Rumah agam Detroit ini adalah rumah paling gila yang anda akan lihat – dan ia dijual

“Apabila orang berjalan, perkara yang saya nantikan untuk mendengar adalah, ‘Oh, wow,'” kata Ronnie Nassar kepada rumah TODAY TODAY rumah yang dihias sepenuhnya di Detroit, Michigan. “Ia hanya tiga huruf kecil, tetapi jika saya boleh mendapatkannya, saya telah melakukan tugas saya.”

Dan boleh kita katakan: W-O-W! Rumah Nassar, yang dikenali sebagai “Lion Gate Estate,” pasti tidak seperti yang lain yang pernah kita lihat.

Singa's Gate Estate
“Ia adalah rumah gembira, sentiasa dipenuhi dengan masa yang baik.”Marc Gregor

Keluarga Nassar telah memilikinya sejak 1950-an. “Kami telah pergi ke rumah di seberang jalan, mereka tidak akan membiarkan kanak-kanak masuk, jadi saya berada di luar dan ini sedang dalam pembinaan,” kata Nassar, 68. “Boy, saya fikir ia adalah rumah yang cantik. Jadi saya menunjuk kepada ayah saya, dan dia menulis surat untuk melihat apakah pemiliknya berminat menjual. “

Detroit's Lion's Gate Estate
Pada musim sejuk, piano piano bayi putih adalah salah satu tempat kegemaran Nassar untuk melepasi masa.Marc Gregor

Seperti yang ternyata, pemiliknya ingin menjual – dan apabila keluarga Nassar melihat sejarah harta itu, mereka mendapati bahawa sebidang tanah berkongsi hari jadi dengan Nassar. Rumah itu dimaksudkan untuk menjadi!

“Saya telah tinggal di tempat lain, tetapi ini sentiasa ada di rumah,” katanya.

Detroit's Lion's Gate Estate
“(Rumah saya) memberi inspirasi kepada hari saya. Tempat yang paling baik untuk bangun,” kata Nassar.Marc Gregor

Nassar berpindah semula selepas ayahnya meninggal dunia pada tahun 2008. “Pasaran hartanah telah menjadi masam, dan rumah itu duduk kosong,” jelas Nassar. “Saya fikir, mari membawa pulang rumah itu, saya di sini, saya akan bersenang-senang dengan ini.”

Elvis diner in Detroit's Lion's Gate Estate
Beberapa pengguna media sosial telah membandingkan rumah Nassar ke Graceland. Kemiripan tidak pernah lebih jelas daripada di sini!Marc Gregor

Nassar, artis dan pereka perindustrian, berupaya mewujudkan sesuatu yang luar biasa untuk dilihat dan sangat peribadi. “Kebanyakannya cuma rasa saya,” katanya mengenai hiasan unik yang telah menarik perhatian ramai di media sosial. “Saya suka seni deco, pengaruh kabaret, poster bintang filem dan memorabilia filem … Saya seorang kereta, jadi saya suka koleksi saya dipamerkan, saya suka warna, saya suka kepelbagaian.”

Detroit's Lion's Gate Estate
“Saya boleh berada di dalam selama sebulan dan tidak pernah bosan,” kata Nassar.Marc Gregor
Singa's Gate Estate vintage cars
Dua kereta vintaj adat juga datang dengan rumah.Marc Gregor

“Saya dapati ia tempat yang menghiburkan untuk hidup,” Nassar meneruskan. “Anda tahu, anda berjalan dengan sesuatu dan selepas beberapa ketika, anda tidak memberi perhatian, rumah ini, anda perhatikan! Setiap inci mempunyai sesuatu yang perlu dipertimbangkan.

Singa's Gate Estate outdoor area
Apabila musim panas berlegar, Nassar pada dasarnya tinggal di halaman belakang peribadi.Marc Gregor

Tempat tinggal peribadi, lengkap dengan kolam renang, cabana dan pancuran luaran, adalah ciri kegemaran Nassar – terutama pada musim panas. “Rakan saya berkata, ‘Anda telah membuat oasis peribadi anda sendiri,’ dan saya bersetuju,” kata Nassar. “Itulah rumah semua orang perlu, apabila anda berfikir tentang hal itu, di sinilah kita mengalami kehidupan kita.”

Singa's Gate Estate
“Anda tidak boleh membiarkan harta benda anda memiliki anda, mesti memiliki mereka,” kata Nassar. “Anda perlu menikmati mereka.”
Marc Gregor

Jadi kenapa di bumi akan meninggalkan Nassar? Selepas baru-baru ini didiagnosis dengan awal Alzheimer, dia berharap untuk melihat “oase peribadi” nya kepada pemilik baru yang akan menyukainya kerana dia telah.

“Ia adalah rumah yang bahagia – sentiasa dipenuhi dengan masa yang baik.” Kata Nassar. “Saya berharap orang lain dapat merasai kebahagiaan dan kegembiraan yang saya temukan selama bertahun-tahun dengan keluarga saya.”

“(Rumah saya) mengilhamkan hari saya. Ia adalah tempat yang paling baik untuk bangun,” katanya. “Untuk membenarkan orang lain menikmati itu … cara yang baik untuk hidup.”

Satu $ 85 juta ‘keajaiban kaca’ di Malibu dan rumah lain yang kaya raya

Mei.21.201803:51