‘Idea yang mengerikan’: Kenapa peminat Anthony Bourdain memecat rancangan baru Gordon Ramsay

Para tukang masak selebriti seperti Ina Garten membuat kita mahu berpelukan dengan mangkuk oat panas pada waktu pagi.

Sementara itu, Gordon Ramsay, kadang-kadang membuat kita ingin membuang mangkuk itu ke dinding dan menyebutnya sebagai “sampah.”

Keperibadian televisyen di Ramsay sangat sukar bagi sesetengah orang untuk perut, dan ia kini membawa kepada kegemparan media sosial terhadap persembahan makanan barunya yang ditetapkan untuk disiarkan di National Geographic tahun depan.

Musim panas 2018 TCA Press Tour - Day 1
Gordon Ramsay bercakap di atas pentas semasa bahagian Geografi Musim Panas 2018 Tour TCA Press di The Beverly Hilton Hotelon 25 Julai 2018 di Beverly Hills, CaliforniaFrederick M. Brown / Getty Images

Pada hari Rabu, rangkaian itu mengumumkan siri baru, yang dipanggil “Uncharted,” akan dimulakan pada tahun 2019. Siri ini akan menampilkan Ramsay memulakan “ekspedisi antropologi-melalui-masakan” untuk memupuk hubungan dengan orang-orang dan rasa yang menarik di seluruh dunia. Setiap episod akan berakhir dengan “persaingan yang mesra.”

Tetapi sejarah mengejar chef Ramsay dalam episod “Hell’s Kitchen” dan “Nightmares Kitchen” telah banyak di tangan di media sosial yang bimbang bahawa kemunculan lisan ikonik Ramsay akan sedikit untuk mewujudkan kesan positif terhadap budaya lain dan masakan mereka.

Chef, restoran dan keperibadian TV Eddie Huang menulis bahawa “belum dipetakan” adalah “perkara terakhir yang diperlukan dunia makanan sekarang …”

Seorang tweeter mengatakan Ramsay adalah “bertentangan” dari Anthony Bourdain yang terakhir, yang membawa sifat “belas kasihan” nya ke dunia melalui sirinya, “Bahagian Unknown.” Ramai peminat Bourdain lain mempunyai tindak balas yang sama, dengan seorang yang memanggil menunjukkan “idea yang mengerikan.”

Bagaimanapun, ada yang mempertahankan Ramsay, mengingatkan Twitter tentang asas Ramsay mengenai “perjalanan dunia dan belajar.”

Seorang lagi mencatatkan video yang menggambarkan seorang chef Vietnam meletakkan pad Thai Ramsay untuk memalukan -mungkin meramalkan Ramsay yang lebih rendah pada “Belum dipetakan.”

Lain-lain hanya ingin bahagian persaingan program itu dipecah.

Apabila dihubungi melalui e-mel, seorang jurucakap National Geographic mengeluarkan kenyataan berikut: “Kami kecewa bahawa pengumuman siri kami yang akan datang dengan Gordon Ramsay diambil dari konteksnya. Dengan sejarah eksplorasi sejarah National Geographic, rancangan kami dengan siri ini adalah untuk meraikan dan belajar tentang budaya tempatan di seluruh dunia. Dalam perkongsian dengan Ramsay – peminat pengembaraan yang terkenal – kita akan menyemarakkan penonton dan memberi mereka gambaran ke dalam budaya yang mengejutkan dan tidak diingini dan rasa tempatan. “

Sudah tentu, Ramsay tidak semua menjerit dan menjerit pada chef sub-par. Lagipun, dia telah menunjukkan beberapa pertukaran sayang pada “MasterChef Junior,” yang menggambarkan lebih lembut, sebelah ayahnya. Dan mengetuai perdana “24 Hours Gordon Ramsay ke Neraka dan Belakang,” Ramsay memberi harapan kepada 32 anak dalam hanya 24 jam dengan Yayasan Make A Wish.

Tarikh perdana rasmi untuk “Uncharted” belum diumumkan tetapi siri itu ditetapkan untuk memulakan pengeluaran musim gugur ini.

Loading...