Bawang bawang merah untuk menang: 5 segar, resipi permainan untuk klasik Super Bowl ini

Umpan bawang tradisional biasanya dibuat dengan menggabungkan satu paket sup campuran bawang kering (seperti Lipton) dengan bekas krim masam, atau, jika anda pergi untuk tekstur tambahan-seperti silikon, campuran mayonis dan krim masam yang sama. Resipi ini berabad-abad adalah berenang ibu bapa anda berkhidmat: Ia adalah ketagihan ketagihan (terima kasih, MSG!), Boleh dipercayai dan anda mungkin boleh membuatnya dengan mata anda ditutup (idealnya satu hari ke depan, jadi semua bit renyah mempunyai masa untuk melembutkan ).

Tetapi mengapa tidak menjadikan 2015 tahun anda menambah pembuka permainan hari baru ke repertoir parti anda? Lima riffs pada resipi klasik ini memaparkan bawang segar dan beraroma dalam semua kemuliaan manis dan aromatik mereka. (Sekiranya anda memerlukan tambahan yang meyakinkan, mereka juga dibungkus dengan tambahan yang menggoda seperti bacon, keju dan juga bir.) Jadi ambil beberapa tisu, menajamkan pisau dan mula memotong.

Vidalia Onion Dip
Hari ini

1. Sweet Vidalia onion bawang: Penyebaran mudah ini boleh dipasang lebih awal dari masa dan dibakar di kanan ketuhar ketika tetamu mula tiba. Sekiranya anda tidak dapat melihat bawang Vidalia, teruskan dan tukar sejenis lain yang lembut seperti Bermuda atau Walla Walla. (Keperawanan sangat penting kerana bawang tidak akan dijadikan karamel terlebih dahulu, dan hanya dibakar selama kira-kira setengah jam.) Blogger Sue Moran juga mengatakan bahawa keju Itali yang kaya “assertive” seperti Parmigiano-Reggiano atau Grana Padano akan membantu memberi mencelupkan rasa tersendiri.

Pan goreng onion dip
Hari ini

2. Pan bawang goreng: Betapa baiknya perut ini? Menurut blogger Michelle Lettrich, ia “menyembunyikan-it-and-the-potato-chips-dari-orang-orang lain-jadi-saya-boleh-mempunyai-itu-semua-untuk-diri saya menakjubkan. Bawang karamel adalah apa yang paling menonjol – sisa ramuan adalah perkara mudah yang mungkin telah anda dapatkan, seperti garam, keju krim dan cabai cabai.

Bacon and Onion Dip from The Girl in the Little Red Kitchen
Hari ini

3. Bacon dan bawang goreng: Tidak dapat dinafikan bahawa bacon berasap asin memainkan dengan baik dengan bawang manis dan tumis. Dalam resipi ini, rasa bahan-bahan superstar ini lebih banyak ditekan dengan penambahan saus Worcestershire, cumin, mustard dan yoghurt Yunani. Blogger Susan Palmer mengakui bahawa dia “tidak pernah menjejak,” tetapi anda tidak pernah tahu ia memberikan semangatnya untuk snek mesra bola sepak seperti ini.

Merah onion chutney
Hari ini

4. Chutney bawang merah: Jika anda biasanya hanya makan bawang merah mentah di burger atau di salsa, sudah tiba masanya untuk memulakan eksperimen dengan mereka di atas dapur. Chutney ini mungkin tidak berkrim seperti berenang tradisional, tetapi ia adalah tambahan (dan elegan) yang baik untuk plat keju. Mana-mana sisa boleh disebarkan pada sandwic, disajikan dengan ayam bakar atau dipindahkan ke dalam balang yang cantik untuk hadiah yang menyenangkan dan boleh dimakan. 

Cheesy beer caramelized onion and artichoke dip
Hari ini

5. Bikin bawang karamel dan artichoke dicelup: Tidak boleh memilih di antara artichoke dan bawang merah? Kini, anda tidak perlu, terima kasih kepada gabungan kreatif bawang karamel dan serbuk artichoke berasaskan yogurt ini. Blogger Cassie Laemmli diilhamkan untuk membuat ini setelah dia baru-baru ini melukis dinding dapurnya dengan warna yang berwarna coklat yang dipanggil – apa lagi? – “bawang karamel.”

Loading...