‘Shadow’ dari bekasnya sendiri: Bertemu dengan lelaki yang kehilangan 550 pon

Perlu inspirasi untuk meletakkan garpu dan mula bergerak? Pertimbangkan kisah luar biasa Justin Willoughby, yang menjatuhkan hampir 600 paun selama sedekad melalui penentuan semata tanpa bantuan dadah atau pembedahan berat badan.

Bertemu dengan lelaki yang kehilangan 550 paun

20.20.201402:45

Sebagai remaja, Willoughby mengalami tekanan dan kecemasan teruk dan beralih kepada makanan untuk keselesaan. Dia terus makan dan berasa kecanduan makanan. Berat beliau naik ke £ 799 yang menakutkan ketika dia hanya 16, dan Willoughby 5 kaki 8 inci takut untuk hidupnya.

“Terdapat banyak emosi yang berlaku di kepala saya: takut, kebimbangan, saya akan hidup atau saya akan mati?” Willoughby, kini berusia 27 tahun, memberitahu Savannah Guthrie pada hari Jumaat. “Jadi semua perkara itu hanya bergegas ke arah saya.”

Dokternya tidak tahu apa yang perlu dilakukan. “Tangan mereka berada di udara,” kata Willoughby.

“Maksud saya, apa yang kamu buat?” Katanya. “Anda mempunyai pemain berusia 16 tahun yang beratnya 799 paun.”

Dia bergantung pada imannya, dan memulakan latihan pertama, satu langkah pertama yang menyakitkan.

“Saya mempunyai kepercayaan kepada Tuhan,” katanya. “Itu adalah bahagian penting.”

Justin Willoughby
“Terdapat banyak emosi yang berlaku di kepala saya: ketakutan, kebimbangan, saya akan hidup atau saya akan mati?” Kata Justin Willoughby, 27.Hari ini

Dia mula makan makanan yang lebih kecil dan membuat pilihan makanan yang lebih sihat. Dia mula bersenam, walaupun ia tidak mudah.

“Latihan pertama saya hanya berdiri dan duduk kembali,” kata Willoughby. “Itu sangat menyakitkan. Punggung saya mula mencederakan, kaki saya mula mencederakan. Itulah latihan untuk saya. “

WATCH: Bagaimana orang-orang ini kehilangan lebih dari £ 294

Tetapi sudah cukup untuk memastikan dia pergi, dan dia mengambil satu moto Satu Langkah.

Dia terus bersenam, dan kini bekerja kira-kira 90 minit sehari, akhirnya mencapai berat badan sebanyak 207, menurut Huffington Post. Melalui angkat berat dan jisim otot yang meningkat, dia kini mempunyai berat 235.

Justin Willoughby
Willoughby kini berfungsi selama 90 minit sehari.Hari ini

Guthrie mengucapkan tahniah kepadanya atas badan barunya. “Ini menakjubkan,” katanya. “Anda bayang-bayang diri sendiri.”

Willoughby, yang menjalani pembedahan pengurangan kulit selepas kehilangan berat badannya, berharap dapat memberi inspirasi kepada orang lain untuk menurunkan berat badan dan menjadi sesuai, dan merupakan penceramah motivasi, pengarang dan pelatih peribadi, menurut halaman Facebooknya.

Ia dunia jauh dari hidupnya sebagai seorang lelaki, ketika ia beralih kepada makanan untuk mengendalikan emosinya.

“Saya sentiasa sedikit lebih besar, lebih besar daripada rakan sekelas saya,” katanya pada HARI INI. “Saya mula kecanduan makanan. Saya suka makanan. Jika saya boleh berbuat apa-apa, saya akan berkahwin dengan makanan. Saya sangat menyukainya. Saya mula ketagih dan saya banyak pergi. “

WATCH: Ibu kehilangan lebih daripada 158 pound dalam 15 bulan

Lisa A. Flam adalah wartawan berita dan gaya hidup di New York. Ikuti dia di Twitter.

Loading...