Internet mengejutkan bahawa khabar angin Tootsie Pop yang lama telah dibantah

Berapa licks yang diperlukan untuk sampai ke pusat … khabar angin lama dari zaman kanak-kanak?

Sejak Tootsie Pop dicipta pada tahun 1931, terdapat mitos yang meluas bahawa pembalut yang menggambarkan penembakan bintang dari tunduk dan panah seorang lelaki asli Amerika boleh membuat anda Tootsie Pop percuma.

Tetapi tanpa kemudahan moden seperti internet, kebanyakan kanak-kanak tidak pergi semua Nancy Drew di lima-dan-dime tempatan untuk menginterogasi pemilik.

Oleh itu, pada dan pada khabar angin itu, janji kecil yang tidak dapat dijangkau dari permen bebas dicincang dengan harapan untuk legiun anak-anak yang suka mencintai lollipop.

Kami tidak suka pembawa berita buruk tetapi jurucakap Tootsie Roll Industries mengesahkan TODAY Food bahawa syarikat itu telah menyediakan mesej yang jelas di laman webnya selama hampir sedekad yang membantah legenda bintang itu. Walau bagaimanapun, artikel BuzzFeed baru-baru ini telah membawa khabar angin ini kembali ke dalam kesedaran gula-gula kolektif ramai pembaca yang gemar.

“Malangnya, kita tidak tahu bagaimana khabar angin ini bermula dan Tootsie Roll Industries tidak pernah benar-benar menghargai promosi ini,” mesej itu dibaca. “Malah, bintang penggambaran muncul pada 1 dalam setiap 4 hingga 6 pembalut Tootsie Pop, sama seperti kerap seperti imej lain muncul.”

Mimpi. Shattered.

“Bagaimanapun, kami percaya bintang itu adalah tanda nasib baik untuk datang,” kata mereka. Nah, itu bagus.

Sekarang anak-anak (dan orang yang biasa menjadi anak) semuanya berada di media sosial, khabar angin terus berubah.

Mungkin desas-desus itu bermula ketika seseorang, pemilik manis jenis menyerahkan hadiah untuk bintang itu, kerana ada yang melaporkan sebenarnya menjaringkan pop bebas dengan pembungkus khusus mereka.

Seorang lagi berkata khabar angin permulaan berhak mendapat tamparan di muka … dan juga jabat tangan.

Namun, satu tweeter yang jelas tidak mahu menyerah pulang berspekulasi bahawa ia adalah jumlah daripada pembalut dengan bintang yang anda perlu kumpulkan untuk freebie.

Sudah tentu, ini bukan satu-satunya khabar angin yang mengelilingi lollipop ikonik. Selain hadiah percuma, orang terus mempersoalkan berapa banyak licks yang diperlukan untuk sampai ke pusat cokelat yang kenyal itu. Terdapat juga kuiz gula-gula untuk menguji pengetahuan anda mengenai subjek ini.

Dan jangan sampai kita mula rasa Misteri Dum Dums.

Erica Chayes Wida adalah seorang wartawan dan penulis makanan di New York City yang terobsesi dengan budaya, puisi dan perjalanan. Ikut kerjanya di Instagram dan Contently.