Petua untuk dada ayam sempurna setiap kali

Ayam panggang mendapat rap buruk.

Kadang-kadang ia layak, seperti ketika payu dara ayam tanpa tulang telah berubah menjadi sesuatu yang tidak seperti rasa hambar dan tekstur yang sama dengan tuala basah … hanya kurang lembut. Tetapi dengan hanya beberapa petua dan teknik utama, mungkin ada ayam panggang yang lembap dan berhidung sepanjang musim panas.

Cara menggunakan gril arang

Mei.24.201802:19

Berikut adalah 13 petua untuk menguasai seni ayam bakar.

1. Beli saiz yang betul.

Lebih besar tidak semestinya lebih baik ketika datang ke dada ayam. Bahagian payudara besar, mereka lebih dari 10 auns, ambil selama-lamanya untuk memasak, meninggalkan grillers dengan daging yang berpotensi kering, berserabut. Sebaliknya, pilih potongan antara 5 dan 8 ons – mereka akan memasak lebih cepat dan mengekalkan lebih banyak kelembapan.

2. Pound atau rama-rama seperti pro.

Payudara secara semula jadi tebal pada satu hujung dan yang besar boleh berubah-ubah dengan hampir dua inci dari hujung ke hujung. Untuk mengasah padang permainan, berdebar-debar atau merapikan adalah cara terbaik untuk mengeluarkan ketebalan dan memendekkan masa memasak.

Bagaimana untuk menumbuk dada ayam: Untuk payudara purata atau kecil, gunakan pikat daging untuk mengeluarkan ketebalannya. Berikut adalah kaedah yang mudah untuk ditumbuk: Paskan dada dengan ringan di dalam air, tetapkannya dalam beg zipper bersaiz empat dan paun dengan pikat daging. Jangan sekali-kali menaikkan lurus ke bawah, sebaliknya pon turun ke bawah dan jauh dari badan. Bertujuan untuk kira-kira 3/4 inci untuk ketebalan 1 inci.

Bagaimana dada ayam rama-rama: Ini berfungsi dengan baik untuk payudara yang terlalu besar untuk menumbuk. Menggunakan pisau tajam, membuat potongan mendatar dari satu sisi, hampir memotong ke yang lain. Buka ayam seperti buku dan perlahan-lahan pukulan jahitan dan hujung yang lebih tebal walaupun ia keluar. Jika ia dilakukan dengan betul, payudara akan berbentuk jantung.

Bawang putih dan Herba Grilled Chicken Breasts with Chimichurri Sauce
Dapatkan Resipi itu

Bawang Ayam Bakar Bawang Putih dan Ayam dengan Chimichurri Sauce

Grace Parisi

3. Buat gosokan cetek untuk meningkatkan kawasan permukaan.

Kawasan permukaan yang lebih banyak memberikan lebih banyak perapian yang hebat ke tempat-tempat untuk berpaut. Pounding atau mentega adalah satu cara. Cara lain ialah dengan membuat pinggang cetek ke dalam daging. Ini membolehkan perapian menyerap melalui daging. Teknik ini juga berfungsi dengan baik dengan ayam pada tulang, tetapi payudara ayam tanpa tulang mendapat manfaat dari ini juga. Gosok pembalut ke dalam luka, kira-kira 1/4 inci hingga 1/2 inci dalam.

4. Gunakan pengasam basah, gosok kering atau air garam.

Kecuali dengan kaca dengan sos barbeku, selalu menghidangkan ayam tanpa tulang tanpa tulang, walaupun hanya selama 20 minit. Marinades basah, gosok kering dan air garam semua menambah rasa dan kelembapan untuk dada ayam dan juga boleh bertindak sebagai pemanis. Inilah yang perlu diketahui mengenai setiap jenis:

Cara menggunakan pembasuhan basah pada dada ayam: Pengasam basah adalah sejenis cecair yang sangat berpengalaman seperti ramuan herba atau rempah-rempah, wain, minyak spiced, vinaigrettes, yogurt / buttermilk, madu citrus mojo, dan sebagainya. Jika garam mengandungi sesuatu yang sangat berasid, seperti cuka, anggur atau sitrus, teruskan masa penyambungan dengan cepat – 30 minit hingga 3 jam bergantung kepada ketebalan dada ayam – dan potong dengan sedikit minyak zaitun. Yogurt dan susu mentega, yang kaya dengan asid laktik, adalah kurang berasid dan boleh tahan lebih lama – 2-6 jam bergantung kepada ketebalan ayam. Marinades bukan berasid, seperti herba dan rempah bercampur dengan minyak, boleh duduk selama 2 hingga 10 jam.

Dapatkan rasa Harlem dengan ayam adobo ini, resipi salad kolard hijau!

Jul.12.201806:40

Bagaimana cara menggosok dada ayam goreng: Gosok kering biasanya merupakan campuran rempah kering, herba, garam, lada dan kadang-kadang gula. Kesan sapuan kering adalah secara praktikal. Ayam boleh merayap selama beberapa minit atau jam untuk menambah rasa lebih. Makanan yang disapu dengan rempah-rempah kering hendaklah dimasak dengan haba tidak langsung, jika tidak gula dan rempah-rempah akan dibakar.

Bagaimana cara menggosok dada ayam: Air garam adalah campuran garam, air, aromatik dan gula. Tidak secara teknikal pengasam, air garam adalah cara yang sangat berkesan untuk menanam rasa dan kelembapan ke dalam daging, terutama dada ayam tanpa kulit. Bergantung pada nisbah garam / gula / air, (Nota: Saya suka 1 bahagian setiap garam dan gula, bercampur dengan 5 bahagian air) ayam tanpa tulang boleh air garam selama 2 hingga 4 jam, manakala tulang masuk boleh bermalam.

