Lihat apa yang kelihatan ‘rumah ais’ yang menakjubkan, seperti sekarang

Ingatlah bahawa “rumah es” yang kami ceritakan tentang beberapa minggu yang lalu? Yang di Webster, New York, yang kelihatan seperti itu boleh menjadi sebuah igloo di Antartika kerana ia benar-benar terbungkus dalam icicles?

Semak rumah yang menakjubkan yang benar-benar terbungkus dalam ais

Mac.15.201701:20

Nah, suhu telah menjadi panas di lokasi rumah di sepanjang Tasik Ontario, dan ais yang tebal 14 inci di beberapa tempat, telah mula mencair. Kini, “rumah ais” mistik telah diturunkan.

Jadi apa yang di bawah semua ais itu? Sebuah rumah musim panas yang berwarna kuning yang indah dengan jendela biru yang sempurna.

Fotografer dan berita berita Rochester John Kucko telah mendokumentasikan transformasi rumah dari keajaiban musim sejuk untuk melarikan diri musim panas di laman Twitter dan Facebooknya.

Semuanya bermula pada 23 Mac, dengan gambar yang menunjukkan es di sebelah rumah itu mula mencair.

Tiga hari kemudian, lebih banyak ais telah hilang dari bumbung dan sisi rumah. Sedikit demi sedikit, rumah itu kembali normal.

Walaupun foto terbaharu yang diambil hari ini menunjukkan pintunya masih diblok oleh ais dan halaman yang kelihatan seperti gelanggang luncur ais daripada tempat untuk menikmati pemandangan tepi tasik, Kucko melaporkan bahawa tidak ada kerosakan di rumah.

Sekiranya anda tertanya-tanya siapa sensasi internet ini, Kucko menjejaki pemiliknya: veteran Perang Korea berusia 86 tahun dan jurulatih menyelam Olimpik 1976 bernama Betty Perkins-Carpenter.

“Saya fikir ia sangat cantik kerana pembentukan ais sangat berbeza dan ia betul dengan air dengan semua dinding ais ini,” kata Perkins-Carpenter.

Dia menambah, “Ia akan menjadi menakutkan sehingga ais cair. Ia begitu tebal.”

Dia akan memerlukan lebih daripada satu pick ais untuk masuk ke pintu depan itu tidak lama lagi!