Cara membeli, potong dan simpan tembikai: Petua dan cara untuk buah juiciest musim panas

Semangka yang manis, berair merupakan salah satu ramuan yang paling disukai musim panas.

Tetapi tembikai adalah besar, berat dan jika anda mengambil spesimen yang kurang daripada-bintang, anda terjebak dengan banyak buah yang tidak bersemangat. Berikut adalah semua yang anda perlu ketahui untuk memilih sebuah tembikai yang indah, ditambah cara membuat persiapan, menyimpan dan menikmatinya dengan cara yang berbeza.

Bagaimana untuk membuat tong semangka

17.1.20171700:50

Bagaimana untuk membuat tembikai

  • Semangka datang dalam pelbagai saiz, serta dengan dan tanpa biji. Anda juga boleh dengan setengah atau seperempat semangka di kebanyakan kedai runcit. Dan ia juga boleh didapati dalam potong atau potong pra-potong – tetapi anda akan membayar lebih sedikit untuk kemudahan itu.
  • Satu tembikai keseluruhan sepatutnya keras dan tegas, tanpa sebarang titik atau retak lembut. Berat adalah tanda bahawa terdapat banyak air di dalam dan buahnya akan berair, jadi cari semangka yang berat untuk ukuran mereka.
  • Jika anda mengetuk bahagian bawah tembikai masak, ia harus bunyi berongga; tembikai yang kurang masak dan matang cenderung membosankan.
  • Tempat kuning berkrim di bahagian bawah tembikai sebenarnya merupakan tanda kematangan yang baik. Ia dipanggil “tempat padang” dan di mana tembikai sedang beristirahat di atas tanah. Titik padang yang lebih gelap biasanya bermaksud melon menghabiskan lebih banyak masa masak pada pokok anggur, sementara tempat padang putih atau tidak ada biasanya bermaksud buah masak.

Hacks makanan musim panas: Cuba cara jenius ini untuk kubus tembikai

Jul.07.201604:03

Cara menyimpan tembikai

  • Tembikai keseluruhan boleh disimpan pada suhu bilik sehingga 10 hari. Setelah dipotong, semangka harus didinginkan dalam bekas kedap udara, dan akan tetap selama 3-5 hari. Jika anda membeli tembikai pra-potong di kedai, ia mungkin akan berlangsung 2 atau 3 hari sebelum tekstur dan warna mula berubah.
  • Jika anda sedang melon melon di luar pada hari yang panas, sebaiknya letakkan ais itu agar tetap bagus dan sejuk.

Cara memotong dan menyediakan tembikai

  • Untuk memotong semangka, gunakan pisau koki besar atau pisau serrated untuk berhati-hati memotong kedua-dua hujungnya, kemudian potong buahnya separuh melintang.
  • Keluarkan sepotong tembikai sehingga mereka duduk rata di papan pemotongan. Berikutan lengkung tembikai, gunakan potongan menegak untuk mengeluarkan kulit kemudian potong melon melintang ke dalam kepingan.
  • Susun kepingan supaya mereka duduk rata di papan pemotong kemudian memotongnya menjadi tongkat atau kiub.

Resipi tembikai kegemaran kami

Tembikai Panzanella Salad
Dapatkan Resipi itu

Salad Panzanella Tembikai

Anthony Scotto

Kemanisan semangka adalah foil yang sangat baik untuk keju feta masin dalam panelaella Itali, yang secara tradisional dibuat dengan tomato dan roti. Kerosakan roti panggang dan timun segar menambah tekstur hebat untuk salad musim panas ini.

Tembikai Sangria
Dapatkan Resipi itu

Sangria Tembikai

Ree Drummond

Ree Drummond, aka Perintis Perempuan, tahu satu atau dua perkara tentang membuang parti untuk orang ramai. Dengan sangria musim panas ini, dia menambah potongan besar buah tembikai segar kepada anggur merah – apa yang tidak dicintai? Bahagian yang terbaik ialah memakan buah-buahan yang dibasuh wain apabila anda selesai menghirup!

Kek Buah Semangka

Tembikai Fruit Cake
Zach Pagano / TODAY

Pencuci mulut yang menyegarkan ini dibuat sepenuhnya dari buah segar, dan anda boleh mengatasinya dengan krim dan kacang. Sekiranya anda ingin menjadikannya vegan, cuba topping dengan krim kelapa yang disebat.

Bahan-bahan

1 buah tembikai tanpa biji

1/2 liter strawberi

2/3 cawan krim berat

2 sudu gula

1 liter raspberi

1/4 cawan pistachios cincang

Persediaan

Potong ketebalan 3-inci tebal dari pusat tembikai (ini sepadan dengan lapisan kek besar). Potong kulitnya dari kepingan, menjadikannya kemas dan serba mungkin. Tempat di atas pinggan.

Keluarkan puncak hijau dari beri, kemudian potong iris buah. Tuangkan irisan strawberi di sekitar pangkalan tembikai itu. Whip krim dan gula menjadi puncak lembut. Sudu krim di atas kek buah dan taburkan dengan raspberi, pistachios atau topping segar.

Artikel ini pada asalnya diposkan pada 24 Jun 2015.