Pelajar sekolah rendah menetapkan rekod dalam negara dalam masa 90 minit

Ia mengambil masa hanya 90 minit untuk Kyleigh Bass untuk melakukan 2,110 tempat duduk dan memecahkan rekod kebangsaan. Oh, dan adakah kita menyebut, dia hanya berumur 10 tahun?

Gadis does 2,110 situps
Bass meraikan kejayaannya.PT

Pelajar sekolah rendah telah menjadi pesaing di peringkat – pada bulan November, dia menyelesaikan 800 tempat duduk dan memperoleh tempat di papan pendahulu sekolahnya di Fox Hill Elementary di Kansas City, MO.

Jabatan kecergasan jasmani sekolah beroperasi menggunakan alat yang disediakan oleh Project Fit America, organisasi bukan keuntungan, yang menggunakan latihan untuk mengajar kepimpinan, kesukanan dan pembangunan karakter.

Walau bagaimanapun, Bass mempunyai perancangan yang lebih besar dalam fikiran: bukan sahaja melepasi terbaiknya tetapi juga untuk memecahkan rekod kebangsaan, yang kukuh di 2,001 tempat duduk.

Walaupun ia menjadi satu kejayaan besar untuk Bass, dia bertekad untuk berjaya.

“Saya mahu memecahkan rekod ini kerana saya seorang yang sangat berdaya saing dan saya suka berada di puncak,” Bass memberitahu HARI INI.

BERKAITAN: ‘Anda betul-betul di mana anda perlu’: 8 cara untuk mengambil persaingan daripada yoga

Oleh itu, guru pendidikan jasmaninya, Bill Lentz menggalakkan Bass melatih melewati musim sejuk, dan menikam rekod pada musim bunga.

Dan yang dia lakukan – Bass terlatih tiga hari seminggu selama enam bulan dengan menghadiri amalan gimnastik. Dia memberi tumpuan kepada mengukuhkan otot utamanya, di bawah arahan jurulatihnya, yang dikatakannya ketat.

Apabila tiba masanya untuk bersaing, dia lebih bersedia. Pada 7 Mei, ibu Michel, Michelle, memberitahu dia tidak perlu bimbang untuk mengira jumlah tempat duduk, dan mendapat kedudukan untuk menahan kakinya.

Ia adalah kekuatan ibunya yang menginspirasi Bass sebelum, semasa dan selepas pertandingannya. Hanya beberapa minggu sebelum itu, dia menyaksikan ibunya menyeberangi garisan penamat maraton separuh pertamanya.

“Ibu saya bersorak, saya fikir, jika dia boleh meneruskan perlumbaan, saya boleh meneruskannya, jika dia boleh terus berlari dalam keadaan sejuk, saya boleh melakukannya,” katanya..

BERKAITAN: Pergi, sayang, pergi! Ayah bertolak kereta memenangi setengah maraton dan memecahkan rekod dunia

Terdapat banyak masa, bagaimanapun, yang tidak mudah.

“Jika dia berhenti walaupun beberapa saat, ia akan berakhir,” kata Lentz.

Walaupun dia berkata sakit perutnya sangat teruk, Bass tidak mungkin lebih bahagia untuk bukan sahaja mengalahkan rekod itu, tetapi untuk melakukannya dengan 109 tempat duduk.

“Saya mempunyai senyuman yang sangat besar di wajah saya, saya sangat teruja kerana ia adalah sesuatu yang saya sedang latihan, dan saya sangat teruja.”

Lentz, yang telah mengajar selama 23 tahun, terus menerus diilhamkan oleh pelajarnya.

BERKAITAN: #StartTODAY: 9 cara untuk mengajar anak-anak mengenai pemakanan, kecergasan, wang, organisasi

“Kanak-kanak seperti Kyleigh – itulah sebabnya mengajar pendidikan jasmani adalah pekerjaan yang paling besar di dunia, mereka bekerja keras, menetapkan matlamat dan hanya menontonnya pada hari itu – tidak ada cara untuk anda tidak terinspirasi oleh itu. sama ada berhenti atau teruskan, dan ini adalah ‘teruskan’ kanak-kanak di sini. “

Buat masa ini, Bass memberi tumpuan kepada pemulihan, dan tetap bersemangat untuk kembali ke gimnastik.

Kajian: Satu minit latihan sengit yang bermanfaat sebagai 45 orang yang sederhana

Apr.28.201601:14