Kenapa kekacauan tentang kacang polong di guacamole? Kebanyakan kita tidak membuat guac tradisional

Jika anda melakukan carian Google yang cepat, anda boleh mencari resipi guacamole yang sepasang alpukat dengan segala-galanya dari keju kambing dan stroberi untuk mangga dan brokoli. Namun ia adalah kacang Inggeris yang lemah yang mengambil semua kendur. Ketika The New York Times tweeted resipi untuk Green Pea Guacamole dan pengakuan mudah “percaya kepada kami” mereka tipped topi mereka untuk perdebatan yang akan datang. Tetapi bolehkah akhbar itu mengetahui sejauh mana kontroversi yang akan diciptanya?

Guacamole Kudus! Lihat Presiden Obama, Jeb Bush dan lain-lain bertindak balas terhadap kacang dalam guac

Kacang polong in Guacamole
Peas di Guacamole.New York Times / Twitter

Resipi mudah mereka, yang diadaptasi dari restoran terkenal ABC Cocina di New York, tidak hanya menyalakan perbincangan di kalangan chef dan blogger makanan, tetapi sebaliknya menjadi marah di seluruh negara terhadap veggie hijau. Malah Presiden Barack Obama dan harapan Presiden Jeb Bush masing-masing berkomentar bahawa mereka berdiri tegak menentang kacang tersebut. Walau bagaimanapun, selama bertahun-tahun, para koki, blogger dan pengasas telah berkali-kali dengan hidangan tradisi yang dihidangkan dengan keripik jagung.

Berikan peluang kacang dalam guacamole, menggesa New York Times

20.02.201501:59

Jika anda pelayaran ke blog makanan paling sihat, hampir selalu ada resipi untuk guacamole dan biasanya termasuk penambahan bahan bukan tradisional. Dengan popularitinya sebagai penurunan mudah dan kelulusan dari ahli nutrisi sebagai snek yang sihat, guacamole meminjamkan dirinya kepada penafsiran yang rabun. Anda akan mendapat pandangan yang lantang sekali tentang asid mana yang digunakan – sesetengah chef enggan memerah jus limau dan bukannya lemon dalam guacs mereka. Walau bagaimanapun, penggantian memerintah apabila ia datang kepada resipi guacamole moden. Dari kacang hingga mangga, persik dan juga asparagus, blogger makanan yang sihat suka menambah ramuan bermusim tinggi yang lain untuk dip.

Cuba yang menarik ini mengambil guacamole

Asal-usul guacamole bermula pada hidangan yang dibuat oleh Aztecs, yang percaya bahawa alpukat adalah aphrodisiac, yang dipanggil ahuacati-molli, yang secara kasar diterjemahkan kepada sos alpukat atau campuran. Ia adalah resipi mudah alpukat masak dan garam. Hari ini guacamole tradisional dicipta dalam molcajete (mortar dan pestle) dan termasuk bawang putih, serrano atau jalapenos, tomato segar dan garam – tiada jus jeruk atau bawang putih.

Satu perkara yang dibuktikan oleh perbahasan ini adalah rakyat Amerika bersemangat tentang guacamole mereka. Ia mungkin berpangkat di sana dengan obsesi snek kami yang lain, kerepek kentang. Dan bercakap tentang cip, jika anda bertanya kepada saya, perdebatan yang benar adalah tanda cic jagung untuk dipasangkan dengan kuah anda. Tidak ada yang boleh merosakkan guacamole yang lebih baik daripada cip kecil yang lemah.

Anda tidak perlu mempercayai kami. Anda hanya perlu bersedia untuk bereksperimen dengan putaran baru pada kegemaran lama dengan Edamame Guacamole ini.

Edamame Guacamole
Dapatkan Resipi itu

Edamame Guacamole

Khemah Kentang Sweet

Dapatkan lebih banyak lagi dari Sweet Potato Chronicles, laman web yang dikhaskan untuk menyampaikan resipi yang cepat dan sihat, strategi keibubapaan dan maklumat pemakanan untuk ibu bapa sibuk.