‘Dia seorang pahlawan’: Pekerja Chick-fil-A dipuji untuk menyelamatkan pelanggan yang tercekik

Tidak semua pahlawan memakai capes – tetapi sekurang-kurangnya satu memakai seragam Chick-fil-A.

Terima kasih kepada beberapa pemikiran yang pantas (dan latihan Heimlich-manuver yang cemerlang), seorang pekerja berusia 23 tahun di lokasi Texas rantai ayam yang popular dapat menyelamatkan nyawa pelanggan yang tercekik – dan dia melakukan semua dalam kira-kira 10 saat.

Usaha penyelamatan ditangkap di rakaman pengawasan kedai.

Pada hari Sabtu, seorang lelaki yang makan di Chick-fil-A di Austin, Texas, tiba-tiba mula tersedak semasa makan. Dia memberi isyarat kepada orang-orang di sekelilingnya bahawa dia tidak dapat bernafas dan seorang wanita yang duduk di meja berhampiran mula berusaha membantu, merebut lelaki itu di pinggangnya dalam usaha untuk melakukan manuver menyelamatkan nyawa.

Tidak lama kemudian, ketua pasukan Hunter Harris mengambil alih. Tindakan cepat dan teknik yang tepat membolehkan makanan yang terjebak itu muncul tepat di luar tenggorokan manusia dalam waktu kurang dari 10 detik. Kemudian dia hanya kembali ke peralihannya.

“Saya bekerja di belakang kaunter hadapan apabila saya dimaklumkan bahawa seseorang tersedak. Saya melakukan apa yang saya fikir mana-mana rakan sekerja saya akan lakukan dalam situasi itu dan berlumba-lumba untuk membantu, “kata Harris kepada HARI INI. Dia juga mengatakan bahawa dia gembira kerana pelanggan yang namanya belum dilepaskan, “berbuat baik”.

Chick-fil-A-Style Chicken Sandwich
Dapatkan Resipi itu

Chicken-fil-A-Style Chicken Sandwich

Alejandra Ramos

Bagaimanapun, ini bukan kali pertama Harris menyelamatkan nyawa. Beberapa bulan yang lalu, dia melakukan gerakan Heimlich pada salah seorang rakannya di dapur restoran.

“Salah seorang daripada rakan sekerja kami tercekik di air liurnya dan Hunter melakukan Heimlich untuk membantunya,” kata Anita Duran, yang bekerja dengan Harris, mengingatkan kepada HARI INI. “Hunter adalah seorang pahlawan.”

Ramai yang menonton video Facebook bersetuju dengan Duran.

Kakitangan Chick-fil-A seolah-olah mempunyai bakat untuk melakukan perbuatan baik untuk pelanggan.

Awal tahun ini, Chick-fil-A di Fayetteville, Carolina Utara, membuat reuni keluarga tentera yang tidak dapat dilupakan untuk beberapa pelanggan tetap: Dengan bantuan pasukan pengurusan restoran, seorang askar yang ditempatkan keluar dari maskot Chick-fil-A yang dipinjam pakaian, mengejutkan isteri hamilnya.

Dalam isyarat lain, pekerja Chick-fil-A di Lubbock, Texas, menunggu beberapa minggu untuk mengembalikan $ 3 kepada pelanggan yang meninggalkannya dengan tidak sengaja.

Lawatan ke Chick-fil-A bertukar menjadi perjumpaan tentera yang mengasyikkan

30.30.201800:39