Moringa, veggie jerky dan Pot Instan seterusnya: Arah makanan panas baru pada tahun 2018

Walaupun kita tidak dapat meramalkan segala yang akan dibawa 2018, kita tahu akan ada serangan baru mengenai trend makanan yang sihat yang menuju ke arah kami dalam masa beberapa minggu sahaja.

Setelah satu tahun dipenuhi dengan makanan unicorn, latte susu emas dan mangkuk yang cukup baik untuk membuat anda ingin menyelam kepala ke dalam cheeseburger, kami berharap dapat menenggelamkan gigi kami ke dalam masakan kuliner yang lazat dan berkhasiat terkini.

Inilah yang anda akan lihat dan pensampelan pada tahun 2018.

Daging bebas daging

Cocoburg chili lime jerky
Cocoburg chili-lime-flavored adalah alternatif berasaskan kelapa untuk daging jerky.Cocoburg

Kelaparan untuk merendam tidak akan pergi ke mana-mana, dan tidak lama lagi akan terdapat banyak pilihan berasaskan tumbuhan untuk memenuhi pelbagai selera. Pada Persidangan Makanan dan Pemakanan dan Expo tahun ini di Chicago, saya menemui kelapa jerky dari Cocoburg, yang mesra-vegan dan bebas gluten. Walaupun anda tidak akan mendapat rangsangan protein yang sama seperti yang anda lakukan dari kalkun ayam (hanya 3 gram setiap 1 ounce berkhidmat berbanding 9 gram untuk ayam belanda), daging kelapa jerky mempunyai konsistensi kenyal yang sama dan terdapat dalam rasa yang popular, termasuk Ginger Teriyaki dan Chili Lime. Jeruk kelapa juga jauh lebih rendah dalam natrium, sambil memakan banyak kalium sebagai pisang besar.

Trend makanan yang paling kacau, terpilih dan paling liar pada tahun 2017

21 Dis.201702:19

Terdapat juga Beyond the Shoreline, sebuah syarikat yang membuat sedekah dari kelap-kelap yang dituai dan cendawan shiitake dalam rasa seperti BBQ Mapem Rosemary dan Salt & Citrus Laut. Saya mencuba sampel awal produk ini dan ia mempunyai keinginan yang sangat menyerupai kepadanya, tetapi ia juga mempunyai rasa “dari laut”. Namun, saya suka fakta bahawa kelp adalah tanaman sifar input, menjadikannya mesra alam.

Susu bukan tenusu yang inovatif

Lavva non-dairy yogurt
Lavva bukan susu yogurt diperbuat daripada kacang pili dan super krim.Lavva

Lebih daripada 30 peratus pengguna membeli susu dan yogurt berasaskan tumbuhan. Kerana trend ini terus berlaku, persembahan bukan tenusu baru sedang berkembang sepanjang kedai-kedai runcit. Di lorong tenusu, cari Lavva, yogurt baru yang terbuat dari kacang pili, yang berasal dari Filipina. Kacangnya sangat rendah karbohidrat dan yogurt mempunyai rasa yang lazat. Karma yang baik menjadikan susu biji rami dan produk yogurt dan juga mempunyai susu flaks vegan “eggnog.”

Terdapat juga pilihan storan yang stabil. Oatly, yang akan debut secara nasional di A.S. pada Februari ini, adalah sebuah syarikat Sweden yang membuat susu dari oat. Ia telah mendapat populariti dengan baristas kerana ia berbuih dengan baik.

Hebat
Oatly berasaskan Sweden menghidangkan susu yang dibuat dari oat yang tebal dan berbuih.Hebat

Dan sementara anda tidak boleh membuat susu dari alpukat, anda boleh menghasilkan krim es krim, bukan tenusu dari mereka. Cado membuat pencuci mulut beku dengan asas alpukat organik dan minyak alpukat dalam coklat, limau dan cip chocolate mint. Dan Mooala mengambil pisang organik dan menggabungkan mereka dengan mentega bunga matahari organik untuk menghasilkan “bananamilk,” yang mereka menjual dalam rasa asli dan coklat.

Kopi mendapat selesa dengan rak rempah

Bergerak di atas nitro, trend seterusnya dalam kopi adalah rempah ratus. Cari kopi yang dibumbui Mexico dengan kayu manis, semangat oren, molase, anise bintang dan cengkeh di kopi seperti Chicago Back of the Yards Coffee.

