Pegang mesyuarat perkahwinan: 3 perkara yang dilakukan oleh pakar ini untuk perkahwinan yang bahagia

Sekeliling Adam Grant dan isterinya Allison Sweet Grant menetap dengan anak-anak, pasangan itu menyedari perkembangan dalam perkahwinan mereka: Ia tiba-tiba seolah-olah berasaskan senarai tugasan.

“Rasanya seperti mudah untuk perkahwinan memusatkan tugas-tugas yang bertentangan dengan hubungan dan aktiviti yang menyeronokkan,” Grant, profesor psikologi di Wharton School of Business di University of Pennsylvania, memberitahu HARI INI. “Allison akan mempunyai semua perkara yang dia mahu saya lakukan dan ada semua perkara yang saya mahu dia lakukan.”

Kebenaran Ibu: Kebenaran tentang perkahwinan dengan anak-anak

Jun.07.201802:03

Ia tidak kelihatan seperti senarai tugasan adalah cara terbaik untuk ikatan, jadi Grant dan Allison memutuskan untuk mencuba beberapa idea kreatif dari psikologi. Ianya berhasil.

Di sini, Grant berkongsi dengan HARI INI apa yang dia dan Allison telah belajar untuk memastikan perkahwinan mereka bahagia.

1. Mempunyai mesyuarat perkahwinan.

Setiap pengurus yang baik bertemu dengan kakitangan mereka setiap minggu. Kami tahu bahawa ini adalah penting untuk menguruskan hubungan kerja, jadi mengapa kami tidak melakukan ini di rumah dengan hubungan yang lebih penting?

Pada satu ketika, kami berkata, mari kita mencari masa yang tetap di mana kita boleh melalui semua perkara ini. Kadang-kadang, mesyuarat adalah lima atau 10 minit. Kadang-kadang kita ada lebih banyak lagi dan mereka bertahan lebih lama. Kami menyediakan kemas kini mengenai apa yang perlu dilakukan dan memberi maklum balas setiap satunya.

Apabila kita bercakap tentang tugas-tugas ini, saya akan terlepas dari pandangan bahawa penting untuknya. Namun, apabila kita duduk untuk mesyuarat mingguan dan dia meneruskan senarai perkara yang perlu dilakukan, ia menjadikan mereka lebih penting kepada saya.

Kali pertama kita melakukan salah satu daripada pertemuan-pertemuan itu minggu itu lebih menyeronokkan. Kami berdua rasa seperti kami saling bergolak, tetapi juga mendapat barangan yang perlu dilakukan.

Rakan seumur hidup memenuhi perjanjian perkahwinan dengan mengikat simpulan: ‘Apa yang boleh saya katakan? Saya sayang dia’

Jun.06.201801:28

2. Tanya soalan dan bukannya cuba menukar pasangan anda.

Terdapat semua perkara yang anda cuba meyakinkan pasangan anda untuk melakukan yang anda fikir adalah baik untuk mereka. Saya terlambat untuk segala-galanya sepanjang masa, seperti terlambat, dan setiap orang yang tahu saya menjangka saya akan terlambat 10 minit.

Pada mulanya, Allison cuba menerangkan mengapa ia mengganggunya ketika saya terlambat.

Kami pergi melalui semua ini dan sebagainya dan saya sudah membenarkan kelakuan saya dan dia fikir ia adalah satu alasan.

Setiap orang berfikir, “Saya betul.”

Dia akan mula bertanya kepada saya “Adakah anda akan terlambat hari ini?”

Saya mula merasa rasa bersalah ini. Saya tahu penting untuk dia berada pada masa yang tepat. Saya tidak merasakan dia cuba meyakinkan saya. Dia bertanya kepada saya soalan mudah dan … Saya benar-benar termotivasi untuk mengatakan, “Tidak, hari ini saya tidak akan terlambat.”

Fikirkan tentang tingkah laku yang anda mahu mereka lakukan dan tanyakan soalan, “Adakah anda merancang? Adakah anda akan?”

Sekiranya anda menubuhkan soalan dengan baik, anda akan mendapat lebih banyak jawapan yang anda harapkan.

3. Mempunyai perbualan tentang perbualan.

Semua orang tahu bahawa salah satu cara penting untuk memperbaiki perkahwinan anda adalah menjadi pendengar yang lebih baik.

Allison dan saya merindui peluang untuk menjadi pendengar yang lebih baik dalam semua perbualan tentang saya sedang tepat kerana kami tidak menjelaskan matlamat.

Anda boleh membantu pasangan anda menjadi pendengar yang lebih baik dan salah satu cara untuk melakukannya adalah untuk mempunyai perbualan tentang perbualan. Sekiranya kita benar-benar memahami perspektif masing-masing maka kita harus dapat mendapatkan halaman yang sama.

Jawapannya telah dipelbagaikan dan diedit untuk kejelasan.