Melemparkan Hatchet? Mengapa internet sedang sibuk dengan trend terkini

Sekiranya anda mendapati diri anda mahu melontar kapak di bos anda atau pasangan yang mencintai maka dengarlah kerana senaman yang bergaya ini adalah pasti untuk anda!

Sejak dibuka pada 2016, lawatan ke Rumah Hatchet Stumpy hampir tiga kali ganda, dan saya tidak boleh mengatakan saya terkejut selepas mencubanya.

Hatchet melontar sebagai latihan? Ya, nampaknya ini satu perkara.

Apr.06.201701:04

Sama ada anda ingin melegakan tekanan, atau menghabiskan malam santai dengan rakan-rakan, membaling hatchet adalah sempurna aktiviti untuk pihak mana-mana saiz.

Tetapi jangan berfikir sekejap sahaja anda hanya waltz masuk dan membuang hatchets! Para peserta menjalani satu jam latihan sebelum mereka dibiarkan menguasai teknik itu sendiri.

“Ia seperti dart pada steroid,” kata Stu Josberger, rakan pengurusan Stumpy, kepada TODAY.

Hayun and a ... miss.
Swing dan … terlepas.

Walau bagaimanapun, dalam beberapa cara, ia agak pelik pada mulanya.

Rasanya sedikit luar biasa untuk melancarkan objek tajam di papan sasaran. Dan saya bukan yang paling diselaraskan … Jadi itu satu kebimbangan tambahan yang bersembunyi di belakang fikiran saya.

BERKAITAN: Berfungsi di sebuah muzium? Saya mencuba kegilaan kecergasan terkini – inilah yang berlaku

Usul itu adalah di kaki dan bahu saya. Saya melakukan apa yang seolah-olah seperti lunge, sambil menggunakan kedua-dua tangan di atas kepala untuk menggerakkan kapak – bukan cara saya digunakan untuk melemparkan perkara!

Sangat sedih trying to hit a bullseye!
Sangat ingin mencuba bullseye!

“Ia memberi orang peluang untuk kembali kepada sesuatu yang primitif dan melakukan senaman fizikal yang mana anda melemparkan objek logam pada sasaran. Saya fikir semua aspek itu menjadikannya menarik,” kata Josberger..

Walau bagaimanapun, ia mengambil lebih daripada sekadar cengkaman pergelangan tangan untuk mendapatkan kapak itu untuk mendarat di papan. Menurut Josberger, itu Gerak adalah perkara biasa di kalangan pemula, kerana mereka paling banyak digunakan untuk membuang bola atau Frisbee.

Tetapi ada satu helah dia mengajar saya: Jangan memaksa lontaran.

“Anda hanya perlu melakukan apa yang dirasai semula jadi, hatchet akan jatuh dengan sendirinya, ia hanya akan membiarkan tongkat itu tepat di mata lembu dan biarkan ia melakukan kerja,” katanya..

Jika you hit a bull's-eye, you get to ring a bell.
Sekiranya anda memukul seekor anjing, anda dapat menelefon loceng.HARI INI

Stumpy, yang merupakan perniagaan milik keluarga, adalah rumah kapak pertama yang dibuka di U.S.

Untuk Josbergers, pelemparan berlabuh bermula sebagai aktiviti belakang rumah, dan akhirnya berkembang menjadi perniagaan hari ini.

BERKAITAN: Lihat kegilaan kecergasan baru, ‘cruel’, yang mempunyai denyutan Internet

Dan ia telah terbukti sangat popular! Buat masa ini mereka ditempah lapan minggu lebih awal.

Setakat mana pihak pergi, mereka melakukannya SEMUA – parti bachelor, parti bachelorette – dan juga parti perceraian.

“Ia lebih daripada satu cara untuk mencuba dan melepaskan masa lalu anda dan bergerak ke masa depan dengan mendapat pencerobohan dan tekanan hubungan yang lalu sehingga anda boleh mencuba dan bergerak ke sesuatu yang baru,” jelas Josberger.

Jangan risau, kami tidak akan menilai jika anda menjadualkan sesi sekarang.

Secara keseluruhannya, saya berasa kurang tertekan dan sedikit adrenalin yang tinggi, gatal-gatal untuk mencuba lagi.

TEPAT!
TEPAT!

“Ada persekitaran yang benar-benar menular yang berkembang di sini apabila tempat ini penuh dan orang ramai bersorak,” kata Josberger..

Dan untuk itu, Rumah Hatchet Stumpy mencecah mata lembu.