Stephen Colbert membuka perjuangan kebimbangan: ‘Saya mengalami kerosakan saraf’

Stephen Colbert membuka perjuangannya dengan kegelisahan – dan bagaimana persembahan untuk penonton telah membantu dia untuk mengatasinya.

Dalam wawancara baru dengan majalah Rolling Stone, tuan rumah “Late Show with Stephen Colbert”, 54, mendedahkan dia mengalami kerosakan saraf tidak lama selepas menikahi isterinya, Evelyn, pada tahun 1993.

MoMA Film Benefit Presented By CHANEL, A Tribute To Tom Hanks - Arrivals
Colbert berkata, persembahan untuk orang lain telah membantu beliau menangani kecemasannya.Nicholas Hunt / WireImage

“Saya mengalami kerosakan saraf selepas saya berkahwin – sejenis serangan panik,” katanya. “Isteri saya akan pergi bekerja dan dia akan pulang ke rumah – kerana saya bekerja pada waktu malam – dan saya akan berjalan di sekitar sofa dan dia seperti, ‘Bagaimana hari anda?’ Dan saya akan berkata, ‘Anda melihatnya.’ Cuma lingkaran yang ketat di sekitar sofa. “

Stephen Colbert membuka perjuangannya dengan kegelisahan di Rolling Stone

Ogos.30.201800:48

Pemenang sembilan kali Emmy berkata kecemasannya sangat buruk, dia “perlu diberi ubat.”

“Xanax hanya cantik, awak tahu, seketika, dan kemudian saya menyedari bahawa gear masih merokok, saya tidak dapat mendengarnya lagi, tetapi saya dapat merasakannya, saya dapat merasakan kotak gear pemanasan dan asap mencurah keluar daripada saya, tetapi saya tidak lagi berjalan di sofa, “katanya, sambil menambah bahawa dia mengambil ubat itu hanya sembilan hari.

Colbert teringat betapa emosinya baginya ketika rakan komedinya, Paul Dinello dan Amy Sedaris – dengan siapa dia kemudiannya akan menghasilkan klasik kultus Komedi Central “Strangers With Candy” – berpindah dari Chicago ke New York.

“Saya ditinggalkan di atas pentas dengan menunjukkan bahawa kami telah mencipta bersama-sama, saya telah melakukan satu tahun rancangan itu dan saya berada dalam panik yang pelik bahawa saya tidak akan membuat sesuatu yang baru lagi,” katanya..

Dengan perlahan, Colbert mula menyedari kebimbangannya memudar sementara dia sedang bermain di atas pentas.

“Saya akan pergi ke pameran itu, dan saya akan meraih bola di atas belakang sofa dan saya akan menunggu untuk mendengar barisan cue saya, maka saya akan bersembunyi dan pergi ke atas pentas dan saya akan berasa sihat. Masa: Seperti, ‘Oh, anda rasa baik bila anda berada di sini.’ Dan apabila saya berada di luar pentas, saya akan meremehkan bola lagi. Tiada siapa yang pernah bertanya kepada saya apa yang salah! ” dia teringat, ketawa. “Ia berterusan selama berbulan-bulan.”

Tidak lama kemudian, Colbert sedang berlatih persembahan baru, terkejut melihat kebimbangannya hilang sama sekali: “Dan kemudian saya pergi, ‘Oh, Tuhan saya, saya tidak dapat berhenti melakukan persembahan.'”

Hari-hari ini, Colbert tahu membuat orang lain ketawa sangat penting untuk kesejahteraannya.

“Mencipta sesuatu adalah yang membantu saya daripada berputar seperti roda gigi yang tidak berwibawa,” kata Colbert. “Dan saya tidak berhenti sejak itu.”

Jimmy Fallon, Stephen Colbert, Conan O’Brien bekerjasama untuk monolog yang bertindak balas kepada Trump

Jun.27.201801:06