Kopi Hawag atau Hawaj, yang berasal dari Yaman, mungkin akan menjadi lebih mudah didapati. Dr. Smood, dengan pos-pos di New York dan Miami, menawarkan Hawaj White Coffee, yang dibuat daripada kacang-kacangan yang baru saja dibakar dan bukannya dipanggang, jadi warna ini lebih ringan. Ia kemudian dibumbui dengan kayu manis, cengkih, kapulaga, pala dan halia. Gabungan rempah ini dipercayai dapat membantu penghadaman, dan ia adalah cara yang lazat untuk menikmati secawan jawa beraroma tanpa tambahan gula.

Cendawan di mana-mana

Cendawan and meat blended burger
Burger patties yang memaparkan gabungan cendawan dan daging telah menjadi trend tahun ini, dan hanya menjadi semakin popular.John Valls / Majlis Cendawan

Akan ada kegilaan jamur tahun ini kerana para pengguna mencari cara baru dan lazat untuk mendapatkan rangsangan kesihatan daripada cendawan. Pergerakan Blenditarian, yang menggabungkan daging lembu dengan cendawan tanah untuk menjadikannya gurih, tetapi lebih sihat (lebih rendah lemak dan kalori) dan burger yang mesra bumi mendapat pijakan tahun ini pada menu restoran.

Dan cendawan kini muncul di dalam kopi dan koktel. Saya mempunyai koktail yang dihias shiitake di Chicago baru-baru ini di Bad Hunter. Penambahan cendawan untuk minuman ini adalah untuk meningkatkan kesihatan. Pencinta kopi cendawan mengatakan ia memberi mereka faedah kopi, tetapi tanpa kegelisahan. Saya mencuba kopi segera dari Four Sigmatic dengan Lion’s Mane dan Chaga cendawan dan ia terasa hebat, tetapi ia tidak memberi saya bahawa “mari kita lakukan ini!” benjolan yang saya dapatkan dari Americano biasa saya. Namun, saya sanggup membuat diet saya lebih banyak cendawan. Shiitake brownies sesiapa pun?

Makanan yang dikitar semula

Regrained bars
Mengutamakan gandum dari bir pembuatan bir dan menjadikannya makanan ringan yang sihat.Sofi Pechner

Menurut Majlis Pertahanan Sumber Daya Kebangsaan, orang Amerika membazir banyak makanan. Dan kami akhirnya mengambil langkah kecil untuk mengatasi masalah ini, seperti pengkomposan, perancangan makan, dan melakukan lebih banyak dengan buah-buahan dan sayuran yang kami beli. Pergerakan “akar untuk batang” mula mendapat momentum tahun lalu dengan chef seperti Dan Barber dan Jehangir Mehta.

Pergerakan sisa makanan juga membawa kepada syarikat-syarikat untuk memulakan kitar semula sisa makanan yang biasanya akan dilambung dan menggunakannya dalam produk yang boleh dimakan. Saya telah mencontohkan Bar regresi yang dibuat daripada malt brewer yang digunakan dalam proses pembuatan bir, serta cip yang lazat dari Projek Forager yang dibuat daripada pulpa sayuran yang dihasilkan daripada membuat jus sejuk.

Cara baru untuk pergi hijau

KuliKuli moringa powder
Moringa tanah adalah cara yang bagus untuk menambah superfood untuk smoothie, latte dan banyak lagi.Kuli Kuli Foods

Kami melihat begitu banyak perlawanan di 2017 yang saya fikir saya mungkin bertukar menjadi hijau. Pada tahun 2018, pembaikan hijau kami akan datang dari sumber lain: moringa. “Superfood” yang semakin popular dalam beberapa tahun, dibuat dari daun pokok moringa, yang tumbuh di rantau Barat Laut India, serta Filipina, Thailand, Malaysia, Burma dan bahagian Afrika . Daun hijau cerahnya dikeringkan dan kemudian tanah membuat serbuk yang mempunyai rasa bersahaja, tidak seperti matcha, tetapi dengan lebih banyak rasa sayuran ke hadapan. Seluruh tumbuhan boleh digunakan dan moringa telah dipuji untuk profil pemakanan yang kuat.

Dr. Carrie Waterman dari University of California di Davis telah mengkaji moringa selama beberapa tahun dan menerbitkan sebuah laporan musim panas lalu membandingkan sifat anti-radang moringa kepada orang kunyit dan mendapati bahawa moringa lebih kuat daripada kunyit.

