Hidangan Patti LaBelle memasak untuk Putera, Elton John dan Mick Jagger

Yeah, ya, pasti Patti LaBelle mempunyai timbunan Grammys dan anugerah lain, tetapi di sekitar sini pada HARI INI, kami suka mendengar tentang salah satu bakatnya yang lain khususnya: kemahiran memasaknya. Kehebatan LaBelle di dapur pertama kali mendapat keunggulan nasional apabila pai manisnya dijual di kedai-kedai Wal-Mart.

Sekarang, penyanyi itu, dalam wawancara Vanity Fair yang baru-baru ini, membuka dan menghidupkan kisah cerita tentang memasak untuk rakan-rakan celeb-pemuziknya, termasuk masa yang dimasaknya untuk Prince di Paisley Park.

Patti LaBelle, Prince
WireImage, AP

Siapa yang bukan yang terbaik ketika kembali Tupperware? Itu akan menjadi Sir Elton John, yang dia masak untuk sekali lagi pada tahun 60-an, ketika ia, kemudian dikenali sebagai Reggie Dwight, memainkan piano di band sandaran untuk Labelle ketika sedang tur di U.K.

Menanya tentang plastik plastik yang luar biasa itu adalah sesuatu yang menggalakkan antara kedua-duanya: “Selalu ada sesuatu tentang Cik Patti yang mendapat kembali Tupperware. Akhirnya, dia memberikan saya cincin berlian, dan saya memanggilnya berhenti,” katanya kepada majalah.

Tonton Patti LaBelle debutnya tukang sapu dalam penampilan AWESOME Makanan Hari Ini

14.1.201603:20

BERKAITAN: Pai ubi jalar Patti LaBelle dijual, tetapi kami mempunyai resepi

Elton bukan satu-satunya ahli muzik yang dimasaknya. LaBelle, yang sering menganjurkan celebs di acara Cooking Cooking nya, juga menceritakan tentang merawat Mick Jagger dan Rolling Stones untuk penyebaran penuh umpukan, rusuk pendek, jagung segar dan kubis, sebelum pertunjukan di Philadelphia. Apabila trak katering mengambilnya, dia memastikan hidangannya dilabel “Patti LaBelle membuat ini,” supaya mereka tidak bercampur dengan katerer.

BERKAITAN: Di luar panggung, Putera adalah kekasih makanan yang ghairah dan unik juga

Kejutan! Patti LaBelle mengejar Willie Geist, Dewan Tamron dengan pai

20.20.201506:58

Kemudian ada masa dia memasak untuk Prince, kembali pada tahun 80-an, apabila mereka mencatatkan beberapa lagu untuk album LaBelle, “Jadilah Sendiri,” di kediaman Paisley Park di Prince. Suatu malam, LaBelle, tetamu rumah impian, terpaksa bekerja, menjadikannya makanan yang hebat:

“Dia membawa saya ke rumahnya untuk memasak untuknya, dan dia menembak kolam ketika saya sedang memasak, dan apabila semuanya selesai, saya berkata, ‘Makan malam sudah siap!’ Dia berkata, ‘Oh, saya hanya mahu gulung.’ “

Oh Putera, kami merindui awak.

Di sini berharap buku masakan terbaharu LaBelle, Pencuci mulut LaBelle, keluar April ini, ditaburkan dengan banyak tidbits yang lebih berair dari dapurnya.