8 trend makanan yang sihat untuk tahun 2017

Tahun ini membawa kita kegilaan donat, dengan penciptaan manis yang semakin meningkat untuk meninggikan tinggi dengan tambahan 14k emas, kepala flamingo dan gobs frosting galaksi. Dan kami melanda makanan pelangi, dari roti dan begel dongeng, ke burger yang kelihatan seperti psychedelic dan keju panggang. Saya dengan senang hati melaporkan bahawa tahun ini ia kelihatan seperti trend makanan akan beralih ke sisi yang gurih, dengan penekanan pada bumbu bukan gula. Mari kita lihat ke depan dan dapatkan sampel apa yang akan memecahkan besar di dunia makanan tahun ini dengan 8 trend makanan yang sihat untuk 2017.

Sorghum
Shutterstock

1. Sorghum adalah quinoa baru

Hanya apabila anda menguasai sebutan quinoa dan freekeh, disini datang sorgum, gandum kuno yang terdengar aneh. Kami telah memberitahu anda bahawa bijirin sedikit bijirin ini semakin popular kerana status gluten-bebas dan bukan GMO, dan firasat kita bahawa ia adalah perkara besar yang seterusnya disahkan oleh McCormick Rasa Ramalan, yang dibentangkan tahun ini oleh bekas Chef White House Sam Kass dan Dr. Wendy Bazilian. Sorghum boleh digunakan seperti mana-mana biji-bijian lain dan telah membuat jalan ke pelbagai bijirin, bar dan produk makanan ringan. McCormick membentangkannya dan dipasangkan dengan kayu manis dan halia dalam granola, dipasangkan dengan susu berasaskan tumbuhan, secara semulajadi.

BERKAITAN: Adakah sorghum quinoa baru? Memenuhi butiran super bergaya yang anda perlukan untuk mencuba

Daging versus burger tanpa daging: JAMU TODAY cuba untuk memberitahu perbezaannya

Dis.15.201601:12

2. Nangka dan lebih banyak protein berasaskan tumbuh-tumbuhan

2016 secara rasminya “Tahun Pulse” dan semua orang mula mengenali kacang, kacang buncis, kacang merah dan kacang kering. Sementara itu, Paleo Diet terus mengejar semua jenis snek ke hadapan daging. Tetapi millennials suka mempunyai yang terbaik dari kedua-dua dunia, jadi pada tahun yang akan datang harapkan untuk melihat makanan yang sangat gemuk dan mencicipi yang benar-benar diluluskan PETA.

Kami akan melihat lebih ramai tukang daging tanpa daging, seperti The Butcher Herbivorous di Minneapolis, Minnesota, yang menjual pelbagai daging pseudo yang mengagumkan, seperti chorizo, tulang rusuk Korea, ham dan meatloaf bercuti, yang kelihatan seperti masalah sebenar.

Soya dan kacang-kacangan membentuk banyak “daging” baru, tetapi buah nangka, yang besar (mereka boleh menimbang hingga 100 paun) buah pokok hijau yang berasal dari Asia Tenggara, adalah sayang baru dalam negara protein vegan. Cari nangka dalam hidangan BBQ, salad, taco dan bungkus pada tahun 2017. Buah nangka benar-benar perlu digabungkan dengan sos atau perapan untuk memberikan sebarang rasa. Teksturnya seperti seperti ayam atau babi yang ditarik, dan anda juga boleh mencari versi yang sedia ada di kedai runcit oleh syarikat-syarikat termasuk Upton’s Naturals and The Nangka Fruits.

Malah peminat burger yang dahsyat akan mempunyai pilihan bebas daging yang akhirnya dapat menenggelamkan gigi mereka. The Beyond Burger, yang berasaskan protein kacang, bebas gluten dan termasuk jus bit untuk rupa daging mentah, kini boleh didapati di pasaran Seluruh Makanan Seluruh di seluruh negara. HARI INI Penyunting makanan Alessandra Bulow rasanya tentang burger tanpa daging ini dan ia berwarna coklat sangat baik di dalam kuali dan mempunyai konsistensi yang memuaskan.

