Wanita Florida mempunyai kecoa hidup dikeluarkan dari telinganya: ‘Saya merasakan ia membelasah’

Pemikiran untuk merangkak bug di telinga anda adalah mimpi buruk bagi banyak orang, tetapi untuk Katie Holley dari Melbourne, Florida, mimpi ngeri itu baru-baru ini menjadi kenyataan.

Minggu ini, Holley menulis sebuah esei yang mengasyikkan untuk Self.com tentang bangun pada suatu malam pada April yang merasakan “pergerakan pelik” di telinganya, seolah-olah ada sesuatu yang meleleh di dalamnya. Dia bergegas ke bilik mandi untuk mengepam kapas dan perlahan-lahan menyapu di dalam telinganya. Pada swab itu dia melihat dua “garis hitam kurus” yang kelihatan seperti banyak kaki seperti kaki roach.

“Saya mula hiperenten,” kata Holley HARI INI. Suaminya, Jordan, tidak lama lagi terjaga, mengintip ke dalam telinganya dengan lampu suluh iPhonenya. Dalam seketika, Jordan dengan tenang mengumumkan dia dapat melihat hujung belakang palmetto bug, sejenis lipas yang biasa kepada siapa saja yang tinggal di Sunshine State dan lain-lain iklim yang panas dan lembap.

Katie Holley had to have a palmetto bug removed from her ear.
Katie Holley terpaksa mempunyai bug palmetto, sejenis lipas, dikeluarkan dari telinganya.Katie Holley

Sebagai Holley masuk ke dalam mod “meltdown”, Jordan, seorang perkusi dengan tangan yang mantap, menekan pinset perlahan di telinganya untuk cuba merebut roach. “Saya agak terkejut kerana roach itu berkeringat,” kata Holley. “Saya tidak mahu mengatakan ia menyakitkan, tetapi ia sangat tidak selesa dan pelik dan juga tidak psikologi.”

Jordan mengeluarkan satu daripada kaki roach itu, kemudian yang lain, sebelum pasangan itu memutuskan bahawa mereka lebih baik memandu ke ER hospital berdekatan. Dalam perjalanannya, Holley merasakan pepijat itu menggelikan dengan marah. “Saya boleh merasakan tangannya atau apa sahaja, dan mungkin antena bergerak, saya boleh mendengarnya juga,” katanya.

Ia mengatakan pada kotak: Jangan sekali-kali menggunakan petua Q di telinga anda

Januari.11.201601:14

Di dalam bilik menunggu, dia memaksa dirinya untuk berfikir secara rasional.

“Saya menangis, saya benar-benar mengalami trauma, tetapi saya masih pandai mengetahui, ‘OK, ini menjijikkan tetapi saya tidak berada dalam keadaan hidup atau mati, mereka tidak menggigit. telur di telingaku Ini tidak akan menyentuh otak saya Itu bukan bagaimana telinga telinga berfungsi! ‘”dia teringat.

Apabila dia akhirnya melihat seorang doktor, dia menggunakan Lidocaine, anestetik tempatan, ke telinganya untuk mati rasa – dan untuk membunuh roach.

Katie Holley woke up with a cockroach stuck in her ear
Holley cuba menenangkan diri di ER selepas doktor mengalihkan apa yang mereka fikir adalah bug keseluruhan.Kesopanan Katie Holley

“Dia menuangkannya ke dalam dan selama kira-kira dua minit, saya merasakan (roach) yang menjijikkan, yang menjijikkan,” katanya. “Kemudian dia mengeluarkannya dalam tiga keping kecil dan memberitahu saya bahawa itu. Dia seperti, ‘Kami mendapat semuanya!’ “

Malangnya, bantuan Holley tidak bertahan lama.

“Saya benar-benar boleh mendengar bunyi kaki yang diseret ke saluran telinga saya dan merasakan kerumitan itu”

Sembilan hari kemudian, di pejabat doktornya sendiri, Holley mendedahkan dia masih mengalami “berat” di telinganya serta kesakitan sisa. Pemeriksaan telinganya mendedahkan sesuatu yang masih gelap di dalamnya. “Begitu saya mula menangis lagi,” kata Holley, ketawa.

Setelah menghirup telinga Holley, doktor mula mengeluarkan bahagian roach tambahan – enam keping semuanya. Melihat lebih banyak lagi, dia mengatur untuk Holley melawat pakar telinga, hidung dan tekak pada petang itu.

Katie Holley woke up with a cockroach stuck in her ear
Kesukaran itu belum berakhir: Doktor Holley mengeluarkan enam lagi potongan sembilan hari selepas lawatan ER beliau.Kesopanan Katie Holley

ENT pergi bekerja dengan segera. “Dia meraih gunting melengkung yang gila … dan dia meletakkan saya di sebelah saya dan … dan dia mengeluarkan kepala dan badan atas dan antena dua inci, semuanya dalam satu bahagian,” katanya. “Dan itu sahaja.”

Malangnya, tanpa Lidocaine yang kedua kali, Holley dapat merasakan – dan mendengar – semua yang dilakukan oleh doktor, yang dia katakan adalah bahagian yang paling trauma terhadap pengalamannya.

Katie Holley woke up with a cockroach stuck in her ear
Kepala bug akhirnya dikeluarkan oleh doktor telinga, hidung dan tekak.Kesopanan Katie Holley

“Saya benar-benar boleh mendengar bunyi kaki yang diseret ke telinga telinga saya dan merasakan kekurangannya,” kata Holley. “Ini menjijikkan. Ia dahsyat! “

Tetapi ENT juga berkongsi beberapa maklumat yang membuatkannya berasa kurang bersendirian: Bukan semua yang jarang berlaku untuk bug untuk merangkak ke telinganya. Malah, dia mengeluarkan satu dari telinga pesakit yang lain pada awal hari itu.

“Ia tidak membuatkan saya berasa lebih baik,”kata Holley, yang kini tidur dengan bola kapas yang disumbat di kedua telinga,” tetapi saya suka, ‘Baiklah, saya bukan satu-satunya orang yang pernah terjadi. Sekurang-kurangnya ada orang lain di luar sana. ‘”