Ibu tunggal membina rumah seluas 3,500 kaki persegi dengan menonton tutorial YouTube

Cara Brookins diperlukan untuk menjadikan keluarganya sihat lagi.

Ibu tunggal empat – Hope, Drew, Jada dan Roman, berumur 17 hingga 2 pada masa itu – baru-baru ini meninggalkan perkahwinan di mana dia menjadi mangsa keganasan rumah tangga, dan Brookins merasa seperti dia dan anak-anaknya telah patah.

Lihat di dalam rumah yang indah ini keluarga yang dibina dengan bantuan daripada video YouTube

17.20.201704:33

“Kami kehilangan keupayaan untuk ketawa bersama,” katanya kepada Home TODAY. “Kami telah menghabiskan masa yang lama dipukul.”

Pada hujung minggu Thanksgiving tahun 2007, dia memandu anak-anaknya ke kabin di Pergunungan Ozark ketika dia melewati sebuah rumah yang benar-benar dibuang oleh sebuah tornado. Kiri di belakang hanyalah sekeping kayu dan kuku.

“Saya berhenti dan keluar untuk melihatnya dan dapat melihat di dalam dinding,” katanya. “Saya fikir, ‘Saya yakin saya boleh meletakkan cadangan ini jika saya benar-benar mencuba.'” Dan dengan sedikit bantuan dari YouTube, itulah yang dilakukannya dengan keluarganya.

Cara Brookins
Cara Brookins dan anak-anaknyaCara Brookins

Hujung minggu itu, dia dan anak-anaknya merenung tentang apa yang akan menjadi seperti untuk membina rumah mereka sendiri. “Kanak-kanak menyertai dan mula merancang pelan lantai pada notepad kecil,” katanya. Perkara berikutnya dia tahu, dia mendapat pinjaman pembinaan untuk melakukannya.

BERKAITAN: Ibu tunggal menjalankan syarikat pakaian dari rumahnya yang ‘bermakna dan ajaib’ – lihat di dalamnya

Ibu tunggal membina rumah dengan menonton video YouTube

Januari.18.201701:07

Bekerja dengan pekerjaan sepenuh masa, Brookins terpaksa melengkapkan projek itu dalam sembilan bulan kerana terma pinjaman. “Kami tahu ia akan menjadi sukar,” katanya. “Tetapi kami tidak tahu skala itu.”

Oleh kerana pinjaman hanya membekalkan bekalan, Brookins dan anak-anaknya perlu melakukan segala yang mereka dapat untuk mengurangkan kos, yang bermakna mereka akan melakukan kebanyakan dari mereka sendiri. Mereka akan mencari tutorial YouTube untuk melihat apa yang perlu dilakukan.

Lihat di dalam rumah yang indah ini keluarga yang dibina dengan bantuan daripada video YouTube

17.20.201704:33

“YouTube pada 2008 tidak teratur,” katanya. “Mereka kebanyakannya video amatur.” Oleh kerana keluarga tidak mempunyai telefon pintar pada masa itu, mereka tidak dapat Google di tempat kerja, jadi mereka perlu menontonnya sebelum malam. “Terdapat banyak ‘Adakah anda ingat bagaimana …?’ Pada keesokan harinya,” katanya.

Cara Brookins
Meletakkan asas itu adalah bahagian paling sukar, kata Brookins.Cara Brookins

Brookins berkata yayasan itu adalah bahagian paling sukar, baik dari segi fizikal dan mental.

“Kami begitu lemah ketika itu. Kami membawa sekeliling blok-blok ini dan menyerang lumpur. Kami tidak mempunyai but kerja kerja yang betul jadi kami meletakkan beg plastik di kaki kami dengan kasut tenis lama. Kami tidak pernah bersedia. “

Cara Brookins
Kanak-kanak membantu membina rumah selepas sekolah dan pada waktu malam.Cara Brookins

Tetapi sesuatu berlaku ketika mereka bekerjasama. “Kami mendapat otot. Kami mendapat keyakinan. Kami belajar bagaimana untuk ketawa. Kami belajar bagaimana untuk berkomunikasi. “Brookins berkata apabila asas itu selesai, mereka dapat berkomunikasi hampir secara telepati.

BERKAITAN: Inilah yang berlaku ketika saya mengambil keluarga saya untuk tinggal di rumah kecil 204 kaki persegi

“Seseorang boleh memegang tangan mereka dan pada asasnya mengerang dan mendapatkan alat yang mereka mahu,” katanya dengan ketawa.

Cara Brookins
Lukisan rumahCara Brookins

Sudah tentu keluarga tidak melakukan segala-galanya di laman web ini. Mereka meninggalkan kerja-kerja elektrik dan HVAC kepada seorang profesional berlesen, dan seorang ahli bomba yang ramah membantu mereka dengan beberapa kerja selama $ 25 sejam.

Cara Brookins
Seorang profesional melakukan batu bata di luar rumah.Cara Brookins

Rumah 3.500 kaki persegi, yang mereka suka dengan panggilan “Inkwell Manor,” mempunyai lima bilik tidur, dua bilik mandi dan satu garaj tiga kereta.

BERKAITAN: ‘Di mana kita selamat’: Orang yang selamat dari kapal terbang membina rumah impian – lihat di dalamnya

“Kami terlalu banyak membina, memastikan semuanya dilakukan dengan cara yang paling kukuh. Saya juga sangat sedar akan kecekapan tenaga, “katanya. “Matlamat saya adalah untuk mempunyai sebuah rumah yang sangat murah untuk tinggal di.”

Cara Brookins
Perpustakaan, di mana Cara Brookins menghabiskan sebahagian besar masa menulisnya.Cara Brookins

Brookins berkata bilik kegemarannya adalah perpustakaan dengan buku-buku lantai ke siling. Gaya hiasan adalah negara Perancis, dan terdapat banyak potongan keluarga yang dipamerkan, seperti barang yang diturunkan dari orang tuanya dan datuk neneknya.

Cara Brookins
DapurCara Brookins

Beliau menambah bahawa keseluruhan pengalaman, bagaimanapun sukar, adalah berbaloi.

“Saya terus mendengar nasihat, seperti ‘hanya keluar dari tempat tidur, hanya membuat periuk kopi.’ Jika matlamat saya hanya untuk keluar dari katil, saya tidak akan mencapai apa-apa,” katanya. Nasihatnya kepada orang lain yang keluar dari keadaan yang sukar? “Tetapkan matlamat mustahil besar – lihat gambaran besar.”

Cara Brookins
Hukuman terakhir buku Brookins “Rise” dicatatkan tangan di dalam gua.Cara Brookins

Untuk membaca lebih lanjut mengenai cerita inspirasi Brookins, ambil bukunya “Rise: Bagaimana Rumah Dibina Keluarga,” 24 Jan.