5 resipi Perancis yang hebat untuk merayakan ulang tahun Julia Child

Hari ini akan menjadi ulang tahun ke-105 Julia Child, dan tidak ada cara yang lebih baik untuk meraikan warisan koki selebriti asal daripada dengan menikmati beberapa makanan dan perisa yang menjadikannya legenda.

Julia Child
Chef dan penulis Julia Child menunjukkan tomato di dapur di rumahnya di Cambridge, Mass., 13 Ogos 1992. (AP Photo / Jon Chase)AP

Kanak-kanak paling terkenal kerana membawa penguasaan masakan Perancis kepada berjuta-juta rumah tangga Amerika, tetapi dia adalah sebahagian daripada banyak lagi – termasuk membentuk asas untuk program televisyen berkaitan makanan dan kebangkitan selebriti chef culture.

“Pengaruh Julia amat dirasai dalam perkembangan terkini koki dan restoran, ladang ke meja makan dan media makanan,” kata Todd Schulkin, pengarah eksekutif Yayasan Anak Julia untuk Gastronomi dan Seni Kuliner. dia bersungguh-sungguh menganjurkan sepanjang kerjayanya. “

Yayasan itu ditubuhkan oleh Anak sendiri pada tahun 1995, dan pusat misinya memberi pendidikan kepada orang-orang tentang pentingnya pemahaman di mana makanan berasal, apa yang membuat makanan yang baik, dan nilai memasak.

Terdapat banyak cara yang dapat meraikan Kanak-kanak hari ini – dan pada bila-bila masa anda duduk untuk makan – tetapi Schulkin berkata, “Tidak ada cara yang lebih baik untuk merayakan hari jadi daripada memasak pesta di rumah atau berkongsi makan dengan keluarga dan kawan-kawan di restoran kejiranan kegemaran anda. “

Merasa petualang? Cuba resipi ini dicipta oleh Anak sendiri, dengan ihsan asasnya. Resipi-resipi ini, dari “Menguasai Seni Memasak Perancis” oleh Anak, Louisette Bertholle, dan Simone Beck, pertama kali memulakan kerjaya pada tahun 1961 dan telah menjadi klasik makanan selesa untuk banyak tukang masak Amerika.

Julia Child's Chocolate Mousse
Dapatkan Resipi itu

Chocolate Mousse Julia Child

Julia Child

Pencinta coklat, bergembira! Mousse dekaden, yang dikenali sebagai “Fondant Au Chocolate,” menggunakan kuning telur untuk tekstur yang kaya dan sutra yang mustahil untuk ditentang.

Julia Child's Ratatouille Eggplant Casserole
Dapatkan Resipi itu

Julia Child Ratatouille Eggplant Casserole

Julia Child

Ratatouille bukan hanya nama tikus yang menarik. Ia adalah hidangan klasik Perancis yang dibuat dengan sayur-sayuran segar seperti terung, zucchini dan tomato yang berfungsi dengan baik pada musim panas atau musim sejuk kerana ia boleh dihidangkan panas atau sejuk.

Mencari lebih banyak cara untuk meraikan Julia hari ini? Resipi-resipi Perancis yang diilhamkan dari peti sejuk TODAY ini akan membawa anda ke dapurnya.

Quiche Lorraine with Hash Brown Crust
Dapatkan Resipi itu

Quiche Lorraine dengan Hash Brown Crust

Debbie Koenig

Hidangan telur dekaden ini sesuai untuk sarapan, makan tengahari, makan tengahari atau makan malam. Gabungan klasik ham dan keju melds sempurna dengan telur. Resipi ini dikemas kini menggunakan pangkalan hash browns sebagai kerak, tetapi anda juga boleh pergi ke laluan pastri tradisional, jika anda ingin.

6-Bahan Chocolate Ganache Soufflé Cake
Dapatkan Resipi itu

6-Coklat Chocolate Ganache Soufflé Cake

Sandra Holl

Coklat soufflé adalah pencuci mulut Perancis yang sempurna, dan ia tidak begitu rumit seperti yang kita bayangkan. Resipi ini adalah 6 bahan mudah, dan tidak melibatkan tepung, jadi ia mungkin menjadi pertimbangan untuk tetamu bebas gluten anda.

Coq au Vin
Dapatkan Resipi itu

Coq au Vin

Bill Telepan

Hidangan Perancis klasik, Coq au Vin adalah ayam perlahan dimasak dalam wain merah. Sangat beraroma dan lembut, hidangan ini sesuai untuk sebarang majlis makan malam istimewa.

“Orang yang suka makan selalu orang yang paling baik,” adalah salah satu daripada banyak ucapan Anak yang akan, seperti resepnya, hidup melalui zaman. Selamat ulang tahun, Julia Child, kami merindui awak. Dan, seperti yang dikatakannya pada akhir acara memasaknya, “Selamat menjamu selera!”

Adakah anda peminat masakan Perancis? Semak lebih banyak resipi yang lazat yang lazat.