BERKAITAN: Daging vs burger tanpa daging: JAGAT HARI INI cuba menceritakan perbezaannya

Kemudian ada Burger Mustahil, yang dibuat dengan protein gandum bertekstur dan heme tumbuhan. Ia “berdarah” jus bit dan juga menyediakan pengalaman yang sangat seperti daging. Tidak mudah untuk mencari di kedai runcit lagi, tetapi ia tumbuh di restoran terkenal, seperti Jardiniere dan Cockscomb di San Francisco.

Dan jangan lupa trend tren daging lembu besar tahun lepas! Orang-orang yang mengasihi makanan ringan yang kenyal dan sedap sekarang boleh mendapatkannya dalam bentuk vegan dengan Lightlife’s Smart Jerky, yang dibuat dengan protein soya yang mengasingkan, mempunyai 9 gram protein setiap hidangan (seperti daging lembu jerky) dan cukup enak untuk bahkan janggut, -tetapkan set.

BERKAITAN: 21 resipi bebas gluten untuk dicuba

Kashi Quinoa Roasted Corn & Red Pepper Savory Bars,
Amazon

3. Bar snek yang gurih

Tahun lepas yogurt mengambil spin yang enak dengan rasa seperti kari dan jalapeño dan pada tahun 2017 sudah waktunya bar granola untuk mencelup ke wilayah ini. Ini sebahagiannya disebabkan populariti Diet Mediterranean, serta mendorong syarikat makanan untuk menurunkan kandungan gula produk mereka dengan menjangkakan label pemakanan baru, yang akan bermula pada bulan Januari.

Di FNCE, persidangan besar untuk para profesional pemakanan, saya melihat bar snek dari Kashi, Mediterra, dan GoMacro yang mempunyai konsistensi bar granola, tetapi ciri-ciri yang anda kenali dalam mangkuk salad atau di pinggan makan anda.

Kashi’s Quinoa, Jagung dan Panggang Red Lemon bar adalah kombo yang menyenangkan dari bahan-bahan yang gurih dengan manis semulajadi gandum, ditambah beberapa molase, yang menambah hanya 3 gram gula ke bar. Talian Thrive GoMacro menyimpan lebih banyak rasa manis (6 hingga 7 gram gula) di bar, dengan kombinasi termasuk Blueberries Lavender dan Ginger Lemon.

Mediterra pergi sepenuhnya ke sisi yang enak dengan perisa seperti Bell Peppers & Olives Green, Black Olives & Walnuts, dan Kale & Bread Pumpkin, yang hanya palates yang sangat matang dapat dihargai dengan hanya 1 hingga 2 gram gula per bar. Saya perlu mengakui bahawa anak-anak saya pada awalnya teruja dengan mereka, tetapi meninggalkan mereka selepas beberapa camilan. Kita akan lihat sama ada pengguna sebenarnya bersedia untuk meninggalkan gula di belakang ketika datang untuk menghidangkan makanan ringan.

Priobiotic dill pickle chips
Dengan Kebahagiaan Kultur Rumah Ladang

4. cip Probiotik, popcorn dan jus

Pengguna terus mencari cara semula jadi untuk mencapai kesihatan yang lebih baik, terutama berjuta-juta rakyat Amerika yang mengalami masalah pencernaan. Probiotik, bakteria hidup yang hidup di usus kita, membantu menjaga kesihatan kita. Sebagai tambahan kepada yogurt, kefir dan sauerkraut yang telah diambil sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kami melihat pilihan bebas tenusu lain muncul, termasuk cip tortilla baru yang dipanggil Kraut Krisps dari Farmhouse Culture, yang akan disediakan pada bulan Januari. Mereka menambah masa jagung ke sauerkraut mereka dan goreng ke dalam cip nipis dan lazat, tetapi sejak proses memasak membunuh bakteria baik di kraut, mereka menambah probiotik tambahan dalam perasa yang di atas kerepek. Crunch itu!