5. Ketahui cara menipu perapian.

Jus jeruk, terutama jika ia sangat berpengalaman, bercampur dengan minyak sedikit, membuat pengadun segera yang hebat. Vinaigrette sisa atau bahkan vinaigrettes botol sangat baik juga. Pastikan anda membaca label – gula boleh dibakar dengan cepat, jadi perhatikan apabila memanggang.

5-Bahan Lemon-Rosemary Grilled Chicken Breasts
Dapatkan Resipi itu

5-Sempurna Lemon-Rosemary Breast Chicken

Grace Parisi

6. Biarkan kulit dihidupkan.

Dada ayam tanpa tulang yang panggang dengan kulitnya benar-benar lazat sejak kulit renyah dan daging berair tidak dapat dinafikan. Memandangkan hampir mustahil untuk mencari payudara tanpa tulang di pasar raya, perkara-perkara yang paling dekat dibahagikan kepada payudara ayam pada tulang. Mintalah tukang daging untuk menafsirkan mereka atau mengamalkan kemahiran pisau dan lakukan di rumah. Sama ada cara, jangan buang tulang – membekukan mereka untuk stok membuat hari lain. Lebih baik lagi, panggang payudara tulang dan menjadi seorang penukaran.

7. Bersihkan grill.

Grat kotor bukan sahaja tidak menimbulkan keraguan, mereka juga membuat makanan melekat. Panaskan panggangan dan beri gusi dengan sikat berus kawat keras. Untuk mengeluarkan lebih banyak pistol, pukulan atas beg kertas lembaran atau surat khabar dan gunakan tong, gosokkan grates. Ikuti dengan tuala kertas lembap. Sekali atau dua kali pada setiap musim panas (atau setiap empat bulan, untuk orang-orang yang memanggang sepanjang tahun), pastikan membersihkan gril secara menyeluruh. Gris terbina boleh menyebabkan suar dan kebakaran. Jangan lupa untuk menyikat garaj selepas setiap penggunaan juga.

Paha ayam panggang ini adalah makan malam musim panas yang sempurna

Jul.04.201603:34

8. Minyak grates.

Setelah grates bersih dan panas, gosokkan dengan teliti dengan tuala kertas ringan yang dipegang dengan tongkat. Grates melepaskan makanan jauh lebih baik daripada ayam yang dihidang sahaja. Sudah tentu, lebih baik hanya minyak sahaja.

9. Panaskan panggangan.

Untuk panggangan gas, benarkan 10 minit untuk panggang untuk memanaskan. Untuk grill arang, panaskan selama kira-kira 30 minit. Jangan masukkan makanan ke gril yang tidak panas – ia dijamin melekat.

Mudah Ginger-Sesame Grilled Chicken Breasts
Dapatkan Resipi itu

Sederhana Bayi Ayam Panggang Halia-Wijen

Grace Parisi

10. Pilih tahap haba yang betul.

Kerana payudara ayam tanpa tulang tanpa tulang yang sangat kurus (dan nipis, jika ditumbuk), ia harus dibakar dengan cepat ke atas api yang tinggi untuk mengekalkan kelembapan sebanyak mungkin. Ayam pada tulang atau payudara yang tidak ditumbuk besar harus dibakar lebih perlahan di atas api yang tinggi sehingga luarnya tidak terbakar sementara bahagian dalamnya mencapai suhu dalaman 165 derajat.

11. Tahu bila hendak membuka dan menutup panggangan.

Menutup gril menjadikannya menjadi ketuhar, yang memanaskan segalanya lebih sekata di sekitar. Ini baik untuk payudara yang besar dan tidak ditumbuk dan ayam tulang. Meninggalkan tudung terbuka menumpukan haba hanya di bahagian bawah, yang paling sesuai untuk payudara yang lebih tipis sehingga bahagian bawahnya mendapat char yang baik tanpa overcooking bahagian atas.

12. Menonton jam.

Masa adalah segala-galanya dalam peregangan rumah. Ayam panggang telah datang terlalu jauh untuk meniupnya sekarang! Dada tanpa kulit tanpa tulang (tebal 3/4 inci) harus dimasak pada api yang tinggi selama 10 hingga 12 minit. Itu bermakna tidak lebih dari 5 minit untuk berjalan kembali ke dapur untuk melemparkan salad atau merebut piring sebelum membalik untuk memasak sampah yang lain. Untuk menguji derma, hati-hati tekan ayam di ujung tebal dengan jari. Sekiranya tiada rintangan, ia dilakukan. Ayam dalam tulang lebih memaafkan dan panggang pada api sederhana selama 20 hingga 25 minit, bergantung pada saiz, ke suhu dalaman 165 darjah.

13. Berus pada sayu.

Suka kepingan yang melekit, sedikit manis, karamel dari sos barbeku? Sikat pada kira-kira 2 hingga 3 minit sebelum ayam dilakukan. Dengan cara itu, daging payudara tidak terlalu matang dan sayu tidak membakar. Adalah penting untuk tidak tergesa-gesa langkah akhir, jika tidak, gula dari sos akan dibakar di panggangan. Tidak mempunyai sos? Tiada masalah. Hanya campurkan beberapa jem aprikot, muncrat saus tomat, pukulan bourbon dan serbuk chipotle untuk pengganti yang hampir segera (tapi lazat!).

Cuba petua memasak Michael Lomonaco untuk steak, ayam dan ikan

Jun.22.201703:58

Jawatan ini pada asalnya diterbitkan pada 2 Mei 2016.

Loading...