5 petua untuk membuat sandwic yang sebenarnya lebih baik pada hari berikutnya

Pembungkus untuk berkelah? Bersantai di pantai? Atau hanya mempersiapkan sandwic untuk kerja atau sekolah? Fakta yang lazat bahawa banyak aktiviti musim panas dan kehidupan pada umumnya memerlukan pelan awal untuk apa yang akan anda makan, dan sandwic selalu kelihatan di menu-mereka mudah, mereka mudah alih, semula sempurna untuk pemakan ceria dan peminat sama. Tetapi ada beberapa cara untuk memastikan bahawa sandwic anda rasanya lebih baik daripada versi kalkun deli-run-of-the-mill.

Sandwic with pesto, chicken and mozzarella cheese
Sandwich dengan keju pesto, ayam dan mozzarellaShutterstock

Fikirkan tradisional banh tradisional, beg van pan Perancis, atau New Orleans muffaletta-semua sandwic yang menggunakan rasa pedas dan pelbagai bahan untuk membuat sesuatu yang lebih daripada jumlah bahagiannya. Ambil petua daripada sandwic klasik ini untuk hidangan yang sudah siap apabila anda berada.

Bagaimana untuk membina sandwic yang lebih baik

Oktober.16.201501:47

Roti itu:

Kunci untuk menjaga sandwic anda bersama-sama adalah dengan menggunakan roti yang berkerut di luar tetapi lembut di dalam, seperti baguette atau roll Portugis yang keras. Kek burger lembut dan gulung brioche akan terputus apabila anda sudah bersedia untuk memakan sandwic itu, tetapi roti yang lebih besar memegang.

Penyebaran:

Walaupun mayonis baik untuk sandwic sehari-hari, sandwic make-ahead memerlukan sedikit lagi oomph. Tapenade, pesto, aioli, atau vinaigrettes yang sangat berperisa rendam ke dalam roti untuk mengekalkan kelembapan sandwic dan mengedarkan kelezatan. Sebarkan dengan murah hati pada kedua-dua belah roti potong.

Daging perkara itu:

Sama ada anda meresap muffaletta atau membuat sandwic ciptaan anda sendiri, daging (dan keju) adalah penting. Lapisan akan dimampatkan sebagai sandwic duduk di dalam peti sejuk, jadi jangan berhemat pada irisan. Layer daging dan keju di atas penyebaran, memetik dua atau tiga jenis yang berbeza seperti mortadella, sopressata, sliced ​​prosciutto, tuna yang dikemas minyak yang dipancarkan, atau daging babi panggang yang dihiris untuk mendapatkan pelbagai citarasa.

Jangan lupa krisis:

Untuk menambah satu lagi lapisan rasa dan tekstur ke sandwic, pilihlah acar kegemaran atau dua. Iris Dill, giardiniera (acar Itali), kacang hijau jeruk, bit atau sayur-sayuran lain semuanya membawa zaitun, menyegarkan zing untuk setiap gigitan sandwic. Lapisnya di antara daging dan keju untuk memastikan air garam mereka membuat sandwic terlalu lembut.

Bungkuskan:

Untuk mengelak semua rasa dan menyimpan sandwic bersama-sama, bungkus sandwich dengan ketat dalam bungkus plastik sebelum disejukkan. Roti akan melembutkan sedikit dalam sekejap, tetapi bahagian luar berkerut akan menyimpan segala yang terkandung semasa anda bersedia untuk membuka dan makan.

Moden Muffaletta Sandwich
Dapatkan Resipi itu

Sandwich Muffaletta moden

Casey Barber