Mencari membeli atau menjual rumah anda musim bunga ini? Inilah yang perlu diketahui

Pasar hartanah musim bunga sedang memanas!

Dengan inventori pada tahap yang paling rendah sepanjang kebanyakan negara, kenaikan harga sewa dan kekurangan pembinaan baru, air pasang telah beralih kepada pasaran penjual. Tetapi jangan putus asa, pembeli.

Sama ada anda sedang mencari untuk membeli atau menjual, Aubrey mempunyai beban tip untuk anda ketika anda menjelajah ke pasar hartanah.

Dalam pasaran perumahan penjual musim bunga, inilah cara untuk mendapatkan tawaran terbaik

Mac.03.201603:28

Pembeli

Apabila anda berada di rumah terbuka atau melihat rumah, apa yang anda perlu cari?

Perhatikan sama ada rumah itu bersih dan teratur. Jika mereka tidak membuat katil, apa yang membuatkan anda fikir mereka telah melakukan penyelenggaraan pada pemanasan dan penghawa dingin?

Juga lihat berapa ramai orang lain di sana, jika ia sebuah rumah terbuka. Sekiranya anda suka di rumah, mereka mungkin juga melakukannya – jadi anda akan segera bergerak.

BERKAITAN: 9 tip pintar mengenai cara mengendalikan jiran jahat

Apakah bendera merah pembeli yang patut dicari?

Lihat jika ruangan bawah tanah bau apak – ini boleh menunjukkan kebocoran air yang belum dibaiki dengan betul.

Juga mencari bukti pembaikan siling, yang juga akan menunjukkan kebocoran sebelumnya.

Apakah ciri-ciri yang baik yang perlu dicari oleh pembeli?

Perhatikan sistem mekanikal baru, seperti pemanasan dan penghawa dingin, yang akan membantu anda mengelakkan daripada menaikkan wang ke dalam peningkatan dalam masa terdekat. Juga, jika bumbung baru atau dalam pembaikan yang baik, itu adalah satu lagi kos yang anda tidak perlu bimbang tentang bila-bila masa tidak lama lagi.

Penjual

Harga rumah anda betul

Jangan terlalu memperkecil kedudukan anda hanya kerana ia adalah pasaran penjual. Pemilik rumah bertanggungjawab terhadap harga, tetapi mereka sering berhujah dengan ejen hartanah. Ia tidak lagi bijak untuk menetapkan harga tinggi yang mengharapkan pembeli mahu merundingkan harga yang lebih rendah. Pembeli hartanah lebih pintar sekarang dari semua maklumat yang ada di internet, dan mereka tahu berapa banyak rumah yang bernilai.

BERKAITAN: Ingin menjual? 7 DIY yang akan meningkatkan nilai rumah anda

Menaikkan dinding dan lantai

Dinding dan lantai mempunyai kesan yang paling terhadap penjualan rumah. Ini adalah satu perkara yang perlu anda tingkatkan apabila menjual. Cat dinding, dan ia lebih murah jika anda boleh melakukannya sendiri. Menaik taraf ke lantai kayu, atau naik taraf ke permaidani baru. Secara umum, anda boleh mengharapkan untuk membelanjakan $ 10,000 untuk bersiap untuk menjual rumah anda. Anda perlu membelanjakan wang untuk menghasilkan wang.

Buat dapur dan menaik taraf mandi peringkat pertengahan

mempunyai pulangan pelaburan yang tinggi dan ini bermakna Whirlpool atau GE, bukan Wolf atau Viking. Bukan marmar, tetapi jubin putih. Ini adalah pulangan pelaburan yang lebih baik. Anda ingin mendapatkan Buick bukan Mercedes, terlalu rendah atau terlalu tinggi tidak baik.

Mempunyai peti sejuk putih, dapur putih dan mesin pencuci pinggan tahan karat? Ia seperti mempunyai Ferrari merah dengan pintu kelabu. Nampaknya ia telah rosak dan siapa yang mahu membeli itu? Dapatkan peralatan yang sepadan dengan yang baru. Tidak melakukan ini boleh membiayai jualan.

Jauhkan cahaya

Rawatan tetingkap berat / gelap cenderung menjadikan rumah kelihatan lebih kecil dan lebih banyak seperti gua. Mengeluarkan mereka adalah satu kemestian.

5 rahsia pementasan rumah untuk memaksimumkan nilai hartanah anda

17hb. 17hb03:57