Keindahan belakang rumah! Buat pati batu bata anda sendiri dengan DIY ini

Apabila suami saya dan saya mendapati apartmen kami di Brooklyn dua tahun yang lalu, kami tidak dapat percaya nasib kami yang baik: Ia mempunyai halaman rumah yang sebenarnya, satu lubang kecil yang tersendiri. Pasti, ia tidak dapat dibandingkan dengan rumput yang luas di pinggir bandar, tetapi di New York City, kami sangat bernasib baik untuk mempunyai ruang luar ini, jadi kami mahu menjadikannya tempat yang dapat kami belanjakan sebanyak mungkin.

belakang rumah before renovation
Rumah belakang kami sebelum kami menambah sebuah teres: Kami menutup tanah di papan kayu.Meena Duerson

Oleh kerana kami berdua suka memasak dan mempunyai kawan-kawan, Adam dan saya ingin membuat halaman rumah kami selesa untuk menghibur (baca: memanggang sesekali s’more ke atas api) sambil meminimumkan pemeliharaan (tiada rumput). Apabila kami mula-mula bergerak, halaman itu terutamanya kotoran kasar, dengan segelintir slate slab yang disusun dalam cincin di tengah. Setelah meletakkan beberapa tumbuh-tumbuhan di sekeliling tepi, kami menutup tanah dengan cip kayu dan menetapkan beberapa kerusi Adirondack di sekitar lubang api seorang teman memberi kami hadiah rumah.

Walaupun ini agak ajaib, kami mengambil keputusan untuk mengambilnya ke peringkat seterusnya tahun ini. Hakikatnya ialah cecair dan cip kayu adalah penyelesaian yang memuaskan tetapi akhirnya sementara. Dalam apa-apa jenis hujan atau cuaca, tanah menjadi sangat berlumpur, menyebabkan kaki tetamu kotor (yang menyebabkan kotoran dikesan melalui apartmen kami). Selain itu, papan kayu disintegrasikan sepanjang musim sejuk dan terpaksa diganti setiap musim bunga.

Selepas pelayaran Pinterest yang sedikit, saya mencadangkan satu idea: Bagaimana dengan teras?

Kami tidak pernah melakukan projek pembaikan rumah skala ini sebelum ini, tetapi kami baru-baru ini telah diilhami oleh pengubahsuaian dapur rakan kami, dan kami merasa berani. Suami saya berangkat untuk melakukan penyelidikan, menyaksikan beberapa video YouTube, merujuk pakar (ibu bapanya), menuju ke kedai perkakasan, dan ta-da! Dia menciptakan sedikit keajaiban belakang rumah hanya dalam beberapa hari kerja dan untuk sebahagian kecil daripada kos yang akan diambil untuk kontraktor untuk memasangnya.

Berikut adalah cara anda boleh membuat teres batu bata anda sendiri:

DIY backyard patio process
Seluruh proses, kanan ke kiri: menggali bulatan, tutupnya di pasir, letakkan pad asas paver, nikmati!Adam Duerson

LANGKAH 1: DRAW

Beli beberapa cat semburan putih – jenis yang digunakan untuk melukis garis medan dengan muncung yang menunjukkan lurus ke atas – dan melekatkannya pada rentetan, berpusat di tengah-tengah teras. Anda akan menggunakan ini sebagai kompas sementara untuk menggambar garis bulat, yang anda perlu menyentuh sebagai tanah di bawahnya akan disudut keluar.

LANGKAH 2: DIG DAN LEVEL

Menggunakan spade, menggali kira-kira 5 hingga 6 inci bumi di sekeliling lingkaran ini yang anda telah tarik, yang akan membentuk kawasan teras (kami kemudian membuang kotoran ini di dalam baldi, anda mungkin boleh mengedarkannya di taman anda atau sekitar halaman anda) . Kemudian, bergantian antara meraih berat dan cahaya, meratakan kawasan itu. Kami menggunakan paras plastik 3 kaki untuk memastikan ia rata, ditambah dengan 12-kaki 2-by-4 yang berfungsi sebagai peranti meratakan. Apabila ia hampir sempurna, gunakan tamper besar, seperti ini, untuk menumbuk tanah. Setelah itu, ia mungkin sedikit tidak sekata, jadi ulangi langkah-langkah rake / tamp beberapa kali. Perlu diingat bahawa kotoran di sekeliling tepi sering runtuh, jadi jika anda ingin sebuah teres dengan garis pusat 13 kaki, merancang untuk sebuah kaki 14 kaki – ia akan berakhir pada kira-kira 13. Untuk teres yang lebih besar, pakar mengatakan anda sepatutnya memelihara segala hal pada lekukan yang sangat kecil untuk tujuan saliran, tetapi kami boleh memberitahu kami tidak sempurna tahap dan lereng halaman kami tetap, jadi kami tidak membuat lekukan lagi. (Ia tidak menjadi masalah dengan penyatuan.)

DIY backyard patio process
Pasir yang diratakan apabila anda mula meletakkan pad asas paver.Adam Duerson

LANGKAH 3: SUNGAI TINGGI

Kini anda akan mahu meletakkan kira-kira dua inci pasir meratakan di kawasan yang anda telah digali dan disamakan. Di halaman kami, kami menggunakan 23 beg. Anda mungkin mahu mendapatkannya dari kedai perkakasan anda, seperti yang kami lakukan. Rakelah itu dengan meraih cahaya, dan gunakan lagi tampar itu. Ulang beberapa kali. Ini mewujudkan pangkalan cetek yang akan mengalir dan menetap bahkan keluar apa sahaja yang berlaku di atas.

