De laatste filmrecensie van Roger Ebert was een duim omhoog

Passend, Roger Ebert’s laatste filmrecensie was van een film waar hij zeer van genoot. De gewaardeerde criticus stierf op donderdag op de leeftijd van 70, en zijn oude werkgever, de Chicago Sun-Times publiceerde zijn laatste beoordeling in de krant van zondag. Adequaat genoeg voor de criticus die zo dol was op film, het was een goede – drie en een halve ster.

Ebert’s laatste recensie is van “To the Wonder”, een romantisch drama van regisseur Terrence Malick en met in de hoofdrol Ben Affleck.

Verwant:Filmrecensent Roger Ebert sterft op 70-jarige leeftijd

Schreef Ebert aan het eind van zijn recensie: “Er zullen velen zijn die ‘To the Wonder’ ongrijpbaar en te bruisend vinden.Ze zullen ontevreden zijn over een film die liever oproept dan toevoer.Ik begrijp dat, en ik denk dat Terrence Malick ook, maar hier heeft hij geprobeerd dieper te reiken dan dat: onder de oppervlakte te bereiken en de ziel in nood te vinden. ‘

Ten minste één fan vond de keuze van film ontroerend gezien de omstandigheden.

Verwant: Waarom Ebert voor filmliefhebbers overal ter wereld van belang was

“Hoe onfortuinlijk het ook is om deze laatste recensie van Ebert te lezen, ik kan niet anders dan denken dat hij geen betere beoordeling had kunnen uitkiezen om ons te verlaten”, schreef Taylor Spangler op de Sun-Times-site. “Ik bedoel: liefde, leven en films … de grote dingen zijn er allemaal, ik hoop deze film te vangen, en een laatste keer herlees Ebert’s recensie en probeer verder inzicht te krijgen in de film, de kunstvorm en van natuurlijk de geest van Roger Ebert. “

Redbud-foto’s / Vandaag

Chris Ward stemde toe en schreef: ‘Ik geloof dat het mooi en passend is dat dit de laatste ingediende recensie van de heer Ebert was, en geen vervolg op, laten we zeggen,’ Noord. ‘ Het balkon is gesloten. “