Lizzie Velasquez dengan mengalahkan pembuli selepas dipanggil ‘wanita paling jelek di dunia’

Apabila Lizzie Velasquez menyaksikan video YouTube yang menyakitkan pada usia 17 yang mengejeknya sebagai “Perempuan Ugliest Dunia,” dia yakin dunia itu hanya tempat yang bermakna dan menyakitkan.

Tetapi dalam tempoh 10 tahun sejak itu, dia menggunakan kebencian untuk memotivasi berjuta-juta orang lain untuk mengalahkan pembuli.

Dia menjadi penceramah motivasi dicari, mempunyai saluran YouTube sendiri, menulis buku keempatnya, dan dipaparkan dalam perdana dokumentari Seumur Hidup yang bertajuk “A Brave Heart: The Lizzie Velasquez Story.”

Lizzie Velasquez
Lizzie Velasquez membincangkan “A Brave Heart :: The Lizzie Velasquez Story” di AOL Studios pada September 2015.WireImage

Velasquez, 27, yang mempunyai sindrom neonatal progeroid – penyakit genetik yang jarang berlaku yang memberi kesan kepada jantung, mata dan tulangnya, dan menghalangnya daripada mendapatkan berat badan – pada mulanya dihancurkan oleh video.

Setahun kemudian, dia memberi ucapan motivasi pertamanya apabila penolong pengetua di Austin, Texas, sekolah menengahnya memintanya menceritakan kisahnya kepada 400 pelajar kelas sembilan.

BERKAITAN: Bertemu wanita yang tidak dapat menaikkan berat badan: Pada usia 21 tahun, dia berusia 60 pound

Pada mulanya, Velasquez bimbang tidak ada yang dapat mengaitkannya, tetapi dengan cepat menjadi jelas di panggung di atas panggung bahawa kisahnya bergema dengan remaja lain.

Lizzie Velasquez
Velasquez berkongsi apa yang menimbulkan keganasan dengannya dengan pengarang “I Am That Girl” pengarang Alexis Jones.Baik oleh Emily Duncan

“Apabila saya mula bercakap, saya menyedari bahawa saya boleh berhubung dengan setiap orang kerana kita semua tahu apa yang hendak dibuli dan berasa tidak selamat,” kata Velasquez KELUARKAN. “Pada masa itu, saya tidak pernah berasa begitu yakin dengan kulit saya sendiri.”

Velasquez terus menyampaikan ceramah TED, di mana hampir 11 juta penonton menari untuk mendengar ceritanya. Tidak ada yang melihat kembali untuk pejuang anti buli ini.

“Kemasyhuran mendapat sambutan hebat, tetapi ada rasa tanggungjawab baru,” kata Velasquez. “Saya rasa perlu memenuhi standard inspirasi yang saya buat untuk diri saya sendiri.”

Buli victim turned global motivational speaker, Lizzie Velasquez
Velasquez telah mengambil peranan terbarunya sebagai aktivis anti-pembuli.

BERKAITAN: Lizzie Velasquez: Video ‘wanita paling kasar’ mengubah hidup saya menjadi lebih baik

Dia berharap melalui usaha beliau, kanak-kanak perempuan di mana-mana tidak akan merasa bersendirian, itulah sebabnya dia bekerjasama dengan Rahsia Oktober ini untuk menghormati Bulan Pencegahan Bully Nasional. Sepanjang bulan, jenama deodorant ini telah menjemput wanita dan kanak-kanak perempuan untuk berkongsi ikrar anti-buli di media sosial menggunakan #StandUpWithSecret hashtag.

Lizzie Velasquez
Velasquez menggunakan penapis Snapchat Custom Rahsia, yang memberikan gadis-gadis di kampus sekolah menengah dan kolej peluang untuk menunjukkan apa yang berdiri untuk membuli cara kepada mereka.Dengan hormat dari Lizzie Velasquez

“Saya rasa saya berjalan di awan sembilan setiap hari sekarang,” kata Velasquez. “Untuk dapat berhubung dengan orang di seluruh dunia yang tersentuh oleh cerita saya dan kini berasa yakin untuk berdiri sendiri membuat saya merasa seperti saya hidup dengan tujuan saya.”

“Saya mampu untuk mendapatkan pembohongan yang lain dan jika saya dapat melakukannya, maka anda juga boleh pergi ke sana juga.”