RELATED: Yogurt bukan hanya untuk sarapan pagi! 53 cara menggunakan bahan ajaib ini

Malah ada popcorn probiotik yang hanya memukul pasaran dari Niat Hidup. Ia datang dalam empat perisa dan menggabungkan bahan-bahan superfood seperti kunyit dan spirulina (lihat # 6), ditambah dua bilion CFU (unit membentuk koloni) budaya probiotik dalam setiap beg. Lihat – anda boleh menyaksikan menonton Westworld dan melakukan sesuatu yang sihat pada masa yang sama!

Tropicana baru mendapat permainan dengan jus probiotik yang dipanggil Tropicana Essentials Probiotics, yang menggabungkan jus buah dengan satu bilion budaya hidup dan aktif dari ketegangan yang dipanggil B. lactis HN019.

Dan jangan biarkan yogurt keluar dari gambar. Kami akan terus melihat momentum membina untuk susu keseluruhan dan yoghurt diberi makan. Dan syarikat-syarikat seperti The White Mustache dan Fresh Atlanta mengambil sisa whey dari pengeluaran yogurt mereka dan menjadikannya minuman probiotik.

Raspberry smoothie
Shutterstock

5. Smoothies untuk mendapatkan Zzzs anda

Sama ada kesan pilihan raya baru-baru ini, masalah kewangan atau kekurangan wang, rakyat Amerika berada dalam defisit tidur dan sedang mencari tiket semula jadi ke negara mimpi. Orang ramai gugup tentang apa yang akan berlaku pada tahun 2017 dan sedang memburu cara mencari keamanan – sekurang-kurangnya pada waktu malam.

BERKAITAN: Resipi Smoothie Cherry-Almond

Skoop yang sihat membuat campuran smoothie yang disebut Sleep Protein yang merangkumi ekstrak ceri tart dan magnesium, kedua-dua penambah tidur semula jadi. Dan Gaia Herbs mempromosikan “Susu Emas” mereka, kombinasi kunyit, tarikh, kapul buah, kacang vanila, lada hitam dan akar herba Ashwagandha, sebagai tonik tidur. Anda menggabungkan serbuk susu emas dengan susu panas atau susu bukan tenusu untuk menenangkan, penghujung hari sipper. Perhatikan lebih banyak ramuan yang menjanjikan untuk membawa anda ke alam mimpi.

BERKAITAN: Cara memasak dengan kunyit, akar pedas yang super sihat

Mengapa ia boleh menjadi masa untuk menambah rumpai laut kepada diet anda

Mei.17.201603:03

6. Sayuran rumpai laut dan laut

Oh kale, bagaimana kami menyayangimu. Tetapi tahun baru membawa cinta baru dan pada tahun 2017 kita akan menghancurkan keras pada hijau baru – rumpai laut. Bukan sahaja rumpai laut sangat rendah kalori, ia juga kaya dengan nutrien yang menyerap dari laut, termasuk kalsium dan besi. Rumpai laut juga merupakan cara untuk para koki membawa rasa umami yang kaya dengan hidangan, termasuk sup ramen di Momofuku di New York City, yang dibuat dengan kombu, pelbagai rumpai laut. Anda akan menemui kombu kering di kedai runcit di bahagian makanan Asia dan juga dalam talian.

Anda akan melihat rumput laut di banyak tempat yang berlainan tahun ini sebagai spirulina, alga biru-hijau, mengambil alih sebagai semulajadi untuk menjadikan makanan hijau. Saya hanya mencadangkan marshmallow mint hijau yang indah dari SmashMallow yang mendapat warna dari ekstrak spirulina. Menjelang 2021 menjangkakan M & Ms hijau anda akan berwarna dengan spirulina dan bukan pewarna makanan.

