Daripada gambar slaid ke photobombs, 10 gambar senarai dan tidak boleh dilakukan

Beg anda dibungkus – anda sudah bersedia untuk bergerak. Perkara terakhir yang anda mahu lakukan adalah mengikuti saran ejen anda tentang meletakkan masa dan wang ke dalam foto penyenaraian anda. Tetapi jika anda tidak, foto anda boleh menghalang rumah daripada menjual dengan cepat. Pertimbangkan 10 perkara dan tidak perlu untuk membantu penyenaraian anda menarik perhatian yang sewajarnya.

Lakukan: Ambil tembakan dari tepi jalan. 

Zillow
Hari ini

Memamerkan rayuan keruntuhan rumah anda harus menjadi perhatian utama sebagai pembeli sering memutuskan dalam hitungan menit (atau detik) sama ada mereka ingin terus mencari atau beralih ke penyenaraian lain. Pastikan anda mendapatkan seluruh rumah dalam tembakan dan tidak mempunyai kereta atau objek lain yang menyekat garis penglihatan anda.

Jangan: Buat tanah runtuh.

Zillow
Hari ini

Apabila mengambil pukulan dari tepi, ingati sudut kamera anda. Garis bumbung sepatutnya selari dengan bingkai foto untuk menjadikannya kelihatan paras – tidak kelihatan seperti terdapat tanah runtuh pada harta itu.

Berkaitan: 10 perkara yang saya ingin tahu sebelum membeli rumah

Lakukan: Pelawat selamat datang.

Zillow
Hari ini

Pintu depan dan pintu masuk yang menarik akan menghilangkan nada untuk seluruh rumah anda. Meninggalkan pintu terbuka di salah satu foto anda juga boleh menghantar mesej mengalu-alukan.

Jangan: Ancam pengunjung.

Zillow
Hari ini

Sukar untuk mempercayai, tetapi ini adalah foto penyenaraian sebenar. Ejen hartanah memberitahu anak-anak New York Postthat mencipta rumah berhantu di harta itu tanpa kebenaran sesiapa pun. Moral cerita? Pastikan anda melakukan berjalan kaki sebelum anda menyewa jurugambar.

Lakukan: Pertimbangkan pandangan mata burung.

Zillow
Hari ini

Mengambil gambar dari atas adalah cara yang baik untuk memaparkan harta besar atau lokasi tepi laut. Lebih baik jika anda dapat cukup dekat supaya rumah dapat dilihat tanpa perlu menarik panah atau kotak di sekelilingnya.

Jangan: Pertimbangkan kanta mata ikan.

Zillow
Hari ini

Sesetengah menggunakan lensa mata ikan untuk menjadikan ruang yang lebih kecil kelihatan lebih besar. Walau bagaimanapun, mereka sering mempunyai kesan yang bertentangan, menjadikan ruang merasa lebih kecil dan terdistorsi. Sebagai peraturan umum, melekat dengan kanta tradisional untuk menyenaraikan foto dan membuat kemas kini ke bilik untuk menjadikannya kelihatan lebih besar.

Lakukan: Tangkap mata jualan rumah anda.

Zillow
Hari ini

Anda mungkin berfikir yang terbaik untuk melangkau bilik mandi apabila mengambil foto penyenaraian, tetapi jika anda telah dikemas kini baru-baru ini, tunjukkannya! Bilik mandi adalah antara ruang pertama yang akan ditingkatkan di rumah baru, menurut American Institute of Architects.

Jangan: Tangkap diri anda di cermin.

Zillow
Hari ini

Menambah cermin ke bilik adalah salah satu cara untuk menambah cahaya ke bilik. Dan sementara kesombongan boleh menjadi titik jualan rumah, anda mahu pembeli memaparkan diri mereka di cermin – bukan anda. Terlepas dari foto penyenaraian anda dengan mengelakkan sudut di mana anda atau kilat kamera anda dapat dilihat.

Lakukan: Peringkat setiap bilik.

Zillow
Hari ini

Walaupun terdapat beberapa pilihan untuk dipertimbangkan semasa pementasan rumah anda, kunci adalah untuk meletakkan kaki terbaik anda ke hadapan dalam foto penyenaraian anda. Di dapur yang digambarkan di atas, pasu bunga menyegarkan ruang tanpa menyembunyikan countertop atau lain-lain kemasan tinggi lain.

Jangan: Tahap keadaan kucar-kacir.

Zillow
Hari ini

Sekiranya terdapat satu “tidak” mutlak apabila ia menyenaraikan gambar, ia menimbulkan kekacauan. Ia adalah salah satu perkara yang penjual melakukan yang memandu agen kacang. Untuk memeriksa sama ada tahap kebersihan anda adalah jumlah yang betul, lakukan “ujian nenek” dengan bertanya kepada diri sendiri jika nenek anda akan merasa di rumah di sini.

