Summer sips di bawah $ 25: Anggur merah, putih, rosé dan bergelora dengan cuaca panas

Bersedia untuk menikmati wain hangat cuaca? Pakar wain Lesie Sbrocco mempunyai pilihan wain yang sempurna untuk membuat anda menghirup dalam gaya sepanjang musim bunga dan musim panas. Ini vinos yang berpengalaman dan eksotik akan membawa anda bercuti maya di seluruh dunia.

Anggur musim panas yang terjangkau untuk setiap titik langit dan harga

Mei.23.201803:29

Trend Panas: Bubbly dan Whites

Editor hari, penulis dan pakar TODAY berhati-hati untuk mengesyorkan barang yang kami suka dan berharap anda akan menikmati! Hanya supaya anda tahu, HARI INI mempunyai hubungan afiliasi. Oleh itu, sementara setiap produk dipilih secara berasingan, jika anda membeli sesuatu melalui pautan kami, kami dapat memperoleh sedikit hasil.

Domaine Bousquet, berkilauan Rosé Brut, Mendoza, Argentina, $ 13, Domaine Bousquet

Domaine Bousquet Sparkling Rose? Brut
Domaine Bousquet

Tiada cara yang lebih baik untuk muncul ke musim panas berbanding dengan pop botol sebum. Apabila keluarga winemaking Perancis Selatan, Bousquets, berpindah ke Argentina pada tahun 1990 mereka menanam ladang anggur khusus untuk pertanian organik. Wain berkilau ringan yang lembut ini dibuat dengan anggur Chardonnay dan Pinot Noir yang tumbuh secara organik di pergunungan Andes. Ini sparkler yang elegan memaparkan tag harga untuk membolehkan minum sehari-hari.

2017 The Crossings Sauvignon Blanc, Awatere Valley, Marlborough, New Zealand, $ 15, The Crossings

The Crossings Sauvignon Blanc
The Crossings

Kebanyakan orang yang mendambakan zesty, herba-dan Citrus-scented Sauvignon Blanc, biasa dengan orang-orang dari rantau Marlborough di Pulau Selatan New Zealand. Apa yang sedikit diketahui, bagaimanapun, adalah bahawa Marlborough sebenarnya mempunyai beberapa sub-wilayah. Salah satu yang mendapat perhatian untuk gaya wain tinggi, asid iklim sejuknya adalah Lembah Awatere. Jauh dan lasak dengan sungai yang murni, Awatere adalah tempat yang menghasilkan Sauvignon Blanc dengan fokus seperti laser. Versi ini dari The Crossings adalah cahaya, senyuman dan menyegarkan. Ia sesuai untuk memulakan pasangan cuaca panas dengan mudah dengan udang BBQ dengan goreng goreng Cina atau tacos ikan pedas.

2017 Los Bermejos Malvasía Volcanica ‘Seco’, Lanzarote, Canary Islands, Sepanyol, $ 24, Los Bermejos

Los Bermejos Malvas?a Volcanica 'Seco'
Los Bermejos

Botol yang luar biasa ini sangat sesuai untuk pencinta wain petualangan dalam hidup anda. Bercakap dari Kepulauan Canary Sepanyol, ia adalah putih untuk ditemui. Saya baru-baru ini kembali dari perjalanan ke Canary dan wain dari pulau vulkanik Lanzarote yang menarik. Vines ditanam di lubang-lubang besar di tanah gunung berapi hitam kerana pulau itu masih tertutup abu akibat letusan yang berlaku pada tahun 1700-an. Tanda tangan pulau anggur putih, Malvasía Volcanica, adalah salah satu yang menangkap kualiti aromatik Malvasia. Lapisan pada pemeliharaan buah-buahan yang berdaun, buah-buahan yang dibalut dengan lip-smacking finish, ia adalah wain kering kompleks.

Cool it Down: Chillable Pinks and Reds

2017 Mezzacorona Rosé, Dolomiti, Itali, $ 11, Mezzacorona

Mezzacorona

Letakkan panggangan! Bersiap sedia untuk musim panas tidak akan lengkap tanpa stok pada kualiti tinggi, rosé yang berpatutan. Wain garnet hued yang indah dibuat dari buah anggur merah Italia asli yang dipanggil Lagrein (lag-rhine) yang tumbuh di bayang-bayang gunung Dolomit. Aroma strawberi dan peppery, rasa yang enak menjadikannya pilihan yang sempurna dengan hanya kira-kira apa-apa dari grill. Ia hanya merah jambu yang menyeronokkan untuk diminum.

2017 Carpineto ‘Dogajolo’ Rosato, Toscano IGT, Itali, $ 15, Carpineto

Carpineto 'Dogajolo' Rosato
Carpineto

Dengan label cantik-dalam-merah jambu dan sebagai wain manis dalam botol, Dogajolo Rosato adalah keseluruhan pakej. Dibuat dengan Sangiovese, anggur merah terkenal Tuscany, wain ini adalah ciptaan pengeluar Tuscan yang sangat dihormati, Carpineto. Nama ini merujuk kepada tong setong yang digunakan untuk wain umur. Walau bagaimanapun, Rosato ini hanya dibuat dalam tangki keluli tahan karat untuk mengekalkan rasa segar dan beraroma buahnya.

2014 Vivanco Crianza, Rioja, Sepanyol, $ 14, Vivanco

Vivanco Crianza
Vivanco

Jika anda tidak tahu wain Vivanco, bersiaplah untuk kagum. Mereka bukan sahaja menangkap mata tetapi juga membosankan. Ini merah muda, segar yang dibuat dengan anggur tandatangan Rioja, Tempranillo, adalah juicy dan pedas. Cukup hangat untuk diminum pada malam yang masih sejuk, ia juga boleh menjadi sejuk untuk dipasangkan dengan malam yang hangat, cuaca panas. Dan, jika anda mendapati diri anda di rantau Sepanyol Rioja, lawatan ke Vivanco sepatutnya dalam senarai anda. Dengan muzium wain bertaraf dunia, ia mengambil anggur, seni dan sejarah ke tahap yang baru.