Cari moringa dalam smoothie, mangkuk, bar, dan ya, latte, pada tahun yang akan datang. Ia juga boleh didapati dalam bentuk serbuk, bar protein dan tembakan tenaga daripada syarikat-syarikat seperti Kuli Kuli. Dan para koki juga menjadi moringa. Chef Gerardo Gonzalez dari Lalom Tribeca, menggunakan moringa dalam guacamole chickpea untuk menambah “rasa yang hebat tetapi juga untuk membuat warna hijau yang diperlukan untuk membuat kelihatan seperti perkara yang sebenar.”

Pancake protein, yoghurt Chobani dan makanan sihat yang lain untuk jatuh

Oktober.10.201702:47

Pot Segera seterusnya

Semua orang suka rasa dan tekstur makanan goreng, tetapi kalori dan lemak? Tidak begitu banyak. Internet menjadi gila untuk semua tembakan yang pantas untuk makanan cepat kilat yang dimasak di dalam Instan Pot (seorang wanita bahkan mengecilkan peranti itu untuk berat badannya 125 pound), dan ia kelihatan seperti penggorengan udara bersedia untuk menjadi keperluan berikutnya -memiliki alat masakan.

Pinterest baik dipenuhi dengan gambar goreng buah apel, sayap ayam, kerepek jeruk, dan juga kentang alpukat yang telah dibuat dalam alat penggoreng udara. Peralatan kontra ini bukan jenama baru, tetapi lebih banyak syarikat menawarkan versi yang berpatutan (ada yang kurang daripada $ 65 di Amazon). Penggorengan udara tidak benar-benar menggoreng makanan: mereka mengedarkan udara untuk memasak malah, mencetuskan makanan goreng yang biasa, tanpa semua lemak atau jari-jari berminyak. Sesuatu yang memberitahu saya akan ada lebih banyak ayam goreng “goreng” di piknik musim panas akan datang.

Diaspora makanan Filipina

Pada tahun 2017, poket berabad-abad lamanya Hawaii menyebar ke tanah besar untuk menjadi obsesi kebangsaan – dengan para koki Hawaii akhirnya mendapat cinta utama untuk hidangan makanan laut mentah sebagai pilihan yang sihat dan segar. Pada tahun 2018, makanan Filipina bersedia untuk nasib yang sama. Pria ungu cantik dipanggil ube mengambil alih Instagram tahun ini, menarik lebih banyak perhatian masakan Filipina. Sekarang, hidangan seperti lumpia, sisig, longganisa dan kare-kare menarik orang yang tidak pernah mengalami makanan Filipina sebelum ini, dan hidangan cerah, pedas, dan asid ini akhirnya mendapat penghargaan yang mereka layak.

Lidi ayam dan sayap ayam kari: Sesuai untuk Super Bowl!

30.30.201703:10

Leah Cohen, pemilik bersama dan chef Pig & Khao Lower East Side dan Piggback Bar Jersey City mengatakan bahawa tidak banyak pelanggan yang biasa dengan makanan Filipina ketika dia membuka Pig & Khao lima tahun yang lalu, tetapi “sekarang orang bersedia dan bersemangat untuk mencuba hidangan dari Filipina, yang begitu hebat untuk dilihat. “Chef seperti Cohen, Tom Cunanan dari Bad Saint DC, dan Alvin Cailan dari LA Eggslut dan Amboy menambah bakat unik mereka dengan menu berani dan kreatif. Dan Jollibee yang berpangkalan di Filipina, rantaian makanan segera, berkembang di seluruh hidangan Sihat A.S. termasuk pinbet, hidangan sayuran dengan paus pahit, okra, terung dan tempurung udang, dan pancit, dibuat dengan mi beras, kubis, dan ayam.

Kami sangat teruja tentang semua perisa yang akan dibuang pada tahun 2018. Secara peribadi, saya tidak boleh menunggu untuk berkhidmat beberapa ais krim alpukat dengan donat moringa yang saya merancang untuk menggoreng dalam penggorengan udara baru saya. Selamat tahun Baru!

Frances Largeman-Roth, RDN, adalah pakar nutrisi, penulis, ibu dari 3 dan pengarang terlaris. Buku-bukunya termasuk Feed the Belly, Diet CarbLovers dan Makan dalam Warna. Ikuti @FrancesLRothRD dan semak laman webnya.

Loading...