Anda mungkin menyebut ‘Reese’ salah – inilah cara yang betul

Mari kita hadapi – beberapa nama jenama boleh menjadi rumit untuk diucapkan. Terdapat perdebatan yang hangat tentang banyak termasuk Nutella, IKEA dan Zara pada masa lalu, tetapi kini ada yang baru yang menyebabkan kekacauan.

Getty Images

Rupa-rupanya, ada kekeliruan dengan cara yang betul untuk mengatakan “Reese’s,” merujuk kepada permen kacang manis popular. Ia adalah isu butang panas yang hujah itu bahkan membuat jalan ke dalam musim terkini “Orange adalah Black Baru.”

Jadi, apakah perbahasan itu? Sesetengah orang berkeras untuk menyatakannya “Rees-EES” kerana ia akan bersuara dengan “CiCi’s” walaupun pada hakikatnya iklan-iklan itu selalu menyebutnya “Rees-IS” kerana ia bercerita dengan “kepingan.” (Walaupun ada di “Rees-EES “Sampingan seolah-olah melafaskan pelbagai gula-gula” Rees-EES Piec-EESE. “)

Perlu pengesahan? Berikut adalah iklan komersial yang menampilkan suara yang boleh didengar oleh produk:

Spoon University baru-baru ini menulis artikel mengenai sejarah gula-gula yang memberikan penjelasan yang baik tentang mengapa ia disebut dengan cara itu. Piala Reese’s Peanut Butter dinamakan sempena pengasasnya, Harry Burnett Reese, jadi bentuk nama terakhirnya. Ia akan menjadi sama seperti jika anda bercakap mengenai filem Reese Witherspoon: Anda akan berkata “filem Reese.”

Tetapi jika anda berada di Team “Rees-EES,” jangan terlalu hancur. Sisi yang terang adalah bahawa tidak kira apa yang anda sebut itu, ia masih akan dirasakan sama seperti lazat. (Tapi mari kita jelaskan: Anda masih salah.)

Loading...