Mengapa lemak dalam diet anda adalah baik untuk penurunan berat badan, kulit yang bersinar dan banyak lagi

Lemak telah dimusnahkan oleh industri makanan selama bertahun-tahun – dan pada hari ini, kami akhirnya mendapat petunjuk mengapa. Sepasang kertas yang diterbitkan dalam Journal of the American Medical Association JAMA Internal Medicine mendapati bahawa industri gula telah membayar untuk kajian yang menggambarkan hubungan antara gula dan penyakit jantung. Sebaliknya, kajian-kajian ini menunjuk jari pada lemak sebagai penyebab utama penyakit jantung – meninggalkan fakta bahawa gula boleh menjadi punca utama, juga.

Pakar-pakar kesihatan dan pakar pemakanan telah cuba untuk membalikkan reputasi buruk lemak selama bertahun-tahun. Tidak semua lemak adalah buruk, dan terdapat lemak yang sihat yang penting untuk diet seimbang.

Malah, Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan Amerika yang sihat, lebih dari umur 2, makan antara 25 dan 35 peratus daripada jumlah kalori harian anda sebagai lemak dari sumber yang sihat seperti kacang, ikan dan minyak.

An alpukat sehari mengekalkan kolesterol

08.08.201500:18

Berikut adalah 11 alasan untuk (ya!) Suka, meraikan dan benar-benar makan lemak diet.

1. Mereka membuat anda lebih penuh, untuk tempoh yang lebih lama.

Kajian mendapati bahawa lemak tidak tepu yang sihat (seperti lemak omega-3 atau lemak omega-6 tanpa tepu tak tepu atau polyunsaturated) mempunyai kesan positif terhadap ketegangan dan membantu mengawal selera makan anda dengan mengawal pembebasan hormon selera makan.

“Menambah sedikit lemak untuk makan membantu melambatkan kadar di mana perut anda mengosongkan semasa pencernaan,” kata Madelyn Fernstrom, editor kesihatan dan pemakanan NBC News. “Dan semakin lama makanan masih ada di perut anda, semakin lama rasa kenyang berlangsung – menghantar isyarat ke otak anda.”

Penjelasan tentang garis panduan pemakanan kerajaan yang baru dari Dr. Azar

07.07.201602:00

Untuk meningkatkan pengambilan lemak tak tepu ini, tambah makanan seperti mentega kacang semula jadi, alpukat, badam dan minyak zaitun untuk diet anda.

2. Lemak rasa hebat.

“Selera kami mencatatkan lemak sebagai lancar dan berkrim – yang sangat diingini dan isyarat yang enak ke otak kita,” kata Fernstrom. “Lemak secara semula jadi yang terdapat dalam makanan (tidak ditambah) mengandungi banyak komponen rasa yang meningkatkan rasa.”

3. Mereka memberi anda tenaga.

Satu kajian mendapati bahawa lemak tak jenuh ganda meninggalkan subjek kajian dengan tenaga yang lebih banyak selepas makan tengahari.

“Kombo lemak, protein dan karbohidrat bijirin boleh memberikan sumber tenaga terbaik – mentega badam pada roti roti bijirin boleh menjadi pilihan yang hebat sebagai snek tengah hari atau sebagai sarapan pagi yang cepat,” menasihati Bonnie Taub-Dix, RD, pengasas BetterThanDieting.com dan penulis “Baca Sebelum Anda Makan Ini”.

BERKAITAN: 7 ritual pagi untuk hari yang lebih sihat

Makanan yang tinggi lemak tak tepu termasuk minyak berasaskan tumbuhan seperti minyak bunga matahari dan ikan seperti salmon, makarel, herring dan trout. Sumber tambahan termasuk kacang walnut, biji bunga matahari dan tauhu. Cuba tambah makanan ini untuk makan tengahari anda beberapa kali seminggu.

Cuba 4 makanan ini untuk meningkatkan metabolisme anda

Julai.13.201600:35

4. Lemak boleh membantu mengurangkan tahap kolesterol dalam darah anda.

Menurut Persatuan Jantung Amerika, lemak tak tepu dapat mengurangkan kadar kolesterol LDL anda, yang akibatnya dapat menurunkan risiko penyakit jantung dan strok.

