Ini mungkin cawan kopi paling mahal di Amerika Syarikat

Berapa banyak yang akan anda bayar untuk secawan kopi yang benar-benar baik? Dan tidak, kami tidak bercakap latte rempah labu rata-rata anda.

Satu kafe di Rancho Cucamonga, California, berharap jawapannya … banyak. Itu kerana ia tidak lama lagi akan menyampaikan $ 55 cawan kepada pelanggan yang ingin mengalami minuman beraroma yang dibuat dari tanaman kacang yang sangat jarang.

Dikenali sebagai Esmeralda Geisha Cañas Verdes Natural, kacang-kacangan ini pada awalnya ditemui tumbuh di satu kawasan di bukit-bukit Panama. Seratus pound diletakkan untuk lelongan antarabangsa dan dijual dengan harga $ 601 per paun (pemegang tajuk terdahulu kopi paling mahal pergi ke tanaman kacang yang dijual dengan harga $ 350 satu paun.)

Klatch Coffee di SoCal adalah pemilik yang bangga dengan 11 paun kacang tersebut – dan ia adalah satu-satunya kafe di A.S. untuk mempunyai apa-apa. Menurut majalah Los Angeles, pemilik Klatch Mike Perry pertama kali merasai kopi yang dibuat dari kacang pada pratonton pada bulan Mei.

“Ketika saya mencuba Esmeralda Geisha 601, saya tahu ia adalah sesuatu yang saya mahu berkongsi dengan pencinta kopi di U.S.A,” tulisnya dalam pengumuman Klatch. “Rasa varietas ini memberikan pengalaman kopi tidak seperti yang lain – nota pic, blackberry, melati dan perisa buah-buahan lain yang sangat berani, sangat beraroma, walaupun lada yang tidak terlatih akan mendapati ia luar biasa.”

View this post on Instagram

Where the magic happens! #Klatch

A post shared by Klatch Coffee ® (@klatchroasting) on

Perry, yang mempunyai ijazah dalam kejuruteraan kimia, menggunakan kemahiran sainsnya untuk menyempurnakan pemanggangan setiap cawan individu ke profil rasa puncak yang unik, menerangkan syarikat itu. Nampaknya bekerja sejak kafe itu memenangi anugerah seperti “Roaster of the Year” (majalah Roast, 2009), “Espresso Terbaik di Dunia” di Kejohanan Barista Dunia (Tokyo, 2007) dan “# 1 Coffee Tahun Ini “(Kopi Ulasan, 2014).

Dengan semua tajuk itu, ia memberi jaminan untuk mengetahui bahawa Klatch akan memakan tanaman ini yang jarang berlaku – selepas itu, hanya £ 11 sahaja yang menghasilkan kira-kira 250 lapan cawan cawan kopi!

Mahu mengalami cawan khas joe ini untuk diri sendiri? Tuang individu akan disediakan melalui pengalaman yang ditandatangani di bilik perceraian peribadi syarikat. Tinggal di laman Facebook Klatch Coffee untuk maklumat tempahan.

Dan jika anda berada di Pantai Timur, anda boleh menetap secawan kopi yang paling mahal kedua di Amerika Syarikat – Eleven Madison Park menghidangkan kopi $ 24 cawan dan tuangkan $ 18 boleh didapati dari Lab Extraction oleh Alpha Dominche di Brooklyn , New York.

Masih mahu mendapatkan buzz anda tetapi perlu meregangkan kacang anda sedikit lagi? Semak pembuat kopi dan pembuat bir kegemaran kami.