Ina Garten memberi nasihat cinta selepas 49 tahun perkahwinan

Semua orang mempunyai kisah cinta klasik yang membentuk persepsi mereka tentang cinta: Anda tahu, seperti Romeo dan Juliet, Jack dan Rose, Oprah dan Stedman, Selena dan Justin, Elio dan Oliver, Beyonce dan Jay-Z, Megan dan Harry. Tetapi, bagi saya, itu sentiasa Ina dan Jeffrey.

Dia bertemu dengannya ketika dia berumur 15 tahun, ketika melawat abangnya di Dartmouth, dan menikah dengannya pada 20 tahun. Lebih dari 50 tahun bersama, dan mereka masih ini Dilamun cinta:

Jeffrey Garten kissing Ina Garten
Jeffrey Garten mencium Ina GartenSonia Moskowitz / Getty Images

Sekiranya anda pernah menontonnya Barefoot Contessa di Rangkaian Makanan, anda akan tahu apa yang saya bicarakan. Apabila mereka jauh dari satu sama lain untuk seketika sahaja, mereka saling menyapa seperti mereka tidak melihat satu sama lain selama bertahun-tahun. Kerana mereka tidak selalu tinggal di tempat yang sama sepanjang minggu – Jeffrey bekerja sebagai Dean Emeritus di Yale School of Management dan Ina bekerja di buku-bukunya di East Hampton – mereka selalu memanggil satu sama lain untuk mendaftar masuk. nota cinta kecil.

Dan seperti yang kita pelajari dengan bertanya kepadanya atas nasihat cinta, ketika mereka adalah bersama-sama, dia bangun dengan kopi dan akhbar. Dia memasak untuknya hanya untuk membawa senyuman ke wajahnya.

Jika itu bukan cinta, saya tidak tahu apa itu.

Untuk menghormati Hari Valentine, berikut adalah petua Ina Garten untuk hubungan yang bahagia dan kekal:

1. Anda hanya akan tahu apabila anda mendapati “yang satu.”

“Saya berjumpa dengan Jeffrey ketika saya berumur 15 tahun, dan saya katakan, saya hanya tahu dia adalah seorang,” kata beliau kepada HARI INI. “Dia baik, dia pintar, dia lucu, dan dia sangat menjaga saya.

2. Jangan meminta perhatian. Berikannya.

“Jika anda menjaga seseorang dan jangan risau tentang apa yang mereka akan menjaga anda, mereka akan,” katanya. “Daripada menuntut perhatian, dengan memberikan perhatian, anda mendapat perhatian kembali. Ia sebenarnya lebih mudah daripada yang anda fikirkan.”

3. Memasak adalah cara yang luar biasa untuk menyatakan cinta kepada seseorang.

“Saya fikir cara terbaik yang anda dapat mengungkapkan cinta dengan memasak untuk seseorang ialah mengetahui apa yang mereka suka – bukan apa yang anda suka, apa yang mereka suka – dan buatnya untuk mereka, dan mereka akan berasa sangat baik.”

4. Semua hidangan anda harus menjadi kegemaran pasangan anda.

“Sukar untuk berfikir apa hidangan kegemaran saya buat [baginya],” kata Ina. “Saya rasa setiap kali saya menguji resipi baru dan saya memberikannya kepadanya dan dia pergi, ‘Ini adalah perkara terbaik yang pernah saya ada.’ Jadi saya boleh katakan semuanya! “

Didalam Garten's Fig and Goat Cheese Bruschetta
Dapatkan Resipi itu

Rajah Gula Ina dan Gula Bruschetta

Ina Garten

5. Gerakan kecil berjalan jauh.

“Jeffrey sebenarnya tidak memasak untuk saya, tetapi dia membuat kopi setiap pagi, dia mendapat saya surat khabar, dan saya sangat bersyukur.”

6. Penting untuk menyambung apabila anda jauh dari satu sama lain.

“Sebenarnya, Jeffrey dan saya tidak selalu tinggal di tempat yang sama, kerana dia berada di Yale di New Haven dan saya di East Hampton bekerja di buku saya,” katanya kepada kami. “Dan satu perkara yang selalu kita lakukan ialah kita sentiasa berhubung antara satu sama lain pada siang hari dan perkara itu, walaupun dia jauh, dia seperti ini jangkamasa di tengah-tengah kehidupan saya, dan bukannya membuat saya merasa seperti hilang di laut, itu adalah sauh besar ini di tengah-tengah kehidupan saya dan ia memberikan saya kebebasan yang besar, yang indah. “

7. Percayalah kuasa ‘Ayam Keterlibatan’ (atau, sebenarnya, hanya memasak untuk seseorang yang anda cintai).

“Saya berjumpa dengan beberapa wanita muda Glamour majalah dan mereka memberitahu saya mereka memanggil ayam panggang dalam buku pertama saya, ‘The Barefoot Contessa Cookbook,’ ‘Ayam Keterlibatan,’ kerana mereka mendapati bahawa setiap wanita di pejabat yang membuatnya untuk teman lelaki mereka terlibat dalam masa 24 jam. Saya hanya suka itu. Maksud saya, apa iklan untuk ayam panggang. Ternyata ia juga bekerja untuk Meghan Markle. Jadi saya fikir ia benar-benar memasak untuk orang yang anda sayangi. Dan anda jika anda memasak untuk mereka dan menjaga mereka, mereka akan mencintai awak kembali. “

Didalam Garten's Skillet-Roasted Lemon Chicken
Dapatkan Resipi itu

Ayam Lemon yang dipanggang berasaskan Ina Garten

Ina Garten

8. Suruh diri dengan orang yang anda sayangi.

“Seorang kawan saya pernah berkata kepada saya, ‘Kami telah melakukan semua yang salah tentang cinta. Itu bukan tentang mengelilingi diri anda dengan orang yang suka anda, itu tentang mengelilingi diri anda dengan orang yang anda rasa suka.’ Dan saya fikir itu benar-benar penting untuk diingat. Jika anda menjaga orang ramai dan anda mencintai mereka, mereka akan muncul. “

9. Anda harus mempercayai bahawa pasangan anda akan muncul untuk anda.

“Dan perkara lain yang saya fikir sangat penting adalah bahawa, dalam hubungan, setiap orang tahu bahawa orang lain, dalam kecemasan, akan berjalan ke arah mereka Dan saya fikir itu benar-benar penting, sama ada mereka perlu atau tidak , bahawa anda hanya tahu mereka akan. “

10. Keselesaan makanan benar-benar tidak membantu semasa pemisahan.

“Dan kadang-kadang, perkara-perkara tidak berfungsi dalam hubungan dan anda harus kembali untuk menghibur makanan. Dan saya akan mengatakan lasagna kalkun yang bagus akan membuat anda berasa lebih baik.”

Luscious Lazy Slow-Cooker Lasagna
Dapatkan Resipi itu

Luscious Lazy Slow-Cooker Lasagna

Wendy Bazilian