Rahsia untuk dada ayam yang berkulit renyah, terungkap

Kulit ayam rangup adalah bacon baru. Di sana, saya katakan. Saya dengan senang hati dapat memakannya secara bersendirian tetapi tidak ada yang lebih baik daripada mendapatkan cengkeh dari daging berair lembut bersama-sama dengan kulit yang begitu renyah itu keriting. Pada percubaan pertama saya membuat dada ayam pada kulit di rumah, saya hanya mencungkil sekeping mentah dalam kuali panas, membalikkannya sedozen kali dan dijangka akan mendapat hasil yang sempurna. Boy, adakah saya salah. Kulitnya terasa lembab dan bahagian dalamnya mentah. Tidak sampai saya bertanya kepada rakan-rakan chef saya bahawa saya dapati kesilapan saya. Kemudian Dan Souza dari Kitchen Test America telah melawat HARI INI dan saya telah mempelajari banyak petua orang baru untuk menaikkan permainan ayam saya yang renyah. Dan tidak, saya berkongsi: Berikut ialah 8 rahsia untuk dangkal ayam kulit yang renyah.

BERKAITAN: 34 resipi dada ayam yang akan menggoncang (dan membakar) perkara-perkara

ayam breast with crispy skin and dipping sauce and hand cut fries
Shutterstock

1. Beli payudara ayam pembahagi kulit

Jika anda pergi dengan payudara ayam tanpa tulang tanpa tulang, anda akan terlepas semua rasa yang indah yang berasal dari kulit. Kulit akan melindungi daging dari haba dan membantu menjadikannya super lembut dan enak.

2. Keluarkan tulang

Penjual daging boleh melakukan ini untuk anda, atau anda boleh melakukannya sendiri. Sudah mudah, kami berjanji.

Inilah cara untuk melakukannya mengikut Souza: “Letakkan bahagian kulit ke bawah, pada papan pemotong, dengan tulang rusuk menghadap jauh dari tangan pisau. Jalankan ujung pisau di antara tulang dada dan daging, bekerja dari ujung dada tebal ke ujung nipis. Bilah Angling sedikit dan sesudah sangkar rusuk, ulangi gerakan pemotongan beberapa masa untuk membuang tulang rusuk dan tulang dada dari payudara Mencari remnant tulang wishbone di pinggir atas payudara dan hujung pisau di sepanjang kedua-dua belah tulang untuk memisahkannya daripada daging. Buang tenderloin (rizab untuk kegunaan lain) dan trim lemak berlebihan, berhati-hati tidak memotong kulit. ” Ulangi dengan baki dada ayam. Tonton video untuk melihat bagaimana ia dilakukan!

Cara memasak dada ayam yang sempurna: Renyah di luar, berair dalam

17 Oktober04:53

BERKAITAN: Petua untuk dada ayam panggang sempurna setiap kali

3. Ratakan payudara

“Boning dan perut ayam memastikan ia dapat disentuh dengan permukaan panci – satu kemestian untuk menjadikan lemak dan mengerutkan kulit,” kata Souza.

Berikut adalah cara meratakan payudara: Menggunakan hujung pisau paring, mencucuk kulit pada setiap payudara secara merata 30 hingga 40 kali. Putar payudara ke atas dan poket separuh setiap payudara lima hingga enam kali. Tutup payudara dengan bungkus plastik dan tebal tebal berakhir perlahan-lahan dengan pounder daging sehingga tebal 1/2 inci.

5-Bahan Lemon-Rosemary Grilled Chicken Breasts
Dapatkan Resipi itu

5-Sempurna Lemon-Rosemary Breast Chicken

Grace Parisi

4. Dinginkan sehingga 8 jam

Udara sejuk di dalam peti sejuk menjadikan kulit kering sedikit dan merupakan kunci untuk kulit yang baik dan renyah.

Inilah cara untuk melakukannya: Cuma taburkan setiap payudara dengan 1/2 sudu teh garam halal. Letakkan dada, sebelah kulit ke atas, di atas rak dawai yang ditetapkan dalam lembaran penaik rim, tutup dengan longgar dengan plastik, dan disejukkan selama 1 jam atau sehingga 8 jam.

5. Biarkan dada ayam hangat ke suhu bilik

Anda saat-saat menjauh dari kulit ayam impian anda, tetapi bersabarlah. Langkah ini adalah penting supaya payudara akan memasak sama rata.

6. Mula dengan kuali yang sejuk

“Meletakkan bahagian kulit dada ayam di dalam kuali” sejuk “(tidak dipanaskan), teknik klasik Perancis untuk mengurut payu dara, memberi kulit cukup masa untuk memberi lemak sebelum overcook daging,” kata Souza.

Renyah berkulit Chicken Breasts with Vinegar-Pepper Pan Sauce
Dapatkan Resipi itu

Kacang Ayam Kacang Renyah dengan Pan Sau Cuka

Dan Souza

7. Tambah berat ke kuali

“Menggunakan batu bata untuk menimbang ayam supaya setiap inci kulit tetap rata dan dikeringkan secara merata adalah teknik Itali biasa,” kata Souza. Tidak ada batu bata yang terbaring di sekelilingnya? Gunakan ketuhar Belanda yang berat untuk merapatkan dada ayam.

8. Jangan buka hingga minit terakhir

Sangat menggoda untuk melihat bagaimana keadaan berlaku tetapi anda perlu menunggu, sekali lagi. Hanya apabila ia kelihatan seperti ayam yang dimasak sepenuhnya (sekitar 13 hingga 17 minit), maka anda boleh menghidupkannya. Masak untuk tambahan 2 hingga 3 minit kemudian pindahkan ke plat individu.

Buat ayam bawang putih satu periuk bahawa seluruh keluarga akan suka

Ogos.29.201601:06