LANGKAH 4: BASE PADS

Seterusnya, letakkan pad asas paver yang saling berkaitan (kami terpaksa membeli kira-kira 30). Secara tradisinya, anda akan meletakkan kerikil, pasir dan kemudian batu / batu anda, tetapi pad ini adalah teknologi yang baru dan tidak hanya lebih murah dan memerlukan tenaga kerja yang kurang, tetapi nampaknya telah mendapat ulasan yang baik dari mereka yang telah menggunakannya. Mula dari tengah dan kerja jalan keluar. Anda perlu memotong mereka dengan menggunakan pemotong kotak untuk menyesuaikan tepi bulat apabila anda sampai ke pinggir luar. Selepas meletakkannya ke bawah, gunakan alat pemotong itu lagi dengan ringan untuk menyelesaikannya dengan sama rata.

Penyusun! (Get these delivered.)
Penyusun! (Dapatkan ini dihantar.)Adam Duerson

LANGKAH 5: PAVERS

Seterusnya, letakkan pavers anda – atau batu bata. Apabila memesan, biasanya ada kalkulator untuk berapa banyak yang anda perlukan, tetapi ia tidak akan sempurna. Lebih-perintah. Anda akan mendapat beberapa bata yang rosak. Periksa batu bata seberapa banyak yang anda boleh apabila anda mendapatkannya. (Kami menggunakan pengawal ini kerana mereka berada di diskaun curam – $ 0.25 setiap satu.) Jika anda melakukan corak bulat seperti kita, mulakan meletakkan batu bata di tengah, membuat bulatan sepusat yang ketat, dan kerja keluar jalan anda.

DIY brick patio
Menempatkan pelapis di dalam lingkaran.Meena Duerson

Oleh kerana anda melengkapkan susunan anda, akan ada banyak ruang di antara. Itu akan diisi kemudian dengan pasir seperti konkrit. Anda akan mendapati bahawa kalangan anda jarang sesuai dengan sempurna – anda akan sampai ke batu bata yang terakhir dan ia akan menjadi terlalu ketat atau terlalu longgar, jadi anda perlu menyebarkan setiap batu bata sedikit (untuk mengisi ruang) atau anda boleh cuba menjejaskannya dengan menggunakan palet getah (sangat berguna) untuk memaksanya. Kami membina teras ini meninggalkan ruangan di tengah-tengah untuk lubang api terbina dalam (kami menggali kira-kira 12 inci dan jatuh dalam cincin api ini) , jadi bulatan bata pertama sudah beberapa kaki, menjadikan semuanya lebih mudah.

LANGKAH 6: EDGING

Sebaik sahaja lingkaran bata diletakkan, pasangkan tepi tepi fleksibel ini. Pandu taruhan pada sudut yang sedikit, menumbuk mereka masuk ke arah teras. Anda akan memerlukan set alat berat untuk memotong plastik yang sangat sukar ini.

LANGKAH 7: SAND

Langkah terakhir ialah menuangkan lapisan pasir ke atas batu bata dan masuk ke lubang di antara mereka. Ini akhirnya akan mengeras dan menyambungkan susunan itu. Di halaman kami, Adam menggunakan kira-kira lapan balok 40 paun pasir polimer ini. Pada dasarnya, ini adalah pasir dengan beberapa sifat konkrit, di mana ia mengeras sedikit pada penyiraman. (Tidak seperti konkrit, ia tidak benar-benar tegas. Ia membenarkan kelembapan melewati dan mengalir.) Sesetengah orang menggunakan pasir lama biasa di sini, tetapi ia akan meniup dengan cepat, jadi berpegang dengan bahan polimer.

Untuk memohon: Tuangkan baldi ke atas teres anda satu demi satu dan perlahan-lahan mendorong penyapu ke dalam semua celah sehingga ia hanya sampai ke bahagian atas tepi serong, tidak lebih. Kemudian gunakan daun blower (anda boleh menyewa ini) untuk meniup semua pasir berlebihan di bahagian atas. Tompok-tompok yang sedikit boleh merosakkan teras anda, jadi ingat: Air mengeras bahan ini secara kekal. Sebaik sahaja pasir anda turun, retak dipenuhi, dan patio kelihatan betul-betul bagaimana anda mahu, gunakan hos pada tetapan “pancuran” untuk memberikan semua percikan cahaya. Jangan masukkan ke titik yang disatukan. Hanya berikan debu yang berat. Tunggu satu jam dan ulangi. Lakukan ini mungkin sekali lagi. Sekiranya ia tidak mengambil sebarang air, berhenti. Biarkan selama 24 jam sebelum anda berjalan di atasnya.

Meena Hart Duerson

Selesai: Satu teres. Nikmati oasis bandar anda!

Meena Hart Duerson adalah editor pengurusan, gaya hidup TODAY.com. Anda boleh mencari dia di Twitter di sini. Suaminya, Adam, yang otak dan terbabit di belakang operasi teres ini, berada di Twitter di sini.