BERKAITAN: Bolehkah minyak alga menggantikan minyak zaitun anda? Inilah cara untuk menggunakannya

Peminat zoodles mungkin akan memeluk mi kelp, yang boleh dimakan mentah dan bebas gluten. Mie yang jelas ini hanya memerlukan bilas yang cepat sebelum makan dan boleh digunakan dalam banyak hidangan, termasuk salad, tumis goreng dan mangkuk (lihat lebih banyak di bawah). Sebagai tambahan kepada mineral yang disebutkan di atas, kelp juga mengandungi iodin, mineral penting untuk kesihatan tiroid.

Kebenaran hodoh mengenai buah-buahan dan sayur-sayuran yang ‘hodoh’

September.25.201502:29

7. “Sayap” sayur-sayuran dan buah-buahan

Setiap tahun tan makanan tertentu dibuang kerana pengguna tidak suka dengan cara mereka melihat. Seperti yang dilaporkan dalam Trend 11 Kesejahteraan Minda Badan Green To Watch Pada tahun 2017, chef, restaurateur dan jenama memulakan pergerakan pada 2016 untuk membawa kesedaran tentang berapa banyak makanan yang dibazirkan kerana ia tidak kelihatan “cantik”. Kami menjangkakan untuk mendengar lebih lanjut mengenai pergerakan ini pada 2017. Tinggal di TODAY Food untuk idea-idea hebat tentang bagaimana anda dapat mengurangkan sisa makanan dan bagaimana menggunakan makanan yang disebut “jelek” ini yang sememangnya cantik.

BERKAITAN: Adakah sayuran hodoh lebih lazat?

Gunakan your leftovers in a grain bowl.
Maya Visnyei

8. Mangkuk berkembang pesat!

Ia bermula dengan acai, tetapi sebagai pengguna melontarkan roti mereka dan memilih quinoa, mi soba dan beras perang sebagai asas mereka, kita akan melihat lebih banyak mangkuk sebagai makanan, bukan sahaja di Instagram, tetapi juga di restoran kasual cepat dan di lorong peti ais . Mangkuk yang baik, bungkus dalam banyak jenis makanan yang sihat (protein, bijirin, sayur-sayuran, buah-buahan, kacang-kacangan, biji-bijian, dan lain-lain), boleh dimakan pada waktu yang berbeza pada hari itu, dan sesuai untuk makan di meja.

BERKAITAN: Mengapa mangkuk beras adalah penyelesaian makan malam yang mesra, mesra bajet anda

Konsep mangkuk sarapan pagi yang sudah popular akan terus berkembang dan bergerak dari smoothie dan oatmeal mangkuk ke sajian yang enak, yang menampilkan ubi jalar, kacang garbanzo dan juga kambing darat. Ini mangkuk pagi yang gurih akan dibumbui dengan schort campuran rempah Timur Tengah, zesty campuran jintan, kapulaga, ketumbar, burung Thailand chiles dan banyak lagi.

Buat masa makan tengahari dan makan malam, anda akan melihat hidangan gandum dan sayur-sayuran di pusat panggung, Sweetgreen, dengan pos di DC, NYC, LA, Chicago, Boston dan kawasan Philadelphia memperkenalkan “mangkuk hangat” yang mereka gambarkan sebagai “makanan keselesaan yang sihat “dan terdiri daripada pelbagai jenis termasuk ubi jalar panggang, tauhu panggang, cendana portobello, kacang panjang panas dan nasi liar. Mungkin dalam beberapa bulan kita akan melihat mangkuk sorgum dengan rumpai laut ditambah ke menu.

Di sini untuk mengambil gigitan yang lazat dari Tahun Baru!

Frances Largeman-Roth, RD, adalah pakar pemakanan, penulis dan pengarang terlaris. Buku-bukunya termasuk Feed the Belly, Diet CarbLovers dan Makan dalam Warna. Ikuti @FrancesLRothRD

Loading...