Bagaimana dengan mudah menghapuskan kesan minyak wangi dari pakaian, permaidani dan upholsteri

Tidak kira sama ada anda tumpah sedikit atau banyak, noda parfum benar-benar berbau busuk! Tidak menghairankan, noda ini boleh kelihatan seperti mudah pada pakaian seperti yang mereka lakukan pada upholsteri dan permaidani. Nasib baik, pembersihan pro Leslie Reichert dan ahli pembersihan permaidani Dean Carter tahu bagaimana untuk melawan tumpahan wangi ini. Teruskan membaca kerana mereka berkongsi kepakaran melawan mereka.

Penggunaan baru untuk vodka di sekitar rumah

Sep.26.201600:46

Bagaimana untuk membuang kotoran dari pakaian

“Minyak wangi berasaskan minyak,” jelas Reichert, “jadi anda mahu menggunakan alkohol untuk memecahkan minyak penyebab noda.”

Pertama, keluarkan minyak wangi yang berlebihan.

Kemudian, menggunakan kain katun putih atau bola kapas, dab menggosok alkohol pada noda, kemudian cat dengan kain putih yang bersih.

Teruskan sehingga tempatnya hilang.

Seterusnya, sapu sabun bar putih (seperti Ivory) ke tempat itu. Sabun akan membalut minyak dan alkohol dan berfungsi untuk mengangkat kotoran.

Bilas dan biarkan item udara kering.

Jika tempat itu masih ada, ulangi proses itu. Jangan letakkan item di dalam pengering atau memohon haba sehingga anda positif tempat itu hilang kerana haba akan menetapkan noda.

BERKAITAN: Cara menghilangkan kesan gincu dari pakaian, upholsteri dan permaidani

Disematkan pada Pinterest.

Cara menghilangkan kesan minyak wangi dari pelapis

“Proses di atas juga berfungsi pada kain pelapis yang kukuh,” kata Reichert. Pastikan anda menguji kain itu di tempat yang tidak mencolok sebelum mengatasi noda.

Untuk sutera halus atau kain vintaj, berunding dengan profesional upholsteri.

BERKAITAN: 5 kacau kami membersihkan cara yang salah

Bagaimana untuk membuang kotoran dari permaidani

“Perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah menghapuskan minyak wangi yang berlebihan,” kata Carter.

“Kemudian, selesaikan noda dengan menggunakan campuran 1/2 sudu teh detergen Subuh, 1 sudu putih cuka putih dan 1 cawan air suam. Dab penyelesaian pada noda, kemudian keluarkan semua cecair dari kotoran dengan menggunakan kain putih yang bersih. Keluarkan larutan pencuci dari permaidani dengan menanggalkannya dengan air kosong dan menghancurkan cecair sehingga semua detergen hilang. “

Ini adalah langkah penting kerana residu detergen akan bertindak sebagai magnet kotoran dan menghasilkan noda yang lebih besar jika tidak dibuang.

Akhir sekali, kotoran kering.