BERKAITAN: Berapa banyak latihan yang anda perlukan untuk mencegah penyakit jantung, kanser?

5. Lemak menggabungkan dengan baik dengan bahan makanan lain.

“Mengekalkan sedikit lemak dalam campuran ini membolehkan anda mengurangkan jumlah garam dan gula yang ditambah apabila anda memasak,” kata Fernstrom. “Lemak meningkatkan rasa, dan meningkatkan rasa makanan manis dan asin.”

Gabung untuk menambah makanan anda: Yogurt dengan badam, alpukat dicampur dengan telur dan topping salad anda dengan hidangan salmon.

6. Alpukat penuh dengan lemak yang sihat.

Siapa yang tidak suka alpukat? Terdapat beberapa sebab yang baik untuk terus memakannya. Separuh dari alpukat memberikan sekitar enam gram asid lemak tak jenuh tak tepu dan minyak alpukat yang penuh dengan lemak tak jenuh, yang membantu mempromosikan kesihatan darah.

Kajian-kajian lain mendapati bahawa penggunaan alpukat membantu menyokong kesihatan kardiovaskular, dan bahkan dapat menyokong pengurusan berat badan dan penuaan yang sihat.

BERKAITAN: Tambah alpukat, menurunkan kolesterol anda

7. Lemak membantu badan menyerap vitamin penting.

“Lemak yang betul memberikan tenaga, kusyen organ kita dan membolehkan tubuh menyerap nutrien penting seperti vitamin A, D, E dan K,” kata Taub-Dix.

BERKAITAN: Letakkan lemak perut dengan 5 latihan ini

8. Badan memerlukan lemak untuk bertahan hidup.

“Ia adalah lemak yang berasal dari sumber tumbuhan seperti minyak, alpukat dan badam, yang boleh membantu kita hidup dengan sihat dan nikmat,” kata Taub-Dix.

Cuba tolak jumlah lemak tepu yang anda makan hingga 7 peratus daripada kalori harian anda. Begitu juga, cuba elakkan lemak trans sepenuhnya. Asid lemak trans ini didapati terutamanya dalam makanan yang diproses seperti donat, barangan bakar, pizza beku, keropok dan banyak lagi. Cara paling mudah untuk melakukan ini adalah dengan mengekalkan diet yang lengkap, makanan sebenar seperti sayur-sayuran, buah-buahan, kacang-kacangan dan sumber protein tanpa lemak.

9. Lemak adalah baik untuk otak.

Walaupun lebih banyak penyelidikan sudah tentu diperlukan dalam bidang ini, beberapa kajian telah mendapati bahawa penuaan otak dan demensia boleh dipengaruhi oleh diet anda. Kunci? Mengelakkan lemak tepu dan lemak tinggi, dan meningkatkan pengambilan asid lemak omega-3 anda.

10. Lemak menyimpan kulit dan rambut anda kelihatan cantik.

“Minyak yang mencukupi dalam diet – keindahan dari dalam – menjaga kulit dan rambut anda berkilat dan sihat,” kata Fernstrom. “Apabila lemak terlalu terhad, rambut dan kulit boleh menjadi kering, rambut tidak bersinar dan kulit kehilangan cahaya yang sihat.”

BERKAITAN: 5 makanan kulit terbaik: Makan cara anda cantik

11. Lemak boleh menjadi BFF berat badan anda.

“Ya, lemak boleh menjadi BFF berat badan anda (dan sihat),” kata Keri Glassman, RD dan HARI TODAY Tastemaker. “Di sisi lain, makanan rendah atau tanpa lemak boleh menjadi musuh anda. Apabila lemak dikeluarkan dari makanan, ia sering digantikan dengan gula untuk rasa dan bahan kimia tambahan untuk mengekalkan rasa.”

Dan anda ditinggalkan dengan produk yang mempunyai lebih banyak kalori, gula dan bahan kimia.

“Lemak membantu anda membakar lemak, dan ia juga perlu menyerap vitamin larut lemak,” jelas Glassman.

Pastikan fakta ini diingat apabila anda mendengar sesuatu yang negatif tentang perkataan ‘f’. Tidak semua lemak adalah buruk, dan yang sihat adalah penting untuk mengekalkan gaya hidup yang sihat untuk tahun yang akan datang.