7-bahan ramuan bayam lasagna: Resipi makan malam tanpa tekanan yang baru

Anda telah menggunakan periuk perlahan anda yang tidak terkira kali untuk cabai, sup dan stew, tetapi lasagna? Ia mungkin tidak kelihatan seperti pilihan yang jelas, tetapi hidangan Itali klasik ini sangat berjaya dan mudah dibuat di Crock-Pot anda.

Memasak pasta dalam periuk perlahan boleh menjadi rumit – anda boleh berakhir dengan mushy mi atau kekacauan kering. Tetapi resipi ini berfungsi hebat; mulailah dengan mi lasagna biasa yang tidak matang, yang akan memelihara bentuknya dengan baik, dan masak dengan kurang daripada 4 jam untuk mengelakkan terlalu banyak. Menambah sedikit air untuk marinara membantu mencegah sos kering, dan banyak bayam dan kemangi segar dipotong keju kaya. Plus, ia mudah (dan menyeronokkan) untuk dipasang juga.

Berkaitan: Craving lasagna? Gunakan cawan dan buatkan dalam microwave!

Walaupun lasagna anda memasak, anda mempunyai banyak masa untuk membuang salad atau hidangan sampingan, menetapkan meja dan juga membuat pencuci mulut. Dan sebaik sahaja kaserol siap, periuk perlahan anda akan menghangatkannya selama tempoh makan (penting untuk bantuan kedua yang tidak dapat dielakkan).

Slow-Cooker Spinach Lasagna
Dapatkan Resipi itu

Slow-Cooker Spinach Lasagna

Maggie Shi

Terkait: 5 lagi lasagnas yang boleh anda buat dalam periuk perlahan

Maggie Shi adalah seorang penulis dan editor yang tinggal di New York City. Dia telah menulis untuk RealSimple.com, iVillage, FoodNetwork.com dan Epicurious. Cari dia di Twitter dan Instagram @maggshi.