Lakukan: Mainkan musim ini.

Zillow
Hari ini

Walaupun rumah anda telah duduk di pasaran untuk seketika, ia kelihatan seolah-olah terkini jika foto mencerminkan musim. Sekiranya musim panas, ambil gambar di halaman belakang rumah yang cerah. Jika musim sejuk, buatlah rasa selesa dengan api dan selimut hangat.

Jangan: Mainkan hiasan percutian anda.

Zillow
Hari ini

Hiasan percutian yang lebih tinggi boleh menjadi turn-off, terutamanya jika pembeli tidak meraikan percutian itu. Sebaliknya, pertimbangkan cara untuk menghiasi musim secara keseluruhan dan mengambil gambar bilik tanpa hiasan bertema.

Lakukan: Tunjukkan pandangan

Zillow
Hari ini

Jika pandangan itu adalah salah satu tempat jualan rumah anda, anda pastinya mahu memamerkannya. Lebih baik jika anda dapat menangkapnya dengan sebahagian rumah – seperti dek atau anjung – dalam pukulan. Dengan cara itu, pembeli boleh mengetahui di mana pandangannya adalah dari dan lebih mudah memaparkan diri di sana.

Jangan: Tunjukkan binatang kesayangan anda.

Zillow
Hari ini

Adalah lebih baik untuk memberi tumpuan kepada bahagian-bahagian rumah anda yang akan berada di sana apabila pembeli bergerak. Sebanyak yang anda suka haiwan kesayangan anda, menunjukkan mereka boleh melihat seperti iklan palsu.

Lakukan: Pertimbangkan tirai latar.

Zillow
Hari ini

Sekiranya bilik di rumah anda mempunyai latar belakang yang luar biasa, cuba untuk menangkapnya dalam foto anda. Teras tertutup ini adalah contoh hebat bagaimana anda boleh mempamerkan ruang dalaman sementara juga memberi kelulusan kepada persekitaran rumah. Menyusun semula perabot juga boleh mempunyai kesan dramatik pada ruang.

Jangan: Pertimbangkan tangkapan skrin.

Zillow
Hari ini

Ia boleh menggoda untuk mengambil tangkapan skrin dalam talian jalan di rumah anda, tetapi jangan melakukannya! Walaupun anda tidak mahu menyewa seorang profesional, foto luaran anda sendiri mungkin merupakan pilihan yang lebih baik untuk penyenaraian anda.

Lakukan: Tunjukkan butiran seni bina.

Zillow
Hari ini

Archways, cangkir dan cangkuk mungkin sukar untuk difoto, tetapi mereka adalah apa yang memberi rumah anda sifatnya. Cuba untuk menangkap beberapa butiran seni bina jika anda boleh.

Jangan: Tunjukkan kesilapan seni bina.

Zillow
Hari ini

Setiap rumah mempunyai kecacatan, tetapi itu tidak bermakna anda perlu menangkap mereka semua dalam foto. Penyenaraian itu adalah masa yang meletakkan kaki terbaik anda ke hadapan; rumah terbuka dan pemeriksaan adalah ketika pembeli dapat memperhatikan ketidaksempurnaannya. Anda mungkin juga ingin mempertimbangkan untuk membuat beberapa peningkatan kecil, seperti mengemas kini bilik mandi, sebelum menyenaraikan rumah anda.

Lakukan: Ambil tembakan malam dengan lampu.

Zillow
Hari ini

Walaupun mudah untuk menganggap tembakan siang hari adalah yang terbaik, pukulan luar waktu malam boleh mencipta jumlah kontras yang tepat untuk membuat gambar anda menonjol. Yang penting adalah meninggalkan lampu dalaman dan luaran rumah anda semasa anda mengambil foto.

Jangan: Ambil pukulan dalaman dalam gelap.

Zillow
Hari ini

Apabila ia datang kepada gambar dalaman, lebih ringan, lebih baik. Gunakan lampu dan cahaya tingkap siang hari untuk membuat foto anda cerah, sementara masih kelihatan semula jadi.

Lagi dari Zillow: 

  • 5 Langkah untuk Menjual Rumah Anda
  • Cara Hidup di Rumah Anda Walaupun Ia berada di Pasar
  • 3 Cara Menjadi Rumah Terbuka Champagne di Belanjawan Beer

Catherine Sherman, penulis hartanah untuk Zillow Blog, merangkumi berita hartanah, trend industri dan reka bentuk rumah. Baca lebih lanjut mengenai kerjanya di sini.

© 2006-2014 Zillow Inc., Hak Cipta Terpelihara

Loading...