Mila Kunis, ‘Black Swan’ dan bagaimana diet yang melampau menyerang tubuh anda

Kehilangan berat badan seperti bintang mungkin kelihatan seperti impian menjadi kenyataan. Dengan pelatih peribadi, tukang masak peribadi, pakar diet peribadi dan pembantu peribadi di sebelah anda, yang tidak dapat menumpahkan £ 20 dalam beberapa minggu yang singkat?

Tetapi satu temu bual baru dengan pelakon Mila Kunis di Bazar Harper menunjukkan bahawa penurunan berat badan yang cepat (dalam kes ini untuk peranan) kadang-kadang boleh menyebabkan kenaikan berat badan cepat – di semua tempat yang salah.

Sudah bersandar, Kunis turun 20 pound untuk bermain kegilaan ballerina Natalie Portman dalam “Black Swan.” Pada £ 95, Kunis berkata “Saya adalah otot, seperti rumah bata kecil, tetapi kulit dan tulang.”

Malangnya, apabila dia mendapat berat badan, Kunis berkata ia berakhir di tempat yang sama sekali berbeza.

“Semua berat yang meninggalkan dadaku pergi ke pinggul saya, perut saya,” katanya kepada majalah itu. 

Andrea N. Giancoli, pakar diet dan jurucakap yang berdaftar untuk Akademi Pemakanan dan Dietetik, berkata berat yang diedarkan tidaklah biasa selepas penurunan berat badan yang drastik (dan berat badan).

“Apa yang sering berlaku dengan penurunan berat badan yang melampau dan apabila anda menurunkan berat badan dengan cepat adalah anda kehilangan tisu otot,” katanya. “Malangnya, apabila kita mendapat berat badan, ia kembali sebagai lemak.”

Dan lemak itu cenderung untuk muncul di mana sahaja anda terdedah secara genetik untuk mendapatkannya.

“Sesetengah orang menyimpan lemak dalam perut mereka, yang lain di paha atau payudara mereka atau punggung mereka,” katanya. “Di mana anda biasanya menyimpan lemak, anda akan melihatnya kembali ke sana.”

Lebih-lebih lagi, penurunan berat badan yang cepat biasanya memberi kesan kepada metabolisme anda, memperlahankannya sehingga tubuh anda akan membakar kalori yang lebih efisien.

“Anda menolak kebakaran badanmu,” katanya. “Tetapi apabila anda kembali ke makan dengan normal lagi, relau itu masih diturunkan ke tahap rendah, oleh itu anda mendapat lebih banyak berat badan dan anda memperolehnya sebagai lemak, kecuali anda benar-benar rajin tidak terlalu makan dan bersenam.”

Jika anda berdiet, Giancoli menasihatkan anda menembak untuk kehilangan 1-2 paun seminggu, yang memberikan peluang tubuh anda untuk menyesuaikan diri dengan penurunan berat badan dan mengurangkan kehilangan tisu dan otot tanpa lemak..

Bagi selebriti dan up-down yang berkaitan dengan berat badan, dia berkata mereka sering menjadi contoh yang sempurna tentang apa yang tidak boleh dilakukan.

“Selebriti adalah hidangan Petri yang hebat untuk kami,” katanya. “Mereka memperlihatkan apa yang berlaku dengan penurunan berat badan yang melampau, kita akan mendengar bahawa 20 kilogram dalam 20 hari dan kita akan melihat dia semua nipis dan cantik. Kemudian beberapa bulan ke bawah, dia akan mendapat semua berat badannya kerana dia melakukannya dengan cepat dan kita menyalahkan selebriti, bukan makanan yang tidak masuk akal, tetapi sebenarnya, ia semua datang kepada fisiologi dan biologi manusia. Badan anda tidak menyukainya apabila anda menurunkan berat badan yang cepat.

Pernahkah anda perasan bahawa tubuh anda berkelakuan dengan cara yang pelik selepas diet kemalangan? Beritahu kami tentang pengalaman anda di Facebook.

Berkaitan: 

  • Manusia gemuk menangis untuk mendapatkan bantuan di YouTube – dan Joy Bauer menjawab
  • Kek untuk sarapan pagi? Kajian mengatakan pergi untuk itu
  • Rahsia baru untuk menentang makanan ringan: Cukup lepaskannya