Martha Stewart mendedahkan mengapa Kesyukuran pertama adalah bencana

Hari ini, kita memikirkan Martha Stewart sebagai wanita yang boleh melakukannya di sekitar dapur, rumah dan taman … dan lakukan semuanya untuk kesempurnaan.

Tetapi sebagai Stewart mendedahkan kepada The Daily Mail, percubaan pertama beliau pada majlis makan malam Thanksgiving selepas berkahwin adalah jauh dari acara yang ideal dia akan sempurna tahun kemudian.

Malah, ia adalah ayam belanda yang sebenar!

“Sebagai pengantin muda yang bertahun-tahun yang lalu, saya (berani!) Menjemput seluruh keluarga kami untuk apa yang saya harapkan akan menjadi Thanksgiving pertama yang mengagumkan,” dia menulis dalam jawatan itu, yang juga termasuk resipi ayam kegemarannya dan hidangan sampingan untuk berkhidmat di makanan bercuti besar.

Cara menggunakan air garam jeruk untuk memanggang seekor ayam belanda Thanksgiving

Nov.14.201701:37

Stewart mengingatkan bahawa dia membeli seekor ayam belanda 30 pound dari sebuah ladang tempatan (walaupun ketika itu, Stewart semuanya menjadi sumber tempatan!) Dan tinggal sehingga 3 pagi membuat pai, sayuran dan sayuran.

Akhirnya, dia memanaskan ketuhar, mengetuk ayam belanda dan “berjuang untuk mendapatkan burung yang sangat besar ke dalam ketuhar elektrik pada jam 3:45.”

Dinnertime ditetapkan pada pukul 1 petang, yang mana ibunya (“Big Martha”) secara tradisinya melakukan setiap tahun.

Tetapi perkara-perkara yang berlaku amat mengerikan. “Saya hanya tidur untuk bangun ke rumah yang penuh asap hitam – ayam belanda terbakar!”

Dia dan suaminya, Andrew (yang telah dikahwinkan sejak tahun 1961-1990) melancarkan ke dapur, tetapi ia adalah satu kerugian. Ayam belanda, itu. “[T] dia burung putus asa!” dia berkaitan. “(Kesalahan saya yang fatal? Saya memanaskan ketuhar sehingga 500 darjah, kemudian lupa untuk mengubahnya menjadi 325.)”

Satu kesilapan, sememangnya.

Dapatkan nasihat makan malam melalui hotline Talk Turki

Nov.28.201301:11

Nasib baik, masih ada masa untuk menyelamatkan hari itu. “Saya mula menangis ketika kami kembali ke ladang ayam belanda, di mana untungnya satu puluh tiga kilo kalkun berbunyi sebahagian beku di dalam peti ais, pesanan terlupa pelanggan. Saya meraihnya, bergegas ke rumah, dan meletakkannya di bawah air mencairkannya. “

Keluar pergi dari ayam belanda la char, dia mengetuk ayam belanda baru dan menunaikan tetamu sehingga jam 7 pagi, apabila seekor kalkun “muncul berkilauan dan emas, dimasak hingga kesempurnaan – enam jam lewat.”

Dan inilah yang seperti belanda Martha Stewart seperti hari ini:

Petunjuk: masaknya terbalik, seperti yang dijelaskan kepadanya HARI INI.

Hei, jika Martha Stewart dapat belajar dari kesilapannya, begitu pula kita semua!

Untuk lebih banyak petua bagaimana untuk menyempurnakan burung Thanksgiving anda, lihat petua kegemaran kami dari pakar Butterball.

Ikut Randee Dawn di Twitter.