai hujung minggu utama NBC Nightly News dan HARI INI, serta pelbagai Dateline, pagi Lester Holt cenderung menjadi jem. Di sini, dia berkongsi rutin waktu pagi.

Apabila saya ditanya mengenai rutin pagi saya, pemikiran pertama saya ialah, “apa rutinnya?”

Saya memakai banyak topi di NBC, berlabuh Berita Malam dan HARI INI pada hujung minggu, hosting Dateline NBC, dan perjalanan di seluruh negara sepanjang minggu untuk menembak cerita cerita atau berita. Hari-hari saya adalah hari Isnin dan Selasa, tapi selalunya cerita memerlukan saya bekerja pada hari-hari itu juga.

Hujung minggu saya mungkin yang paling diramalkan. Pada malam Jumaat saya cuba tidur sekitar jam 9:30 pagi. dan log masuk ke komputer untuk menyemak semula rundown pameran dan belajar pada segmen tetamu kami. Saya berhasrat menjadi lampu keluar pada pukul 10 pagi, dengan penggera ditetapkan untuk 4:15 a.m. 

Walau bagaimanapun, sebelum itu, saya mengikuti upacara memilih baju, baju, tali leher, kaus kaki, manset dan poket. Segala-galanya ditata atau digantung dengan baik di bilik mandi yang bersedia untuk pergi pagi. Kadang-kadang saya akan mengalami krisis dada, dan menetapkan tiga atau empat daripadanya dan membuat panggilan dengan cepat pada waktu pagi.

Lester Holt picks out his morning attire
Hari ini

Mengenai ikatan. Saya cenderung sedikit berani dengan pilihan almari pakaian saya, yang bermaksud saya tidak takut mencampurkan corak, seperti baju bergaris dan kombo tie dot polka. Ia adalah garis fesyen tipis dan kadang-kadang apa yang kelihatan baik tergantung di bilik mandi malam sebelum kelihatan terlalu sibuk ketika saya meletakkan ensemble keseluruhan pada keesokan harinya.

Oleh itu, saya pastikan untuk menyimpan beberapa pilihan yang berguna untuk semakan almari pakaian akhir-akhir ini. Perkara terakhir yang saya mahu lakukan adalah kembali ke dalam almari, menghidupkan lampu dan bangunkan isteri tidur saya.

Untuk Lester Holt, style is important.
Hari ini

Bangun pukul 4:15 pagi tidak pernah menjadi pengalaman yang menyenangkan, tetapi saya tidak pernah bimbang. Saya adalah salah satu daripada orang-orang yang boleh melompat keluar dari katil tidak peduli betapa lelah saya. Radio ditetapkan ke stesen lama, jadi untuk sepanjang hari saya biasanya menyanyikan lagu apa pun yang bermain ketika penggera dimatikan.

Perlu dinyatakan bahawa dua kali dalam 10 tahun penggera saya gagal untuk pergi, kerana saya menetapkannya salah. Walaupun kedua-dua kali saya sampai ke studio dalam banyak masa untuk pertunjukan, kali pertama ia berlaku saya mengalami ribbing tidak berkesudahan dari rakan sekerja saya sama ada di dalam dan dari udara.

Dan apabila ia berlaku lagi beberapa minggu yang lalu, saya bertekad untuk menyelinap ke studio tanpa disedari. Saya bangun pukul 5:08 pagi, 8 minit selepas saya sepatutnya keluar pintu! Entah bagaimana saya menekankan rutin 45 minit biasa saya ke dalam 12 minit (minus sarapan pagi) dan berada di dalam kereta dengan 5:20 pagi. Saya dengan hati-hati memilih momen saya untuk menaiki tangga ke bilik persalinan saya dan tiada siapa yang bijak. Sehingga sekarang, itu. 

Pada ketika ini, saya ada 45 minit sebelum saya keluar dari pintu. Perintah pertama saya adalah untuk memeriksa secara ringkas iPhone saya dan membaca nota semalaman daripada pengeluar kami, dan mengejar apa-apa cerita yang dikembangkan semasa saya tidur.

Menjelang pukul 4:40 pagi saya biasanya mandi dan berpakaian penuh, dan kepala dapur. Walaupun saya seorang peminum kopi, saya biasanya tidak mempunyai secawan java hingga pertengahan tengah hari ketika saya bersiap untuk Berita Malam. Pada waktu pagi minuman pilihan saya adalah secawan teh hijau. Ia mengambil masa bertahun-tahun bagi saya untuk belajar makan pada awal pagi, tetapi rutin hari Sabtu dan Ahad saya sekarang termasuk menyediakan sesuatu untuk dimakan.

makan breakfast
Hari ini

Pada pagi yang bercita-cita, saya akan memasak telur dan tumis sehingga beberapa sayuran. Pagi-pagi lain, secawan yogurt Yunani dengan beri, mungkin semangkuk bijirin, atau juga sandwich mentega kacang akan dilakukan. Saya kini menjadi orang percaya yang besar dalam memulakan hari dengan sarapan pagi protein. Saya rasa ia meletakkan saya pada permainan saya.

Lester Holt checks out the morning news
Hari ini

Menjelang 4:53 pagi saya biasanya makan, dan mengimbas beberapa akhbar pagi di komputer riba saya.

Sekiranya saya bertindak bersama-sama, saya akan menyikat gigi saya dengan 4:58 pagi, dan keluar pintu pada pukul 5 petang pada titik.

Lester Holt brushes his teeth.
Hari ini

Saya tinggal hanya satu batu dari studio, tetapi untuk keselamatan kami pada jam awal itu, syarikat itu menghantar seseorang untuk mengangkat saya. Semasa perjalanan selama 5 minit, saya akan menyemak suapan Twitter saya untuk melihat apa yang berlaku, dan untuk melihat beberapa buzz dari siaran Dateline malam sebelumnya. Dateline mempunyai kumpulan pengikut yang setia di Twitter dan saya benar-benar suka membaca pemerhatian mereka mengenai cerita-cerita yang kita saksikan. 

Apabila saya tiba di studio, saya akan melepaskan jaket saya dengan almari pakaian untuk mengukus cepat, dan kemudian saya akan pergi ke dapur studio kami untuk mendapatkan segelas air penuh. Bagi saya, penghidratan adalah lebih baik daripada kopi ketika membongkar jaring labah-labah. Saya juga membuat satu perkara untuk berbincang dengan banyak rakan sekerja saya. Pada waktu kita pergi ke udara, saya tidak boleh berbunyi seperti saya baru keluar dari katil, jadi saya akan bercanda dengan Erica, Dylan dan Jenna, atau bergaduh dengan mereka semasa mereka membuat rambut dan solek mereka selesai.

Saya tidak perlu menghabiskan banyak masa untuk rambut dan solek. Saya biasanya masuk dan keluar dalam masa 5 minit. Hanya ada banyak yang boleh dilakukan dengan cawan ini.

pra-pertunjukan meeting in the makeup room
Hari ini

Kami selesai persembahan pada hari Sabtu pada pukul 9 pagi, tetapi rutin pagi saya baru sahaja bermula. Saya akan pulang ke rumah untuk latihan 1 jam dan kemudian mendapatkan panggilan persidangan 10:30 pagi dengan pasukan News Nightly untuk memulakan melancarkan siaran malam itu.

Kemudian itu sarapan lain, dan pergi tidur sebelum saya memulakan rutin waktu petang saya.