Pekerja Wendy memuji untuk membantu pasangan buta di restoran New Mexico

Walaupun mudah untuk memberi tumpuan kepada banyak perang makanan segera perang dolar atau cara rival saingan meraikan musim prom, itu benar-benar indah untuk dapat melihat sesuatu yang benar-benar bermakna berlaku di tempat burger.

Di sebuah restoran di Wendy di New Mexico, satu tindakan mudah (tetapi sangat baik) seorang pekerja memenangi penghargaan di seluruh media sosial.

Pada hari Ahad, pelanggan Wendy Cindy Griswold duduk untuk menikmati hidangannya apabila dia melihat seorang pekerja makanan segera (kemudian dikenali sebagai pekerja restoran Richard Wise-Attwood) pergi “batu tambahan” untuk membantu dua pelanggan buta. Menurut Griswold, yang kemudian menyiarkan insiden tersebut di Facebook, Wise-Attwood tidak hanya mengambil pesanan pasangan tersebut, tetapi membantu mereka duduk dan bahkan membawa mereka makan.

“Jadi pekerja Wendy ini, menjaga kedua-dua pelanggan buta dengan begitu banyak cinta! Dia tidak melakukannya kerana adalah sebahagian daripada tugasnya, dia melakukannya kerana dia mahu membantu dari bawah hatinya, “kata Griswold dalam jawatannya. “Saya pergi dan [mengucapkan terima kasih]” Richard “kerana perkara-perkara kecil ini memberi impak besar kepada kehidupan orang ramai dan sikap positif seperti perasaannya.”

Wise-Attwood tidak tahu Griswold telah mengambil apa-apa gambar perbuatannya yang sewajarnya pada masa itu.

“Dia memastikan meja itu berada di tempat yang baik dan dia membawa soda, jerami, serbet, saus tomat dan sudah tentu, dia meletakkan makanan itu dalam urutan yang betul, jadi mereka tahu siapa sandwic itu di hadapan mereka. Dia kembali beberapa kali untuk memastikan semuanya baik-baik saja, “katanya. “Kami memerlukan lebih banyak” Richard “di dunia ini.”

Kisah itu sejak itu mendapat pujian dari pengguna di Twitter dan Facebook, yang telah memanggil akta Wise-Attwood sebagai “rahmat sejati” dan mengatakan dia mempunyai “hati emas.”

Bercakap dengan KRQE New Mexico, Wise-Attwood berkata, “Saya hanya mengambil alih keadaan, saya hanya bertanya kepada mereka apa yang mereka mahu minum, membantu mereka mendapatkan minuman mereka, duduk mereka.”

Dia meneruskan, “Mereka keren, mereka benar-benar bagus, tidak mengganggu sesiapa pun, mereka tidak meminta bantuan, saya hanya melakukannya kerana saya tahu mereka memerlukannya.”

Apabila dihubungi melalui e-mel, seorang jurucakap Wendy mengesahkan bahawa rantai itu akan memberi ganjaran kepada pekerja mereka dengan beberapa tanda penghargaan.

“Richard akan diiktiraf semasa perayaan khas di restorannya,” kata jurucakap tersebut, sambil menambah bahawa pengendali francais itu “akan membentangkan Richard dengan kad hadiah $ 100, apron yang ditandatangani dari Wendy [anak perempuan pengasas Wendy, Dave Thomas], serta hadiah istimewa lain. “

Wise-Attwood juga dicalonkan untuk program “JAEStar pemilik francais, yang memberi ganjaran kepada pekerja yang menggunakan nilai teras Dave Thomas sebagai melakukan perkara yang betul dan merawat orang yang menghormati.”

Sarapan pagi di mana sahaja? Ini adalah pilihan makanan cepat saji yang paling sihat

Jul.16.201804:08

Loading...