Shannen Doherty kekal dalam pengampunan selepas mendapat keputusan dari ujian tumor

Shannen Doherty telah menjelaskan bahawa dia masih dalam pengampunan daripada kanser payudara walaupun mendapat keputusan ujian kembali dengan bacaan yang tinggi untuk penanda tumor.

Pelakon berusia 47 tahun, yang mengumumkan pada April 2017 bahawa dia berada dalam pengampunan selepas melancarkan kanser payudara selama hampir dua tahun, disiarkan di Instagram bahawa dia tetap dalam pengampunan selepas memadamkan jawatan dari hari sebelumnya tentang kebimbangannya terhadap penanda tumor ujian.

“Saya bercakap dengan doktor saya pagi ini dan imbasan PET saya semua jelas, jadi saya masih dalam pengampunan,” katanya.

“Pada masa akan datang saya akan lebih bertanggungjawab dan melakukan penyelidikan yang lebih banyak. Saya tidak tahu banyak tentang penanda tumor pada masa yang saya hantar semalam.”

Doherty bercakap tentang tidak betul mentafsirkan hasil ujian penanda tumor pada mulanya.

“Ujian yang ditinggikan adalah sesuatu yang tidak khusus untuk kanser saya,” katanya. “Ini adalah salah satu yang cenderung sedikit tidak menentu kerana ia boleh dipengaruhi oleh pelbagai perkara.”

Gambar: Shannen Doherty
Doherty berkata dia “mengambil saham” kerana dia terus dipantau untuk kanser berulang. Getty Images

Dia menyiapkan jawatannya dengan menambah #cancerslayer.

Beberapa jam sebelum itu, Doherty menyiarkan gambar dirinya yang memberikan tanda ibu jari dua kali ganda di sebelah ibunya, yang sedang bersiap untuk mengimbas ketumpatan tulang.

“Pergi ke doktor hari ini untuk ujian penanda tumor dan imbasan kepadatan tulang,” tulisnya. “Ya, itulah ibu saya … Saya fikir mengapa tidak, dia mendapat ujian tulang juga.”

Doherty, yang didiagnosis dengan kanser payudara pada tahun 2015, dan berkata ujian susulan masih menimbulkan kebimbangan.

“Reoccurrences berlaku. Dan saya tidak dapat membayangkan bagaimana perasaannya untuk mengalahkan kanser hanya untuk memulangkannya semula, “katanya.” Buat masa ini, saya tetap positif, kekal sihat dan melakukan apa yang saya dapat untuk membantu mempromosikan penyelidikan supaya kanser dapat dipukul sekali dan untuk semua.”

Shannen Doherty mengumumkan kanser payudara dalam pengampunan: ‘Saya diberkati’

Apr.29.201700:33

Pada bulan Januari, Doherty mengucapkan terima kasih atas keupayaan untuk bekerja semula, menyiarkan gambar sambil bekerja pada set reboot televisyen “Heathers,” filem kultus 1988 di mana dia membintangi.