Bergerak, gua manusia! Wanita melarikan diri ke ‘dia bangun’

Lelaki mempunyai gua lelaki mereka, dan sekarang wanita mendapat tempat istimewa mereka: dia bangun.

Idea itu, yang telah mendapat stim di Pinterest ketika cuaca panas, adalah wanita mengubah halaman belakang rumah menjadi tempat persembunyian di mana mereka dapat melarikan diri dari mengisar setiap hari. Dan untuk beberapa wanita, pelarian membuat perbezaan utama.

Memperkenalkan ‘dia bangun’: Jawapan wanita kepada gua lelaki

Jun.22.201704:36

Sandra Foster mencipta She Shed di pergunungan Catskills New York. Dia menggunakan kandang, yang mempunyai sofa, buku dan juga loteng dengan tempat tidur, untuk melepaskan tekanan dan tekanan kerja, dan untuk mendapatkan ruang dari suaminya apabila diperlukan.

Sandra Foster outside of her she shed.
Sandra Foster di luar dia menumpahkannya. Todd Foster

“Saya melakukannya untuk menyelamatkan perkahwinan saya dan membiayai hidup saya,” Foster memberitahu HARI INI.

Memandangkan membangunkan Dia Shed sendiri? Victoria Smith, blogger yang berpangkalan di San Francisco di belakang blog reka bentuk dalaman “SF Girl By The Bay,” menawarkan tip-tip tentang cara menjadikannya berlaku:

1. Berikan kot baru

Smith mencadangkan melukis seluruh ruang – sama ada ia bangsal atau bangunan luar bangunan lain – warna putih terang, lantai termasuk. Ini, katanya, boleh “memberi nafas kehidupan segar!”

2. Bawa bahagian luar dalam

Biarkan gudang anda seperti lanjutan ruang luar yang mengelilinginya untuk bergetar, tenang. Smith berkata, “Menambah cetakan bunga feminin akan membawa kebun di dalamnya, dan mencipta lebih mendalam kepada gudangnya.” Selain itu, dia menyarankan menambah beberapa tumbuhan hidup di dalam ruang.

3. Dapatkan selesa

Anda mahu dia bangun menjadi tempat di mana anda boleh berasa santai dan dimanjakan. Untuk itu, berikannya dengan kepingan yang berasa selesa dan tenang. “Menempatkan katil sehari, dihiasi dengan banyak bantal yang selesa akan membawa keselesaan, dan menjadikannya ruang yang anda mahu menghabiskan masa anda,” kata Smith..

‘Property Brothers’ Drew dan Jonathan Scott menawarkan tip DIY untuk menaik taraf rumah anda

Nov.30.201604:03

4. Hiaskan cara anda

Apa pun estetika anda, lari dengannya – selepas semua, ruang anda sendiri untuk menentukan cara yang anda mahukan! Smith mencadangkan anda boleh melengkapkan pandangan anda dengan “banyak permaidani berlapis dan pouf duduk, meja vintaj kecil dan kerusi yang selesa untuk bekerja.”

5. Jangan lupa bahagian luar

Smith mencadangkan kotak tingkap yang hangat, contohnya, dengan bunga dan anggur. Dia menambah, “Gantung beberapa lampu globe di sekeliling luaran untuk rupa yang mengundang!”

Alesandra Dubin adalah penulis yang berpangkalan di Los Angeles dan pengasas blog gaya hidup Homebody in Motion. Ikut dia Facebook, Instagram, Google+ dan Twitter.

Artikel ini pada asalnya diterbitkan 12 Mei 2015.