Saya tidak boleh tahan teman lelaki saya, tetapi saya tidak mahu pergi

Perlukan jawapan yang cepat kepada a dilema hubungan? Pakar hubungan Dr. Gilda Carle memotong bulu dengan nasihat hubungannya dalam siri “terapi 30-terapi” TODAY.com.

Q: Saya dan teman lelaki jarak jauh saya berpecah empat bulan lalu. Kami bertarikh selama setahun dan sangat gembira. Dia mengakhiri hubungan dengan alasan bahawa saya terlalu terlampir dan tidak dapat melihatnya sepanjang masa. Jadi dia mengakhirinya bukannya lebih serius. Walau bagaimanapun, dia segera memulakan dating seorang gadis baru, dan mereka masih bersama. Saya masih sangat suka dengannya. Saya telah beberapa tarikh untuk mencuba dan mengalahkannya. Ia semakin baik, tetapi saya masih menangis banyak. Bagaimana saya bergerak? Adakah salah bahawa saya berpegang pada tanggapan bahawa dia masih mempunyai perasaan untuk saya, dan gadis ini hanya pulih? -Hanging On

Hanging yang dihormati,

Perhubungan jarak jauh adalah sukar; anda perlu sentiasa membuat peruntukan perjalanan, dan jika ia serius, mempunyai tarikh akhir yang pasti bagi seseorang untuk bergerak. Sesetengah orang yang menentang kedekatan dengan sengaja memilih LDR. Tetapi kerana kita menarik siapa kita, gadis, mempersoalkan perlawanan anda sendiri untuk meniru.

Q: Saya telah berkahwin dengan lelaki selama hampir lima tahun, dan saya telah menjadi kritikal terhadap beberapa kebiasaannya. Malah, saya tidak dapat mencari apa-apa yang baik untuk mengatakan tentang dia lagi. Kaki-Nya berbau, dia bising mengunyah makanannya dengan mulutnya terbuka, dan dengkurannya membuatkan saya sepanjang malam. Saya tidak mahu menghabiskan masa peribadi dengannya. Tetapi jika saya meninggalkannya, saya akan terlepas keseronokan yang kita miliki ketika kita sedang dalam perjalanan atau ketika kita keluar. Kami menikmati begitu banyak perkara yang sama.

Saya kemurungan, jadi saya tahu ini semua saya. Dia seorang sarjana muda yang disahkan yang tidak akan berubah, dan kami mungkin bukan gabungan yang baik, tetapi kami telah berkawan selama 20 tahun sebelum berkencan. Kadang-kadang kita pergi seminggu tanpa sebarang kenalan, jadi saya pasti kita boleh bertahan secara berasingan. Bagaimanakah saya dapat mengatasi ini? -Betwixt dan Antara

Dear B dan B,

Apabila anda bertanya, “Bagaimanakah saya dapat mengatasi ini ?,” apakah “ini” yang anda rujuk? Adakah anda mahu mendapatkannya? hubungan, ini lelaki, ini persahabatan, atau menghukum anda kritikan?

Saya ragu-ragu jika anda ingin teman lelaki lebih baik jika dia kurang slobby atau ceroboh. Mengaku “itu semua saya,” adakah anda fikir anda boleh bertolak ansur sesiapa sahaja kebersihan diri? Anda menikmati menghabiskan masa dengannya dalam aktiviti, tetapi anda tidak suka keintiman. Saya Gilda-Grammenjelaskan, “Seks sering menjadi mangsa kecacatan cinta pertama.” Jadi, jika dia bersetuju, bepergian bersama dan kembali ke jalan ketika anda berteman.

Ia penipuan untuk meneruskan perbualan ini. Lima tahun yang intim bersama mandat anda menggunakan kebersihan diri anda sendiri untuk datang dengan kebenaran.

Mahu Dr. Gilda menjawab soalan hubungan anda? Tekan di sini untuk menghantar mereka masuk!

Dr. Gilda Carle adalah pakar hubungan dengan bintang-bintang. Beliau adalah profesor emerita, telah menulis 15 buah buku, dan yang terbaru adalah “Jangan Bet atas Pangeran!” – Edisi Kedua. Beliau menyediakan nasihat dan bimbingan melalui Skype, e-mel dan telefon.