Reporter mengkritik pengkritik yang memanggil berat badannya: Pekerjaan saya ‘tidak memakai baju renang’

Seorang wartawan televisyen Chicago yang terkejut dengan surat penonton yang memanggil berat badan berlebihan dan “bentuk yang sangat ketara” menerima pujian untuk pergi ke depan dengan nota.

Marcella Raymond, 50, telah bekerja di WGN News selama 18 tahun. Penulis tanpa nama pada awalnya memuji kemahirannya, tetapi kemudian memberi amaran kepadanya bahawa “permainan berita TV adalah perniagaan orang muda” dan “kelebihan berat badan membuat orang kelihatan lebih tua dari yang sebenarnya … terutama dengan muka.”

Mengambil berat menunjukkan wartawan “tidak dapat mendisiplin dirinya dalam medium visual” dan dia boleh “menjadikannya lebih sukar” pada dirinya sendiri untuk menjaga pekerjaannya, orang itu menulis.

Raymond menerima surat yang tidak ditandatangani dalam mel tersebut, jadi tidak ada cara untuk bertindak balas kepada penulis di media sosial atau melalui e-mel. Selepas menunjukkan rakan-rakannya, dia memutuskan untuk menyiarkannya di halaman Facebooknya.

“Maksudnya,” Raymond memberitahu rakan-rakannya dalam wawancara di WGN-TV.

“Saya melihat diri saya di TV dan saya pergi, anda tahu apa, ya, saya perlu mengurangkan berat badan. Saya pengkritik saya yang paling teruk, jadi saya tahu saya perlu dan saya akan melakukannya pada akhirnya, tetapi saya tidak perlu orang lain memberitahu saya itu dan menunjukkan kelemahan saya. “

Berkaitan: Penghidang TV mengandung bertindak balas terhadap udara untuk membenci mel pada pakaian bersalin, ‘badan kasar’

Raymond, yang berukuran 10, menyatakan dia tidak akan kelihatan seperti dia ketika berusia 23 tahun dan enggan menghabiskan masa hidupnya tentang beratnya.

Dia mengkritik penulis tanpa nama – yang Raymond mengesyaki adalah seorang wanita – kerana “pengecut” dan menulis surat di bawah nama “bimbang” sambil juga menyatakan dia akan kehilangan pekerjaan kerana berat badannya.

Tiada seorang pun di stesen pernah memberitahu dia untuk menurunkan berat badan, tambahnya, sambil menyatakan bahawa wartawan tidak perlu bersaing dengan model.

View this post on Instagram

Water and smoke everywhere

A post shared by Marcella Raymond (@marcellaraymondwgn9) on

“Kerja utama kami bukan untuk memakai baju renang atau kelihatan seperti seorang ratu kecantikan. Tugas utama kami adalah menyampaikan berita dengan sebaik mungkin, “kata Raymond dalam temu bual dengan WGN Radio. “Ia bukan tentang menjadi gadis tercantik di TV.”

Dia telah terkejut dengan sokongan padu, dengan beratus-ratus ulasan yang tersisa di laman Facebooknya sendiri, ditambah ratusan lagi di halaman stesen.

Ikuti A. Pawlowski di Instagram dan Twitter.