Pembuat kopi $ 30 ini mempunyai ribuan ulasan bintang 5 – tetapi adakah ia berbaloi?

Kami sangat suka, terutamanya ketika datang ke kopi. Lagipun, bukan pakar wang yang sentiasa memberitahu kita bagaimana kita boleh bersara awal jika kita membuat kita sendiri?

Oleh itu ketika TODAY Food melihat pembuat kopi $ 30 ini dengan lebih daripada 3,000 ulasan lima bintang di Amazon baru-baru ini, kami hanya tahu kami terpaksa mencubanya.

The Farberware Classic Stainless Steel Yosemite 8-cup Percolator adalah reka bentuk klasik. Anda tahu, periuk-periuk kopi logam yang berkilat, yang masuk ke atas dapur, dengan tombol yang jelas di atas di mana anda dapat melihat kopi meremajakan?

Farberware percolator
Menunggu kopi untuk mula bercambah ke dalam tombol jelas percolator sentiasa bahagian yang menyeronokkan.HARI INI

Sebagai nerd kopi, saya teruja untuk mencuba – Saya tidak pernah minum kopi selama bertahun-tahun dan ingat bagaimana ia memenuhi dapur nenek saya dengan bau kopi segar.

Saya akan memotong untuk mengejar di sini. Saya mahu menyukainya. Saya benar-benar melakukannya. Saya mengikut arahan ke-a-T, menonton tutorial dalam talian, meletakkan kacang saya pada semua tetapan percolator pengisar burr saya … semuanya. Tetapi tidak kira apa yang saya cuba, rasa kopi jatuh rata dan pahit pada masa yang sama.

Walaupun ramai, ulasan positif, untuk melegakan saya, saya tidak bersendirian. “Brewing kopi menggunakan percolator dapur tidak mempunyai reputasi terbaik pada hari ini. Banyak pakar kopi yang percaya bahawa ini adalah salah satu cara yang paling buruk untuk membuat kopi,” menurut laman kopi Roasty (moto: “Kopi buih begitu baik, ia akan membuat jeritan hipster “), yang menawarkan tutorial untuk membuat kopi percolator.

Walaupun anda membuat cawan percolator terbaik, namun, masih terdapat masalah semua bahagian. Periuk percolator dilengkapi dengan bakul, pangkalan pam, penyebar dan musim bunga yang sedikit, yang saya rasa takut akan kehilangan sinki dapur. Bahagian-bahagiannya adalah mesin basuh pinggan mangkuk yang selamat, tetapi sekali lagi, menjengkelkan untuk memuatkan, dengan semua bahagian kecil ditambah periuk gergasi.

Farberware percolator
Begitu banyak bahagian – walaupun bahagian percolator adalah mesin basuh pinggan mangkuk yang selamat, boleh ada banyak dari mereka untuk menjejaki, seperti musim bunga kecil yang menjengkelkan itu.HARI INI

Sebelum anda menuangkan kopi, ia juga disyorkan bahawa anda mengambil semua peralatan itu – sementara ia masih menjerit-panas.

Kenapa orang seperti ini lagi? Nah, untuk menjadi adil, menurut ulasan dalam talian, sesetengah orang suka betapa panas kopi mendapat percolator (ia membakar lidah saya). Orang lain menggunakannya untuk berkhemah (yang saya dapat lihat dan mengesyorkan sepenuhnya). Dan yang lain hanya nampak untuk nostalgia untuk rasa (yang betul-betul halus, tetapi jika bukan perkara kamu, itu bukan perkara kamu).

Hanya 3 peratus pengulas memberikannya satu bintang, tapi tentu saja, orang yang mengkaji semula itu adalah terutamanya peminat kopi percolated – peringatan yang baik untuk tidak hanya melihat penarafan bintang tetapi konteks.

Editor hari, penulis dan pakar TODAY berhati-hati untuk mengesyorkan barang yang kami suka dan berharap anda akan menikmati! Hanya supaya anda tahu, HARI INI mempunyai hubungan afiliasi. Oleh itu, sementara setiap produk dipilih secara berasingan, jika anda membeli sesuatu melalui pautan kami, kami dapat memperoleh sedikit hasil.

Farberware Classic Stainless Steel Yosemite Percolator, 8-cup, Amazon

Farberware 8-cup percolator
Amazon

Keputusan: Jika anda suka rasa kopi atas kopi, ini adalah untuk anda. Sekiranya tidak, lihat beberapa rez harga lain yang berpatutan di bawah:

Pembuat kopi lain yang merangkumi beberapa generasi sekarang adalah Chemex. Apa yang membezakan antara pembuat kopi dengan tuangkannya ialah penapis berbentuk kerucut, yang menimbulkan senyuman dan minyak yang pahit.

Chemex Classic Series Drip Glass Coffee Maker, 6-cup, $ 44, Sur La Table

Chemex 6-cup coffee maker
Sur La Table

_______________________________________________________________________________

Jika anda telah berputus asa pada mesin Perancis kerana lumpur halus yang anda dapatkan di bahagian bawah cangkir anda, periksa pendatang baru pepejal ini – ia mempunyai sistem penapisan mikro ganda yang dipatenkan, dengan penapis kertas pilihan ketiga untuk minyak tersebut.

Espro P3 Pembuat Kopi Tekan Perancis, 18 auns, $ 40, Sur La Table

Espro P3 French press
Sur La Table

_______________________________________________________________________________

Mencari lebih banyak pilihan boleh diprogramkan? Hamilton Beach datang dengan setaraf dengan model $ 100 dalam ujian Consumer Reports baru-baru ini.

Hamilton Beach 12-cup Programmable Coffee Maker, $ 35, Amazon

Hamilton Beach 12-cup programmable
Amazon

_______________________________________________________________________________

Kipas kopi klasik Mr. Model chrome kacak ini juga dilakukan dengan baik dalam ujian baru-baru ini oleh Consumer Reports dan mempunyai penarafan yang kukuh dengan 7,245 ulasan dan penghitungan kekalahan.

En. Coffee 12-cup Coffee Maker Programmable dengan Thermal Carafe, $ 30, Amazon

Encik. Coffee 12-cup programmable coffee maker
Amazon